2007-05-21, 15:20
Medlem
Gringons avatar
gillar hans lätt nerknarkade whitetrash hangarounds!
Citera
2012-04-06, 17:03
Bannlyst
Bumpar denna tråden då jag tycker Bashar är väldigt intressant!

Jag tror på det Bashar säger. Jag har själv försökt peka ut fel, eller småsaker som han gör dåligt.
Men det finns inga. Han är vattentät. Han stammar aldrig, hakar aldrig upp sig på något, utan pratar alltid högt och tydligt. Det händer även att han vet vad folk ska svara innan dom ställer frågorna, alltså han läser deras tankar, på sätt å vis.

Och mycket av det han säger låter logiskt, och väldigt trevligt med, så jag hoppar på det tåget
Om det nu visar sig att han har fel, så visst, då hade han fel :P Inte mer med det. Fast det märker vi ju med tiden, inte sant?
Citera
2012-04-06, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Bumpar denna tråden då jag tycker Bashar är väldigt intressant!

Jag tror på det Bashar säger. Jag har själv försökt peka ut fel, eller småsaker som han gör dåligt.
Men det finns inga. Han är vattentät. Han stammar aldrig, hakar aldrig upp sig på något, utan pratar alltid högt och tydligt. Det händer även att han vet vad folk ska svara innan dom ställer frågorna, alltså han läser deras tankar, på sätt å vis.

Och mycket av det han säger låter logiskt, och väldigt trevligt med, så jag hoppar på det tåget
Om det nu visar sig att han har fel, så visst, då hade han fel :P Inte mer med det. Fast det märker vi ju med tiden, inte sant?

Jag tycker också att Bashar är väldigt fascinerande. Dock så vill jag råda dig att vara aningen försiktig med den inställning du har. Hela grejen med 2012-uppvaknandet är i min mening att vi lär oss betrakta våra trosuppfattning ur ett meta-perspektiv. Vi har idéer om idéer så att säga, en högre form av medvetenhet. Tidigare var idéer "verklighet" för personen med idén i fråga, nu börjar vi vakna för verkligheten att idéer är flytande. Detta vill jag minnas att Bashar också påpekat vid ett tillfälle, men det är ändå viktigt att inte "hoppa på några tåg" utan att istället anpassa sina uppfattningar utifrån vad man för stunden vill uppleva =)
Citera
2012-04-07, 23:23
Medlem
Även jag tycker att Bashar är helt fantastisk. Och jag är väldigt glad att du bumpade tråden, ParanoidRocker!
Otroligt bra information i den här och alla andra Bashar-klipp, han ger många svar!
Citera
2012-04-08, 00:36
Medlem
SugFiskens avatar
För folk som inte förstår hur Bashar kan bli channlad, så skulle jag rekommendera att se:

http://www.youtube.com/watch?v=OrcWntw9juM

En fysiker som snackar om superstring unifield field theroy, som handlar om hur universum fungerar och att det finns något som, medvetenheten, så på så sett så är det teoretiskt sett möjligt att det finns någon på andra sidan då Bashar channlar.

Bashar låten http://www.youtube.com/watch?v=Xd1Vt-iS4-w
Citera
2012-04-08, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EndastEnTanke
Jag tycker också att Bashar är väldigt fascinerande. Dock så vill jag råda dig att vara aningen försiktig med den inställning du har. Hela grejen med 2012-uppvaknandet är i min mening att vi lär oss betrakta våra trosuppfattning ur ett meta-perspektiv. Vi har idéer om idéer så att säga, en högre form av medvetenhet. Tidigare var idéer "verklighet" för personen med idén i fråga, nu börjar vi vakna för verkligheten att idéer är flytande. Detta vill jag minnas att Bashar också påpekat vid ett tillfälle, men det är ändå viktigt att inte "hoppa på några tåg" utan att istället anpassa sina uppfattningar utifrån vad man för stunden vill uppleva =)
Jag menade mer att jag håller med honom, och jag tror på det han säger
Man ska inte ha förväntningar, och jag försöker ha så få som möjligt, samma med att jag alltid försöker ställa mig neutral i början av när jag läser nått/ser på något, och skapar min uppfattning när verkligen gör det!

