2007-05-02, 23:42
Medlem
sekazzs avatar
Rapporterade just den här tråden.
2007-05-03, 00:55
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill

Angående att modsen skulle få mer jobb, ni kan ju skriva ut vilka som är osnälla (vilka som bannas) och därför skulle ni väl kunna skriva ut vilka som RP:ar.

Vissa veckor har man ju över 100 RP's om inte mer, det bannas och varnas knappast 100 pers i veckan.

Så nej där har du helfel.

Sedan kanske inte alla vill att man ska skriva ut att de RP'ar just ett inlägg, det kan vara lite känsligt.

Jag tycker förslaget är riktigt, riktigt, riktigt dåligt, så ofta jag hinner och kan skickar jag ett svar på åtgärd.
Ifall jag inte håller med om att det är ett regelbrott skriver jag det som svar.

Det får räcka.
2007-05-03, 01:55
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Trams, jag förväntar mig aldrig svar på mina rp:s och skulle jag sitta och klappa vuxna användare på huvudet och berätta hur duktiga dom är skulle det ta dubbelt så lång tid att moderera, de flesta är nöjd med att man tar aktion på rp:na.

Flertalet gånger har jag skrivit att jag uppskattar rp:s, men att sitta och ha en lista och dela ut guldstjärnor kan supernanny göra, jag håller mig till modereringen

Ojdå, vaknat på fel sida?!
2007-05-03, 05:30
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Jag tackar alltid, iaf på de RP jag själv tar action på. Era RP är till stor hjälp för mig och därför tackar jag.

Men svar på trådskaparens fråga: Nej, jag tycker inte en tråd för sånt vore en bra idé. Det känns lite som att det skulle bli en magnet för de här på FB som söker uppmärksamhet och bekräftelse. Plus att man ska ju få vara anonym för övriga medlemmar när man skickar RP.

Ha, komiskt att just du med sådan självgod bror duktig-attityd presenterar dig som "den ultimate moderatorn", min lille furir och beundrare av USA:s Indokinagenocidala krigföring.
Är det därför RP:s riktade mot de anti-revisionistiska Expotyper som spammar Revisionistforumet med OT, trams och försök att provocera igång tjafs och käftande, konsekvent ignorerats på senaste tiden? (Varken åtgärd eller svar på RP:s och PM, förutom från den nya moden Deanna, som verkar sjyst och bl.a. kollade Mabuses senaste troll och bannade det).
En dålig nyhet är att problemet med forumets urartning till en OT-chat för debattsaboterande typer inte kommer att försvinna för att du sopar det under mattan och i st skriver om sådant som intresserar dig (skott i mjölkpaket, dagens BB-Linda osv. ). En bra nyhet är att ditt hycklande om att vara en förebild bland mods inte får stå oemotsagd.

Vad gäller den principiella frågan om en tråd för RP-tack tycker jag det är en dålig idé - sådant behöver inte uppmärksammas. Mods behöver inte heller skicka några tack, som LadyTiera säger måste det ta en jävla massa tid om varje RP-åtgärd ska PM:as om (eller skrivas i en tråd...)
Det viktiga är att trådar städas från skräp som inte har med ämnet att göra och gör forumet sämre och att en strävan efter ett hövligt, sakligt och mänskligt debattklimat upprätthålls genom modererandet och användarnas praktik. Revforumet (där du nu är en av tre mods) är erkänt svårmodererat, men det fungerar inte genom att ge sabotörer fria tyglar att kalla meningsmotståndare allehanda skit och sedan ge mig eller andra gaskammartvivlare som till sist tröttnar på deras tramsande offentliga tillsägelser för att i förlängningen förhoppningsvis få oss varnade eller bannade, därför att du inte personligen gillar våra ståndpunkter eller orkat sätta dig in i våra resonemang. En mod på FB måste uppträda korrekt, effektivt och opartiskt, att vara så jävla übertrevlig är inte nödvändigt.
2007-05-03, 19:32
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Håller med om att det är en dålig idé. Jag har igår och idag rapporterat drygt tjugo inlägg i revisionismforumet (flera från samma användare) som varit rent OT-tjafs och klockrent debattsabotage, så om moderatorerna skulle tacka och bocka för alla dessa skulle de inte hinna med att modda.
Jag vill inte ha något tack för att jag rapporterar idiotinlägg. Jag vill se förändring och hårda tag från moderatorernas sida. Just nu är det tyvärr - åtminstone i revisionismdelen - fruktansvärt slappt modererat.
2007-05-03, 19:54
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
och i st skriver om sådant som intresserar dig (skott i mjölkpaket, dagens BB-Linda osv. ).

För mig är FB ett roligt sätt att tillbringa lite tid på och att prata/diskutera om sånt jag tycker är intressant. Alla kan ju inte tillbringa all sin vakna tid med att med näbbar och klor påstå att någon judeutrotning/förintelse inte ägt rum...

Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Just nu är det tyvärr - åtminstone i revisionismdelen - fruktansvärt slappt modererat.

Att man skickar en RP behöver ju inte nödvändigtvis per automatik betyda att det faktiskt är nåt som ska eller kommer att tas bort.

Sen finns det ett generellt problem också, det är att vi som mods inte får gå in och peta/ändra i användares inlägg. Det innebär att ett i övrigt sakligt och bra inlägg som börjar med nåt åt OT-hållet endera får stå kvar som det är (orört) eller så tas det bort helt och hållet.

