2007-05-02, 20:24
Medlem
Heinzes avatar
Jag får ca 15-20 RP:s per dag emellanåt, jag skickar inte tack till alla det kan jag erkänna men jag är glad att det RP:as.

Tror inte att alla vill att man skriver ut offentligt heller då många RP:ar regelbrott som får andra användare bannade.
2007-05-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Tror inte att alla vill att man skriver ut offentligt heller då många RP:ar regelbrott som får andra användare bannade.
Givetvis så gör ni ju en övervägning om det gynnar användaren att det skrivs i tråden.

Angående att modsen skulle få mer jobb, ni kan ju skriva ut vilka som är osnälla (vilka som bannas) och därför skulle ni väl kunna skriva ut vilka som RP:ar.
2007-05-02, 21:00
Medlem
mjohanssons avatar
Låter som något passande för en s.k. "attentionwhore". JAG KAN SEMIMODERERA, TITTA SÅ DUKTIG JAG ÄR - SE MIG!!!

Jag skulle sluta rapportera om detta förslag blev till faktum.
2007-05-02, 21:38
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohansson
Låter som något passande för en s.k. "attentionwhore". JAG KAN SEMIMODERERA, TITTA SÅ DUKTIG JAG ÄR - SE MIG!!!

Jag skulle sluta rapportera om detta förslag blev till faktum.
Medhålles. RP är ett medel för att hjälpa till i forumskötseln, inte för att skaffa sig uppmärksamhet.
2007-05-02, 21:48
Medlem
illums avatar
Jag tackar i PM, i kanske 90% av fallen i alla fall, undantaget när skitmånga rapporterar samma sak.
2007-05-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Medhålles. RP är ett medel för att hjälpa till i forumskötseln, inte för att skaffa sig uppmärksamhet.
Så om någon skaffar sig uppmärksamhet samtidigt som han hjälper forumet så är detta fel?
2007-05-02, 22:01
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Så om någon skaffar sig uppmärksamhet samtidigt som han hjälper forumet så är detta fel?
Nej. Men i frågan om vad det primära syftet är med RP så är det att kunna vara delaktig och hjälpsam i skötseln och utvecklingen av forumet, utan att för den del vara uttalad moderator.
2007-05-02, 22:36
Medlem
LadyTieras avatar
Trams, jag förväntar mig aldrig svar på mina rp:s och skulle jag sitta och klappa vuxna användare på huvudet och berätta hur duktiga dom är skulle det ta dubbelt så lång tid att moderera, de flesta är nöjd med att man tar aktion på rp:na.

Flertalet gånger har jag skrivit att jag uppskattar rp:s, men att sitta och ha en lista och dela ut guldstjärnor kan supernanny göra, jag håller mig till modereringen
2007-05-02, 22:43
Medlem
woofers avatar
Skickar nån RP lite då och då och i 9 fall av 10 så får man inget svar från akutell mod. Detta är inget jag stör mig på, syftet med en RP är ju att höja kvalitén på FB och jag har full förståelse för att modsen vill ägna sina liv åt roligare saker än att skriva gulliga tackkort till uppmärksamhetskåta användare. Därmed inte sagt att ett tack inte kan vara trevligt, men det är absolut ingen nödvändighet.

Något som däremot stör mig även om det inte händer så offta är om man skickar en seriös RP där man motiverar ordenteligt och pekar på vilka regler som inlägget bryter emot, och så händer absolut ingenting. Om moden har en annan uppfattning så kan han väl svara varför h*n inte håller med i min motivering eller så kan ni skriva direkt i tråden att det har inkommit en/flera RP men tråden får vara kvar därför att: ... Om jag tar mig tiden att skriva en seriös RP så tycker jag att moden nog kan ta sig tiden att svara på den om denne nu inte håller med.

Som sagt det händer inte så ofta men då det händer så är det irriterande
2007-05-02, 23:03
Medlem
Pendeltågs avatar
Jag tror inte heller på tanken med en separat tråd för detta, tycker pm-funktionen duger mycket väl i detta sammanhang.

Jag brukar skicka ett tack, ett svar eller dylikt. Vid enstaka tillfällen kan det dock hända att man missar det, eller att mottagarens inkorg är full, och se, då missar man ett svar. Det gäller för övrigt även vid diskussioner om modereringen. Full inkorg = Inget svar vid ett senare skede, lite koll får man hålla om man vill diskutera saker.

En del användare vill inte heller ha ett tack eftersom de anser att det tar onödig plats i inkorgen. Är man av den åsikten så meddela gärna det.

Citat:
Ursprungligen postat av woofer

Något som däremot stör mig även om det inte händer så offta är om man skickar en seriös RP där man motiverar ordenteligt och pekar på vilka regler som inlägget bryter emot, och så händer absolut ingenting. Om moden har en annan uppfattning så kan han väl svara varför h*n inte håller med i min motivering eller så kan ni skriva direkt i tråden att det har inkommit en/flera RP men tråden får vara kvar därför att: ... Om jag tar mig tiden att skriva en seriös RP så tycker jag att moden nog kan ta sig tiden att svara på den om denne nu inte håller med.

Där har du en viktig poäng! I ett sådant fall tycker jag ett svar vore berättigat.
2007-05-02, 23:08
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woofer

Det har faktiskt sin naturliga förklaring. Själv återkopplar jag alltid en RP när jag utför någon åtgärd, inte bara som ett tack, utan mer för att berätta vad jag gjort och varför lite kortfattat.

Men när man är många mods i ett form kan det bli lite rörigt i de fall man inte gör något, eller kanske släpper en RP som man tycker är tveksam eller där man själv är inblandad i debatten. Då är det vettigare att en mer neutral mod tar i det.

I dessa läget kan det då hända att saker och ting hamnar mellan stolarna, och då verkar det för dig som att ingen bryr sig, när det i själva verket är själva RP-systemet som gör det rörigt för modsen att veta vad som är gjort och inte gjort.

Det filas dock på lösningar på RP-hanteringen mm. Men jag kan själv förstå att det ser illa ut och verkar otacksamt, men så är inte fallet.
2007-05-02, 23:10
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Givetvis så gör ni ju en övervägning om det gynnar användaren att det skrivs i tråden.

Men hur ska man kunna göra den avvägningen? Det enda man skulle kunna göra är ju att fråga användaren och då blir det rätt bökigt.

Citat:
Angående att modsen skulle få mer jobb, ni kan ju skriva ut vilka som är osnälla (vilka som bannas) och därför skulle ni väl kunna skriva ut vilka som RP:ar.

Nu tycker jag inte att just merjobbet är något huvudargument, men det är ju fler RP än avstängningar, så det går inte riktigt att jämföra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in