Citat:
Ursprungligen postat av eruahaok
Även jag tycker att Bashar är helt fantastisk. Och jag är väldigt glad att du bumpade tråden, ParanoidRocker!
Otroligt bra information i den här och alla andra Bashar-klipp, han ger många svar!
Tack, det glädjer mig
Citat:
Ursprungligen postat av SugFisken
För folk som inte förstår hur Bashar kan bli channlad, så skulle jag rekommendera att se:

http://www.youtube.com/watch?v=OrcWntw9juM

En fysiker som snackar om superstring unifield field theroy, som handlar om hur universum fungerar och att det finns något som, medvetenheten, så på så sett så är det teoretiskt sett möjligt att det finns någon på andra sidan då Bashar channlar.

Bashar låten http://www.youtube.com/watch?v=Xd1Vt-iS4-w
Haha, vilken lattjo sång Ska ta mig en titt på den andra länken med, verkar intressant!

Kan ju ställa en fråga också nu när jag är igång. Vilket klipp är eran favorit/favoriter? Mina kommer senare

Tänk positivt~
Citera
2012-04-08, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Jag menade mer att jag håller med honom, och jag tror på det han säger
Man ska inte ha förväntningar, och jag försöker ha så få som möjligt, samma med att jag alltid försöker ställa mig neutral i början av när jag läser nått/ser på något, och skapar min uppfattning när verkligen gör det!

Låter som en sund inställning Tycker det finns väldigt många som inte förhåller sig kritiskt inom det här ämnet. Kanske är det inte så viktigt om det som sägs "stämmer" då verkligheten ändå inte är objektiv och kanske är det inte heller så viktigt huruvida det "verkligen" sker en kanalisering osv. Däremot tror jag det är mycket viktigt att bedöma den energi som motiverar mediumet. Har han/hon en kärleksfull attityd? Går det att finna tendenser till girighet? Där har vi frågor som är av yttersta vikt att ställa! Men Bashar går dock helt klart igenom min intentions-detektor ^^

Edit: Här har du ett exempel på ett medium som verkligen inte går igenom detektorn:
http://www.youtube.com/watch?v=gOFc8FL8Rmk
Citera
2013-01-15, 20:57
Medlem
KungPungPats avatar
Fruktansvärt intressant gubbe, jag har sett honom tidigare men inte orkar lyssna så noga..

Bashar answers a food question.. http://youtu.be/2mfIGlxh9yc

Är han blind?

Ser ut som att han använder sitt tredje öga ganska mycket..

Mvh
Citera
2013-01-15, 23:39
Medlem
Aliennas avatar
Av allt och alla, jag råkat stöta på här ute på nätet - är det endast Bashar som fångat mitt odelade intresse.
Han är den enda jag finner värd att lyssna på. Han är helt enkelt LYSANDE..!
. . .
Senast redigerad av Alienna 2013-01-15 kl. 23:41.
Citera
2013-01-16, 16:39
Medlem
Bashar says: "Follow your highest excitement" och menar att detta borde vara det bästa direktivet för hur var och en borde leva sit liv. Jag förstor inte riktig sinnet av det.
Citera
2013-01-16, 17:06
Medlem
KungPungPats avatar
Man ska göra det som man känner för och älskar att göra..

Då lever man efter sin egen "highest excitetment"..
Citera
2013-01-16, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Fruktansvärt intressant gubbe, jag har sett honom tidigare men inte orkar lyssna så noga..

Bashar answers a food question.. http://youtu.be/2mfIGlxh9yc

Är han blind?

Ser ut som att han använder sitt tredje öga ganska mycket..

Mvh
Man måste förstå att Bashar och Darryl Anka är två olika individer, men Darryl kan då se, Bashar har jag ingen aning om.

Tänk positivt~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in