2011-06-10, 15:40
Medlem
I måndags kom en man i 55-60 års åldern in på macken där jag jobbar, trängde sig i kön, och började beställa korn i bröd av min nya kollega som är ganska grön och inte har så mycket skinn på näsan ännu. Han fortsatte sen med att fråga henne om hon gillar korv... varför frågar han henne det undrade jag för mig själv. Min kollega svarade något mumlande och han fortsatte med att fråga om hon gillar korven hård. Då fick jag nog och sa att ahn skulle "show some god damn respect" och "get out before I call the police". Sa även till honom att han inte fick bedriva sina affärer här (han försökte kränga sina kinaimporterade dieselelkraftverk till några kunder på utsidan innan han kom in). Han var egentligen inte så kaxig alls. Tror nog inte att de är så vana att folk säger emot dem. Eftersom han satte sig i bilen och inte åkte genast så ringde jag polisen. Synd att de inte hann komma innan han faktiskt åkte. Men han fattade budskapet.
Jag har portat en hel del av dessa "individer" och det är det enda som hjälper. Ingen av de som jag har portat har kommit tillbaka.

Så idag kom det in en Transit lastbil (vilket märke annars hehe) med tre unga killar i och ska tanka diesel. Det står redan en bil parkerad där då tjejen som ägde bilen var inne för att betala sin tankning. De tutade högt och länge som tusan, så min kollega (en annan) gick och frågade vad de höll på med. Ut flyger en liten kille, max 19-20 år och inte mer än två skitar hög, och börjar hoppa och hota min kollega. Min kollega står lugnt och stilla kvar då han är ganska bastant och börjar jävlas tillbaka (vilket visserligen kanske inte är det bästa i de här fallen). Jag går ut till undsättning och säger att de ska avlägsna sig. Killen ska promt gå in i butiken och jag trycker på larmen som vi alltid ha på oss. Min kollega börjar bli riktigt förbannad och hytter med näven och skriker en massa svordomar till honom. Irländaren ger sig inte. Vår chef kommer ut och är väl den som är mest sansad i hela situationen och ger dem i alla fall klartecken att få tanka, men säger ändå till dem bestämt att de ska ge sig av illa kvickt. Kort därpå kommer två polisbilar och två securitasbilar. Värsta hallaballoet. De andra vanliga kunderna måste ha haft stora ögon hehe. Eftersom de egentligen inte hade gjort något brott så kunde inte poliserna göra något, men man såg genom fönstret att de tog ett rejält snack med killarna och de var inte lika kaxiga längre.
Jaja, så går det i bensinbranschen varje sommar. Vissa av dem är ok, men andra är ettriga av bara den. Värst är det när de kommer in flera stycken åt gången, då de måste tuffa upp sig inför sina polare.

Var tvungen att skriva av mig!
Citera
2011-06-10, 16:06
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Verkar vara tunnsått med dessa tattare i Skåne detta år. Har de vandrat norrut?

Kan man lugnt säga, såg typ 20 bilar+husvagnar av de sedvanliga märkena och regplåtarna på en camping i Kiruna (!) den 7-8/6, såg också att ett par av bilarna var fullpackade med de berömda elverken.

Några irländska rödblonda småkids som drog omkring ville klappa min hund etc. Något som slog mig var att det inte direkt var några rishögar till bilar och husvagnar de hade, tvärtom. Såg ut att vara i det närmaste nya Hilux och några andra märken av SUV/4WD.
Senast redigerad av DaEzz 2011-06-10 kl. 16:13.
Citera
2011-06-10, 17:50
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Kan man lugnt säga, såg typ 20 bilar+husvagnar av de sedvanliga märkena och regplåtarna på en camping i Kiruna (!) den 7-8/6, såg också att ett par av bilarna var fullpackade med de berömda elverken.

Några irländska rödblonda småkids som drog omkring ville klappa min hund etc. Något som slog mig var att det inte direkt var några rishögar till bilar och husvagnar de hade, tvärtom. Såg ut att vara i det närmaste nya Hilux och några andra märken av SUV/4WD.
Grattis Kiruna!
Citera
2011-06-10, 18:55
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Grattis Kiruna!

Om dagens Kirunabor ens är i närheten av dem jag lärde känna på 70-talet, så blir inte tattarna långvariga i den kommunen.
Finland vågar de inte ens åka till.
Citera
2011-06-16, 22:28
Medlem
Blocket.ses avatar
För några veckor sedan ockupeade dom upp Lilla dalens begravningsplats vid Tumba.
När dom tillslut blev ivägkörda så hade dom dumpat kubikvis med jord och sten på ängen..

Står även ett par slarvigt parkerade husvagnar på netonNets parkering i Slagsta.
Citera
2011-06-18, 20:59
Medlem
Såg att polisen hanterat drägget i Bålsta 12/6.
Citera
2011-06-18, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogus25
I måndags kom en man i 55-60 års åldern in på macken där jag jobbar, trängde sig i kön, och började beställa korn i bröd av min nya kollega som är ganska grön och inte har så mycket skinn på näsan ännu. Han fortsatte sen med att fråga henne om hon gillar korv... varför frågar han henne det undrade jag för mig själv. Min kollega svarade något mumlande och han fortsatte med att fråga om hon gillar korven hård. Då fick jag nog och sa att ahn skulle "show some god damn respect" och "get out before I call the police". Sa även till honom att han inte fick bedriva sina affärer här (han försökte kränga sina kinaimporterade dieselelkraftverk till några kunder på utsidan innan han kom in). Han var egentligen inte så kaxig alls. Tror nog inte att de är så vana att folk säger emot dem. Eftersom han satte sig i bilen och inte åkte genast så ringde jag polisen. Synd att de inte hann komma innan han faktiskt åkte. Men han fattade budskapet.
Jag har portat en hel del av dessa "individer" och det är det enda som hjälper. Ingen av de som jag har portat har kommit tillbaka.

