2014-07-18, 19:06
Medlem
Rebell4evers avatar
Det måste alltså finnas en JÄVLA massa fega svaga svenskar då, annars hade det inte lönat sig!

Dom får vad dom förtjänar!!!
Citera
2014-07-18, 20:35
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Det måste alltså finnas en JÄVLA massa fega svaga svenskar då, annars hade det inte lönat sig!

Dom får vad dom förtjänar!!!

Du är extremt kortsynt i din analys. Problemet är inte att enskilda lättlurade individer köper en dålig tjänst och blir lurade. Problemet är att landet blir invaderat av organiserad brottslighet som inte stoppas, vilket lockar hit annan brottslighet. Att tattarsvinen dessutom smutsar ner och allmänt förpestar miljön för hederliga svenskar gör det inte bättre.
Citera
2014-07-18, 20:39
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Du är extremt kortsynt i din analys. Problemet är inte att enskilda lättlurade individer köper en dålig tjänst och blir lurade. Problemet är att landet blir invaderat av organiserad brottslighet som inte stoppas, vilket lockar hit annan brottslighet. Att tattarsvinen dessutom smutsar ner och allmänt förpestar miljön för hederliga svenskar gör det inte bättre.

Fast om folk hade vetat om vad detta handlade om och vågade säga nej så skulle problemet med dessa människor försvinna snabbt. Kan de inte tjäna nåt på att komma hit så skulle de åka nån annanstans. Förslagsvis Norge, de har gott om pengar.
Citera
2014-07-18, 21:05
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll

Ja, jag erkänner att jag är både besviken och enormt frustrerad över denna utbredda feghet och dumhet, och det spiller över i mina inlägg, tyvärr....

Eftersom polisen är maktlös pga veka politiker, så står "hoppet" till medborgargarden, som i sin tur polisen FÅR agera mot..men inte det äkta packet!! Så vad måste man göra då?

Antingen använda så grovt våld att dom aldrig vågar sig hit igen, jag har dock svårt att tro att någon vill/vågar gå så långt, ELLER sluta anlita dom, men eftersom folk är fega så lär inte det heller hända!!

Du förstår min frustration över detta dilemma?
Folk klagar, gnäller, är "kränkta", men ingen jävel vågar göra något...suck...
Citera
2014-07-18, 23:47
Medlem
Ur ett sociologiskt perspektiv är verkligen Irish travellers intressanta. Mycket udda. Jag menar, de resande i Sverige har sedan länge slagit sig ner och är nästan uteslutande normala medborgare, något man knappast kan säga om irländarna. Det tycks ju vara så att de finner stolthet i deras leverne och folkgrupp. Gillar de verkligen att leva sådär?
Citera
2014-07-19, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kierkegaard
Ur ett sociologiskt perspektiv är verkligen Irish travellers intressanta. Mycket udda. Jag menar, de resande i Sverige har sedan länge slagit sig ner och är nästan uteslutande normala medborgare, något man knappast kan säga om irländarna. Det tycks ju vara så att de finner stolthet i deras leverne och folkgrupp. Gillar de verkligen att leva sådär?

Ja det kan du väl berätta för oss? Ur ett "sociologiskt perspektiv". Gärna med lite citat från den riktiga Kierkegaard.

Jag har en liten vers till dig, som skrevs av Gustaf Fröding:

Citat:
Nu är jag led vid tidens skism
emellan jord och stjärnor.
Vår idealism och realism
de klyva våra hjärnor.

Det ljugs när porträtterat grus
får namn av konst och fägring.
En syn, som svävar skön och ljus
i skyn, är sann som hägring.

Men strunt är strunt och snus är snus,
om ock i gyllne dosor,
och rosor i ett sprucket krus
är ändå alltid rosor.
Citera
2014-07-19, 01:12
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oirutetuieort65
Ja det kan du väl berätta för oss? Ur ett "sociologiskt perspektiv". Gärna med lite citat från den riktiga Kierkegaard.

Jag har en liten vers till dig, som skrevs av Gustaf Fröding:

Den riktiga Kierkegaard? När det gäller din sort antar jag att du menar Ole Lund Kirkegaard, författare av Gummitarzan.

Annars kan jag ge dig ett citat av Kierkegaard, riktigt jävla riktigt åt dig: "Det hände på teatern att det tog eld bakom scenen. Sällskapets komiker sprang fram för att underrätta publiken. Man trodde att det var en lustighet och applåderade. Han upprepade det, man jublade ännu mera. Så kommer världen att gå under, tänker jag mig, under allmänt jubel från alla kvickhuvuden som tror att det är en vits."

Förstod du det där? Eller behöver du lite Friedrich Nietzsche för att må bra och grandios?
Citera
2014-07-20, 00:33
Medlem
Klockrent svar. Tyvärr är detta säkert inte långt från sanningen. De riktiga farorna kan snart inte längre urskiljas av massan som frivilligt låter sig passiviseras och fördummas.
Citera
2014-07-20, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kierkegaard

Dom "slog sig inte ner" socialen tvingade dom finska zigenarna ur husvagnarna och in i lägenheter för att annars skulle dom ta barnen ifrån dom.
Citera
2014-07-20, 17:59
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/10402588_277431845796479_40858231627297499_n.jpg?o h=ed2280c1233955f1d3cad9faa34386de&oe=5447D1AF&__g da__=1414371246_e04152efa282c4868d109312d7804ee3

också bildtexten: "Whot du u think u my kamp". Jävla dårar.
Citera
2014-07-24, 19:32
Medlem
Nu är några i norrköping. Min mamma har råkat ut för dem

De har en vit mindre flaklastbil Iveco/ford reg: XI16ANF och en liten gul volvo grävmaskin på ett boggiesläp.

Om någon ser dem, så maila mig gärna på mats_mail@hotmail.com och tala om vilken adress de jobbar på. Så kan jag kanske hjälpa dem att inte bli så lurade.
Citera
2014-07-26, 17:25
Medlem
Mister.Methanes avatar
Intressant, det regnumret var inte sökbart på https://www.vehicleenquiry.service.gov.uk/. Den bilen kanske skulle behöva kollas av länsman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in