Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Och vad har denne Bashar att säga som inte vem som helst kan ta reda på med hjälp av t ex Wikipedia? Om han verkligen är en utomjording som kommit hit för att hjälpa oss kan han väl bevisa det genom att ge oss något vi inte upptäckt ännu, som lösningen på dark energy-problemet t ex.
Enligt honom själv är vi inte redo för såna bevis.
Han säger också att 'Phoenix Lights 1997' var en farkost som tillhör den ras av aliens som först kommer kontakta oss öppet. En ny ras människobarn har börjat anlända, som redan "vet" att paranormala fenomen är normala. Det är okej att ta vissa droger i vissa fall, speciellt i samband med ritualer. I övrigt är mycket av budskapet i filmen identiskt med tidigare kanaliseringar (Seth/Jane Roberts 60-tal).
Det känns faktiskt lite "för bra för att vara sant" hela grejen med kanalisering, men om det är teater så är det väldigt välspelat och själva innehållet (som ofta är liknande/identiskt oavsett källa, gigantisk konspiration) är det mest fantasifulla och kreativa jag någonsin läst. Vanliga böcker kan gå och lägga sig. Jag vet inte vad jag ska tro.