Så idag kom det in en Transit lastbil (vilket märke annars hehe) med tre unga killar i och ska tanka diesel. Det står redan en bil parkerad där då tjejen som ägde bilen var inne för att betala sin tankning. De tutade högt och länge som tusan, så min kollega (en annan) gick och frågade vad de höll på med. Ut flyger en liten kille, max 19-20 år och inte mer än två skitar hög, och börjar hoppa och hota min kollega. Min kollega står lugnt och stilla kvar då han är ganska bastant och börjar jävlas tillbaka (vilket visserligen kanske inte är det bästa i de här fallen). Jag går ut till undsättning och säger att de ska avlägsna sig. Killen ska promt gå in i butiken och jag trycker på larmen som vi alltid ha på oss. Min kollega börjar bli riktigt förbannad och hytter med näven och skriker en massa svordomar till honom. Irländaren ger sig inte. Vår chef kommer ut och är väl den som är mest sansad i hela situationen och ger dem i alla fall klartecken att få tanka, men säger ändå till dem bestämt att de ska ge sig av illa kvickt. Kort därpå kommer två polisbilar och två securitasbilar. Värsta hallaballoet. De andra vanliga kunderna måste ha haft stora ögon hehe. Eftersom de egentligen inte hade gjort något brott så kunde inte poliserna göra något, men man såg genom fönstret att de tog ett rejält snack med killarna och de var inte lika kaxiga längre.
Jaja, så går det i bensinbranschen varje sommar. Vissa av dem är ok, men andra är ettriga av bara den. Värst är det när de kommer in flera stycken åt gången, då de måste tuffa upp sig inför sina polare.

Var tvungen att skriva av mig!
Modigt av dig att göra det, såna zigenare vet man inte vad de kan göra
Citera
2011-06-20, 18:00
Medlem
Nä, men de är faktiskt ändå ganska beräkneliga. Det är värre med fulla människor. DE är oberäkneliga.
De här irländarna är mycket snack, men ingen verkstad om man säger så. Det är som det har sagts tidigare i tråden att de sysslar med småbrott och en misshandel hade fått dem att åka in i finkan direkt. Det har de inte råd att riskera. De skriker och hojtar hellre. Samtidigt är de inte vana att få mothugg (av oss mesiga svenskar) så då blir de snarare paffa, men när de fattat sig igen är det oftast försent, för då har man redan ringt polisen.

Jag vill uppmana alla som ser dem att ringa polisen även om de gjort något brott, och SPECIELLT om de gör något även om det bara är en liten skitsak. Jag har pratat med polisen om de här individerna ett antal gånger och de vill verkligen att man ringer till dem så de får en anledning att kolla upp dem. Om de känner att polisen blir för närgångna så sticker de till slut. Men om polisen inte ens vet om att de finns i området så känner de sig trygga och kör sina affärer så länge de bara orkar och kan i samma område.

När de tre småkillarna var inne och vi ringde polisen (som jag skrev om i inlägget i toppen av denna sidan) så grep ju polisen inte dem (det hade ju faktiskt inte begått något brott) utan tog ett allvarligt snack med dem. Några timmar senare ser jag några irländska lastbilar med husvagnar åka förbi i riktning mot motorvägen. Jag vill i alla fall tro att det hade lite med oss att göra att de stack från stan. =) (Och det kan det mycket väl ha haft också).

Så kom igen! Ring polisen! De gillar de här irländarna lika lite som vi gör.
Citera
2011-06-20, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogus25
Nä, men de är faktiskt ändå ganska beräkneliga. Det är värre med fulla människor. DE är oberäkneliga.

Så kom igen! Ring polisen! De gillar de här irländarna lika lite som vi gör.

Nejdå! Fulla människor är väldigt enkla att tas med.

Man kan enkelt förutse vad som kommer bara genom att iaktta ögonen och kroppsspråket. När det kommer in andra skumma preparat så blir det genast mycket svårare...

.
Citera
2011-06-20, 20:29
Medlem
Jo, det har du visserligen rätt i.
Citera
2011-06-21, 07:17
Medlem
För några dagar sedan var det läger vid Shell i Bålsta.
Citera
2011-06-21, 12:58
Medlem
jjagares avatar
Dom var i Stenungsund förra sommaren, fyllde på mängder med gratisvatten på Statoilmacken (utan personalens vetskap). Hyrde dvd filmer hos dom som dom inte lämnade tillbaka. Slängde pengarna på personalen när de hade köpt något. Sålde även elverk / motorsågar utanför macken. Jobbade på reklamfirma året innan och där kom de in till min chef och ville ha en bil stripad, jag gjorde dekoren var något med stenläggning samt ett svenskt mobilnummer. De hade sagt till chefen att de skulle komma mer bilar dagen efter så de undrade om de kunde betala då. Dom kom aldrig tillbaka, lite godtrogen chef kanske. Förra året så var Polisen på dom typ varje dag, kollade deras bilar pass etc. Dom blev inte långvariga. De var hos en polare till mig som bor i ett nybyggt område där folk inte har fixat uppfarter murar etc. En granne till honom anlitade dom och dom som kom och gjorde jobbet var rumäner som knappt hade kläder som var hela på sig, grannen tyckte synd om dessa så han gav dom 500:-. Då sa rumänerna "dont tell our boss" rumänerna är alltså de som utför jobben och knappt får några pengar alls. Pratade också med en kompis som är Polis och han sa att det var många lastbilar / åkerier som hade fått sina lastbilar tömda på diesel.

SÅ RING POLISEN OAVSETT OM DOM GJORT NÅGOT BROTTSLIGT ELLER EJ!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in