2007-05-03, 15:05
Medlem
BigBadZekeWolfs avatar
Det kom en sån där Irländsk herre förbi villan häromdagen.
Att han var aggressiv är väl att ta i men han var väldigt...engagerad!?
Men det luriga var att dom INTE erbjöd asfaltsjobb, däremot andra sten och grusarbeten till uppfarten och tomten. Hursomhelst tackade jag nej och det accepterade han efter ett litet tag.

Men jag undrar ändå om jag kanske skulle hyrt in dom?

Finns det ingen här med egna erfarenheter? (Noterat 1 negativ)

Vad insider har kommit fram är för mig totalt ointressant, populistisk
journalistik av värsta sorten.

- BBZW
Citera
2007-05-03, 15:14
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadZekeWolf
kan ju alltid googla på asfaltskojare och asfaltsskojare, över 1000 träffar totalt.
Citera
2007-05-03, 15:17
Bannlyst
Citat:

Varför lutar du dig inte fram, lyfter på kjolen och säger "Fuck me! Fuck me hard!" istället? Tror det är mycket enklare om du vill bli rövknullad.
Citera
2007-05-03, 16:37
Medlem
BigBadZekeWolfs avatar
Citat:
Varför lutar du dig inte fram, lyfter på kjolen och säger "Fuck me! Fuck me hard!" istället? Tror det är mycket enklare om du vill bli rövknullad.

Tack för tipset.

Men om man har ett forum med 130000 medlemmar varav xxxxx st.
är aktiva borde det väl finnas någon som VET något. Insider och
uppdrag granskning info går bort. Aftonbladet och Expressen lika så.
Folk som hört något av någon systers grannes brylling går också bort.

Är det de facto en scam eller finns det dom som är nöjda också?

- BBZW
Citera
2007-05-03, 16:48
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Det är de facto en scam.
Irländska asfaltstattare talar inte svenska, de har en rotvälska till engelska som påminner väl om the fucking pikeys i Snatch.
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Dom stjäl hejdlöst. Dom rensar byggarbetsplatser efter allt från asfaltspaddor till sopborstar. Jag har själv varit med flera gånger och gripit dem.
Och dom är portade på de flesta bensinmackar i gbg-trakten, som de tydligen tidigare använt som sina privata badrum och svinat ner i.
Citera
2007-05-03, 19:26
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Tack för tipset.

Men om man har ett forum med 130000 medlemmar varav xxxxx st.
är aktiva borde det väl finnas någon som VET något. Insider och
uppdrag granskning info går bort. Aftonbladet och Expressen lika så.
Folk som hört något av någon systers grannes brylling går också bort.

- BBZW

Du ska få ett bra råd... Om du anlitar dem efter det du läst är du korkad och får skylla dig själv. Tro på oss som har olika erfarenheter av dessa skojare. Fet&Elak är antingen ute efter att provocera eller så har han inte alla indianer i kanoten.
Citera
2007-05-04, 07:32
Medlem
#Är det de facto en scam eller finns det dom som är nöjda också?#
jo då det finns dom som är nöjda med men det passar ju inte en såssisk facklig värds åskådning,,
men när det gäller männikor som man lejer för tillfälliga jobb så måste man se till att man vet vad och hur dom skall göra något och till vilken kostnad,,
sen om det är estniska bygg jobbare eller polska målare är ganska betydelse löst sen att miljö mupparna kommer att gnälla om att färgen som används är förbjuden enligt svensk lag att den sen är cirka tio gåner bättre det glömmer man att tala om,,

#Dom stjäl hejdlöst. Dom rensar byggarbetsplatser efter allt från asfaltspaddor till sopborstar. Jag har själv varit med flera gånger och gripit dem#
jasså det är ju konstigt då att dom inte platsar på första sidan i afton horan då eller är det bara så att estniska och rysska rån mördare fassnar där..
det är ju konstigt att du lyckas gripa dessa kmen dessa kärringar som sysslar med åldrings rån dom lyckas ni aldrig gripa om inte någon annan gör det åt er,,

det är väl snarare så att när man kommer till platsen där en affär gått snett så är den som snackar engelska med irlänsk bryttning direkt i underläge ,,
det är väl därför som tings rätten pissar på åtalet och ni direkt återgår till favo sysslan att jävlas med bilister,,
dom snackar ju svenska och att tro att en snut skulle klara av ett anat språk är väl att begära för mycket
Citera
2007-05-04, 13:11
Medlem
bajenvraks avatar
Scam kanske är fel ord snarare är det ett taskigt arbete gjort för en dyr slant...