Följdproblemet är att ett inlägg som citerar ett borttaget inlägg också bör tas bort - MEN de innehåller ofta nya påståenden och annat "läsvärt" så då ryker det också. Med det i tankarna så blir man ibland tvungen att låta mindre oegentligheter passera.
2007-05-03, 19:55
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ojdå, vaknat på fel sida?!
Nej jag har alltid haft den inställningen, det kan du se om du söker i gammla trådar på forumet
2007-05-03, 20:21
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Att man skickar en RP behöver ju inte nödvändigtvis per automatik betyda att det faktiskt är nåt som ska eller kommer att tas bort.
Nä, jag skickar RP för att hjälpa er, för att göra er uppmärksamma på tramset som dödar debatten. Sedan är det givetvis upp till er att bedöma vad som bör göras.

Citat:
Sen finns det ett generellt problem också, det är att vi som mods inte får gå in och peta/ändra i användares inlägg. Det innebär att ett i övrigt sakligt och bra inlägg som börjar med nåt åt OT-hållet endera får stå kvar som det är (orört) eller så tas det bort helt och hållet.

Jag försöker konsekvent att rapportera enbart tramsinlägg. Ser jag att någon flamsar, men sedan avslutar sin skit med en vettig fråga som berör ämnet ser jag ingen anledning att rapportera.
Citat:
Följdproblemet är att ett inlägg som citerar ett borttaget inlägg också bör tas bort - MEN de innehåller ofta nya påståenden och annat "läsvärt" så då ryker det också. Med det i tankarna så blir man ibland tvungen att låta mindre oegentligheter passera.
Aha. Det där måste vara ett knivigt problem att tackla för modsen. Kanske läge att diskutera denna regel? Gällande revisionismdelen behövs det ju uppenbart fler och mer engagerade mods som orkar sätta ner foten med tanke på hur urspårat det är där inne...
2007-05-03, 22:01
Medlem
ulvenas avatar
Jag RP:ar väldigt sällan och de gånger jag gjort det är det nog bara i "Resor" , alla gånger har jag fått väldigt trevliga svar från moderatorerna där.
(Så här ger jag cred till dem, de är mycket bra, hjälpsamma och resonabla.)

Fast en egen tråd för det verkar lite överdrivet och dessutom tror jag att det sänker RP:graden en del.

Vem vill ha det offentligt att man RP:at något?
Inte jag i allafall.
2007-05-03, 22:24
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
För mig är FB ett roligt sätt att tillbringa lite tid på och att prata/diskutera om sånt jag tycker är intressant.

Detsamma gäller för mig, furir.

Citat:
Alla kan ju inte tillbringa all sin vakna tid med att med näbbar och klor påstå att någon judeutrotning/förintelse inte ägt rum...

Ah, vilken bullshit. Jag går ofta in på FB på kvällarna och skriver ett par inlägg om litteratur eller filosofi eller sport eller utrikespolitik eller "Förintelsen" eller vad som nu roar mig - min vakna tid ägnas åt oändligt mycket annat än att snacka om Shoahmyten. Revforumet är dock p.g.a. ämnets "känslighet" en sorts debattfront, och diskussionsfältet där ska hållas rent så att folk vågar tala fritt, tvivla och ifrågasätta. Det tyckte jag när jag av en slump började skriva där för ett par år sedan och stötte på verkligt gemen intolerans, och det tycker jag förstås fortfarande.

Citat:

Debattnivån bör höjas, upprepat OT och trams bör rendera tillsägelse och automatiskt raderas. Då syftar jag på inlägg som i sin helhet är OT, trams och persontjafs som kommer att dra i gång en ny runda hårda ord och skällsord och tidsslöseri.

Men det verkar som om nästan ingen gillar idén om en tråd där modsen tackar offentligt för RP, och det är bra. Det väsentliga är att mods och användare koncentrerar sig på att göra forumet bättre, alltför personliga och egobekräftande ritualer kan man lämna därhän, liksom överdriven "gullighet".
2007-05-03, 23:02
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Håller med om att det är en dålig idé. Jag har igår och idag rapporterat drygt tjugo inlägg i revisionismforumet (flera från samma användare) som varit rent OT-tjafs och klockrent debattsabotage, så om moderatorerna skulle tacka och bocka för alla dessa skulle de inte hinna med att modda.
Jag vill inte ha något tack för att jag rapporterar idiotinlägg. Jag vill se förändring och hårda tag från moderatorernas sida. Just nu är det tyvärr - åtminstone i revisionismdelen - fruktansvärt slappt modererat.

Nu har jag varit sjuk och inte orkat/kunnat modda under de senaste dagarna. Personligen tycker jag att Oddball gjort ett superjobb.. Med tanke på alla RPn som kommit just från rev-forumet.
2007-05-04, 00:51
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ha, komiskt att just du med sådan självgod bror duktig-attityd presenterar dig som "den ultimate moderatorn", min lille furir och beundrare av USA:s Indokinagenocidala krigföring.

Glömde nämna att det är just såna inlägg som ditt här ovan som gör att det regnar in RP i revisionistforumet. Du verkar ha svårt att låta bli de olika tillmälena?

Citat:
Detsamma gäller för mig, furir.

Om du envisas att tilltala mig med grad så kan du väl åtminstone använda korrekt grad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in