2010-05-30, 00:37
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyMac
Det är inga riktiga irländare. Man kan jämföra dom med zigenarna här i Sverige. Hemma i Irland lever de utanför lagarna och har ingen fast bostad. I deras husvagnar färdas dom genom landet. Man kan se skillnad på dom jämfört med riktiga irländare.

Jag hade själv en sån som knackade på hemma hos mig. När jag svarade nej till hans glamurösa erbjudande flammade han upp. De är kända för att vara ett aggresivt folk. Man ska inte ha något att göra med dessa, även fast dom oftast håller sig till sig själva.

Alla tillhör olika stora familjer, och det är familjerna som bråkar med varandra. För bara dryga 3 år sedan så arrangerade dom en strid mot varandra. Mellan två berg slogs det med svärd, klubbor och yxor. Vissa red även på hästar. De är inte ett utbildat folkslag.

They can take our lives, but they can never take our asphaaaaaalt!
Citera
2010-05-30, 23:04
Medlem
H0nkens avatar
Jag tror de har kommit till Norrköping nu. Såg en asfräsch GB-reggad Range Rover rulla i staden nyss med ett gäng i som såg ut som ena riktiga pikeys. Förra året var de här och köpte sten från min arbetsplats för bortåt miljonen. Får se i morgon om de dyker upp på jobbet. De är trevliga, men man måste verkligen ha ögonen på dem så de inte snor något.
Citera
2010-06-03, 21:21
Medlem
nomembernofairs avatar
tror det va 05 lr 06 nagot av dessa ar
en person jag kanner hade borja salja lite sprit till javlarna . sen plotsligt borjade dom krita lite kartonger och sen forsvan dom fran bromma/sollvala . tror det var nagot runt 6-7 lax . jag och nagra polare glider runt i sollentuna och far syn pa nagra skumma husvangnar och ringer till var van da .
han var dar pa sekunden med lite verktyg och plotsligt hade vi nagra guld ringar och en vibrator
plus 5lax . alla var glad och akte hem
men det blev ju lite brak och trams innan allt gick ratt men till slut fick vi som vi ville
Citera
2010-06-05, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nomembernofair
tror det va 05 lr 06 nagot av dessa ar
en person jag kanner hade borja salja lite sprit till javlarna . sen plotsligt borjade dom krita lite kartonger och sen forsvan dom fran bromma/sollvala . tror det var nagot runt 6-7 lax .

Nja, de finns nog ingen som skulle krita något till det där packet. Din kompis skojar med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av nomembernofair
och plotsligt hade vi nagra guld ringar och en vibrator
plus 5lax . alla var glad och akte hem

Lite guld och en svartskön vibrator
Jag förstår att ni blev glada.

För övrigt kan jag tillägga att det syntes tre ekipage med husvagnar utanför Linköping idag. Samtliga ekipage kördes av damer. Några män såg jag inte till.
Citera
2010-06-05, 23:26
Medlem
chaoswithins avatar
Dom blev bortkörda från skogarna utanför Bredäng (STHLM) för bara någon vecka sedan, idag såg jag ett tiotal bilar komma körandes, så dom är i krokarna igen.
Citera
2010-06-06, 06:59
Medlem
nomembernofairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz-Aldrin
Nja, de finns nog ingen som skulle krita något till det där packet. Din kompis skojar med dig.

Lite guld och en svartskön vibrator
Jag förstår att ni blev glada.

För övrigt kan jag tillägga att det syntes tre ekipage med husvagnar utanför Linköping idag. Samtliga ekipage kördes av damer. Några män såg jag inte till.

hahahah , jag vet inte vad den dar maskinen heter som man kor over asfalt ,
Citera
2010-06-06, 13:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
Padda eller markvibrator
http://agb-hyrmaskin.se/m11.html
Citera
2010-06-06, 14:00
Bannlyst
Här var en misstänkt figur i 18-års åldern som pratade engelska och ville polera stenplattor och belägga dem med ett speciellt skikt så att inte växter skulle kunna växa där.
Citera
2010-06-06, 21:08
Medlem
Slumlords avatar
Ett gäng har slagit sig ned vid Röda torget i Västerås. En polare gick förbi i fredags kväll och då stod det ett par träningsoverallsklädda ungar i 10-12-årsåldern på cykelbanan bredvid. De började håna min kompis utan anledning och han sade då till dem att lägga av, varvid tre svartmuskiga butar kom ångande inifrån campen och skulle börja slåss. Min polare lyckades dock snacka sig ur det hela då han vistats en del på Irland men han sade att det var mycket nära att han åkt på stryk

Samma sällskap beställde även taxi för 27 personer från The Sportsbar härom kvällen. En bekants farsa körde en av taxibilarna som kom dit och han hade aldrig haft så otrevliga passagerare. De gormade och svor hela resan (inte så lång iofs) och när de kom fram kastade de till honom lite mynt som betalning och försvann sedan in bland husvagnarna. Han gick efter och lyckades få tag på någon slags ledare som han efter en hel del dividerande fick resten av pengarna av.

Jag smög förbi med cykel och videofilmade deras camp idag. Ska försöka ladda upp filmen så att ni får se. De har riktigt feta bilar och husvagnar så de måste göra bra med stålar...

Edit: Filmen på deras camp: http://www.youtube.com/watch?v=13kWtoJ9JUQ
Senast redigerad av Slumlord 2010-06-06 kl. 21:19.
Citera
2010-06-07, 14:31
Medlem
Är de och härjar i norrbotten nu också?
Citat:
ÖVERTORNEÅ

Under söndagen fick campingen Holidayvillage tillkalla polis för att få hjälp att avhysa ett irländskt sällskap som inte följde reglerna.

Sällskapet som bestod av fyra ekipage tog upp sammanlagt nio platser. De hade endast checkat in för tre och nyttjade därför el olovligt.
- Vi kunde avvisa de i princip för att de hade stulit, säger Magnus Lövbrand som är driftansvarig.
Personalen försökte prata med gästerna men de betedde sig hotfullt och polis tillkallades istället som fick sällskapet att lämna området.
- Vi har varit väldigt förskonade från sånt här. Under tolv år har vi bara varit med om något liknande ett par gånger, säger Magnus Lövbrand.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=5416393
Citera
2010-06-07, 14:48
Medlem
banansoppas avatar
Här har ni en (pk)dokumentär om pikeys, mest om deras bröllop dock.

http://www.youtube.com/watch?v=16lMiMcZf4s&feature=related

part 2, part 3 osv finns med.
Citera
2010-06-08, 09:53
Medlem
nomembernofairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Padda eller markvibrator
http://agb-hyrmaskin.se/m11.html

markvibrator men en lite storre an den pa bilden dock
Citera