Flashback bygger pepparkakshus!
2007-05-02, 22:20
Medlem
Jag har en digitalkamera, den har ett minneskort på 1024 MB. Vid videofilmning så drar dock minnet iväg direkt. Videofilmer tar oerhört mycket plats om man vill ha någolunda kvalité.

USB-minnen har man ju liggandes lite överallt, så jag undrar om det finns någon typ utav adapter, vilken man ansluter till digitalkamerans minneskortsplats och sedan ansluter valfritt USB-minne i andra änden av adaptern, det vore ju jättesmart!

Jag har sökt, men jag får upp så många träffar att det är svårt att sortera ut vad som kan tänkas vara relevent.

Tacksam för svar / Mansig
Citera
2007-05-02, 23:02
Medlem
Utan att ha ett vettigt svar på din fråga tänkte jag bara påpeka att det kanske kan vara så att ett billigt USB-minne inte kan prestera tillräckligt hög transfer rate för att göra din kamera glad. Det kanske helt enkelt går för långsamt.

Något att ta med i beräkningen bara.
Citera
2007-05-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wingram
Utan att ha ett vettigt svar på din fråga tänkte jag bara påpeka att det kanske kan vara så att ett billigt USB-minne inte kan prestera tillräckligt hög transfer rate för att göra din kamera glad. Det kanske helt enkelt går för långsamt.

Något att ta med i beräkningen bara.
Det hade jag inte en tanke på, tack för upplysningen!
Citera
2007-05-02, 23:24
Medlem
callcias avatar
Jag tvivlar på att det finns en adapter där ena änden är en "SD-connector". Men det låter som en bra grejj att tillverka och sälja.
Citera
2007-05-02, 23:35
Medlem
MaZtoRs avatar
Eftersom SD minnen inte är så speciellt mycket dyrare än usb så ser jag inte någon mening med det. Köp ett stort kort och slipp allt kladd.
Citera
2007-05-02, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaZtoR
Eftersom SD minnen inte är så speciellt mycket dyrare än usb så ser jag inte någon mening med det. Köp ett stort kort och slipp allt kladd.
Jag tänkte att det vore bättre att köpa en adapter för en hundring, vilket ger mig obegränsat utrymme*. Istället för att köpa ett minneskort på futtiga 2 GB, vilket kostar ca 600 Kr.

* Med obegränsat utrymme menar jag att jag kopplar in min 60 GB iPod eller liknande.
Citera
2007-05-03, 09:35
Medlem
kingcools avatar
Finns inga sådana adaptrar. Däremot finns det tillbehör som gör att du kan dumpa över grejerna från din kamera till iPoden efter du har spelat in på minneskortet. Fast de är löjligt långsamma, 12 min 45 sek för att föra över 253 mb! ( http://playlistmag.com/reviews/2005/...nect/index.php )

Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Istället för att köpa ett minneskort på futtiga 2 GB, vilket kostar ca 600 Kr.

2 GB kostar från 89 kr enligt Prisjakt.
Citera
2007-05-03, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingcool
Finns inga sådana adaptrar. Däremot finns det tillbehör som gör att du kan dumpa över grejerna från din kamera till iPoden efter du har spelat in på minneskortet. Fast de är löjligt långsamma, 12 min 45 sek för att föra över 253 mb! ( http://playlistmag.com/reviews/2005/...nect/index.php )
Synd, annars hade det kunnat vara ett alternativ.
Citat:
2 GB kostar från 89 kr enligt Prisjakt.
[/quote]
Jag fann priset i en katalog från kjell och company.
Citera
2007-05-03, 11:56
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingcool
Finns inga sådana adaptrar. Däremot finns det tillbehör som gör att du kan dumpa över grejerna från din kamera till iPoden efter du har spelat in på minneskortet. Fast de är löjligt långsamma, 12 min 45 sek för att föra över 253 mb!

Det finns ju filöverföringsmanicker som är BETYDLIGT snabbare än så, men de inkluderar inte en ipod i lösningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in