Förra sommaren fick vi besök av en liga i villan samtidigt som jag var förbi. Dessa gossar jobbar mycket på markander o dylikt hemma på ön så de är vana med folk o har talets gåva precis som många andra resande. "rotvälskan" som ngn nämnde används bara sins emellan, annars är den "fin-engelska" som gäller. De kom iaf o erbjöd sina tjänster lagom till värmen. Buro-farsan som alla andra svenssons började direkt att gnugga händerna, superjobb till billig slant, inge kvitto o ingen behöver få veta. Kan man myggla så gör man det, här skulle det tjänas lovor o han skulle han den snyggaste uppfarten i området . Dealen vart så gott som klar när morsan gick ut, hon ropade på mig o brorsan vilka fått lära sig lite alt metoder ala dinglarstaylee. Vi kände iaf igen våra "kusiner" ifrån öriket. Nu vart det kohandel , vissa av irländarna började lacka, varför skulle vi lägga oss i(detsamma tyckte farsan ), brorsan började bekkna på dem skräp o ringde andra kompisar så helt plötsligt var vi fler än dem. Vi erbjöd dem allt ifrån skrotbilar till vitaminer o en kebab(den var ändå till salu). När de fattade vilka vi var till slut backade de. Morsan bjöd dem på kaffe, alla snackade lite romani så gott de gick gav sig av o lovade att hålla sig borta ifrån hela gatan vilket de även har gjort.

Kontentan: girigheten som ger dem jobb, ett pissarbete är det. Bara att be dem dra så gör de det. Tro heller inte på vad de säger. Fick reda på för ngt halvår sen att buro kompisarna hade varit inne i deras vagnar o tjårat grejer ifrån dem när vi satt o drack kaffe. Hade frågat en av brorsan vänner vem som gjort uppfarten o det var han Just det, farsan fick även sin uppfart sen, fast då på lagligt vis med alla papper, den håller än skall tillägas

/B
Citera
2007-05-04, 15:07
Medlem
Zildijans avatar
Asfaltsläggare rev uppfart - utan lov
....

Om den identitetshandlingen som hittades på mannen ändå stämmer så rör det sig om en man i 25-årsåldern som är efterlyst av polisen i Storbrittannien för en rad olika brott.
....

De ambulerande asfaltläggarna har sedan flera år tillbaka varit ett problem i Uppsala.
- De kommer från Irland och dyker upp varje år. De brukar stanna från maj till oktober, säger Bo Axelsson.

http://www.uppsala.expressen.se/Nyheter/1.660508
Citera
2007-05-04, 15:30
Medlem
Och super gör de också

först detta: http://sydsvenskan.se/skane/article121535.ece
sedan detta: http://sydsvenskan.se/skane/lomma/article121581.ece

2005 blev de en mindre
Citera
2007-05-04, 16:39
Medlem
Ingen asfalt längre.

Citat:
Det kom en sån där Irländsk herre förbi villan häromdagen.
Att han var aggressiv är väl att ta i men han var väldigt...engagerad!?
Men det luriga var att dom INTE erbjöd asfaltsjobb, däremot andra sten och grusarbeten till uppfarten och tomten. Hursomhelst tackade jag nej och det accepterade han efter ett litet tag.

Vad insider har kommit fram är för mig totalt ointressant, populistisk
journalistik av värsta sorten.

- BBZW
Vad jag förstår så är det inga asfaltsleverantörer som vill sälja asfalt till dem längre, och därför jobbar de med stensättning och grus istället.
Citera
2007-05-04, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kamrat röd
först detta: http://sydsvenskan.se/skane/article121535.ece
sedan detta: http://sydsvenskan.se/skane/lomma/article121581.ece

2005 blev de en mindre

Och här har vi ett videoklipp på lite över 3 minuter med dessa nissar:
http://newshunter.mine.nu/051001husvagn.wmv

"Where's my passport? Where's my passport?"
Citera