2007-05-02, 19:06
Medlem
Amirs avatar
Ska köpa en TFT-skärm om några veckor ,och jag undrar vad man ska veta om TFT innan man köper en sån skärm.

1. Hur mycket kontrast har en CRT Skärm ,så min TFT kan ha så lik kontrast som CRT ,som möjligt.

2. Hur mycket ljusstyrka har en CRT ,så min TFT kan ha så lik ljusstyrka som en CRT ,som möjligt.

3. Hur mycket FPS kan man få i CS 1.6 av en ganska bra TFT?

4. Är det något mer jag borde kolla innan jag köper en TFT?

MVH:Amir
Citera
2007-05-02, 19:07
Medlem
blueCommands avatar
Regelbrott mot 0.1.
/Mod
Citera
2007-05-03, 19:40
Medlem
Cisco9s avatar
Eh? Vad är det som bryter mot 1.01 här?
Citera
2007-05-03, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cisco9
Eh? Vad är det som bryter mot 1.01 här?
"0.1. Rubriken ska visa vad inlägget handlar om
Genom val av rubrik så hjälper du andra användare att berätta vad ditt inlägg handlar om. Då det postas flera tusen nya inlägg här varje dygn, så är det av stor vikt att hjälpa till att göra forumet så översiktligt som möjligt. Om ditt inlägg är en fråga, så skall din rubrik sluta med ett frågetecken. "
Det var inget frågetecken.

till ämnet
Kort sagt: köp en ganska dyr med pixelgaranti så blir det nog bra, allt utom möjligtvis svärtan som är svåt att vå med lcd.
Citera
2007-05-04, 00:28
Medlem
Tycker nog fan att rubriken är bra som den är, jag fattade ju direkt vad detta inlägg handlade om.
Låter mera som att vissa här har lite för mycket tid över..............
Citera
2007-05-04, 06:32
Medlem
benjas avatar
det kan inte vara så att mod ändrade rubriken så att du skulle förstå då?
Citera
2007-05-04, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amir
Ska köpa en TFT-skärm om några veckor ,och jag undrar vad man ska veta om TFT innan man köper en sån skärm.

1. Hur mycket kontrast har en CRT Skärm ,så min TFT kan ha så lik kontrast som CRT ,som möjligt.

2. Hur mycket ljusstyrka har en CRT ,så min TFT kan ha så lik ljusstyrka som en CRT ,som möjligt.

3. Hur mycket FPS kan man få i CS 1.6 av en ganska bra TFT?

4. Är det något mer jag borde kolla innan jag köper en TFT?

MVH:Amir

2. en TFT är betydligt mycket ljusstarkare än en CRT. om du vill ha likvärdig ljusstyrka får du nog sänka den till lägsta på en TFT-skärm..

3. vad du får för FPS har ingenting med din skärm att göra. det beror ju helt på vad du har för hårdvara i datorn.

4. du kan kolla runt och läsa olika recensioner på nätet. det är alltid bra att reka lite så man vet vilka som är populära och mest omtyckta.

www.prisjakt.se där kan du t.ex läsa om vad folk tycker om olika skärmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in