2013-08-26, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nojzwtflol
http://www.dt.se/nyheter/falun/1.6122309-asfaltslaggare-lamnade-soptipp-efter-sig

Tänk va dom håller på. Min kompis farsa anlitade ett par asfaltsläggare förra veckan. DOm var från england och irland. Resultatet vart faktiskt väldigt bra. Men pappan i frågan lära stå och övervaka hela tiden så dom inte fuska som en arbetsledare ungefär.

Tycker han borde ha betalat miljöavgiften efter deras boskap också. Men det var väl inget fel i det förstås, att de skräpar ner och misshandlar folk?

Jävla idioter. Hoppas han fick betala tillräckligt mycket för att det ska svida nästa vår.
Citera
2013-08-26, 09:10
Medlem
Kom på att jag såg en liten notis i den lokala tidningen för en vecka sen angående att de även var i Avesta i början av juli.

Tydligen hade de precis slagit sig ner bakom Outokumpu (i närheten av räddningstjänstens övningsområde) när företaget valde att köra bort dessa på mindre än två dygn, polis var på plats och avvisade dessa.

De måste ha dragit vidare ganska omgående då jag inte hört att de stannat i kommunen. Lustigt att man inte gjorde en artikel av det direkt, fast AT är ju en skittidning så det är nog urursel journalistik som ligger bakom detta som vanligt.

Har förvisso sett två vita skåpbilar av ford transit nyare modell åka på engelska plåtar, men dessa såg på tok för nya och rena ut för att vara dessa entreprenörer...
Citera
2013-08-27, 17:14
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dothatshitdoit
Kom på att jag såg en liten notis i den lokala tidningen för en vecka sen angående att de även var i Avesta i början av juli.

Tydligen hade de precis slagit sig ner bakom Outokumpu (i närheten av räddningstjänstens övningsområde) när företaget valde att köra bort dessa på mindre än två dygn, polis var på plats och avvisade dessa.

De måste ha dragit vidare ganska omgående då jag inte hört att de stannat i kommunen. Lustigt att man inte gjorde en artikel av det direkt, fast AT är ju en skittidning så det är nog urursel journalistik som ligger bakom detta som vanligt.

Har förvisso sett två vita skåpbilar av ford transit nyare modell åka på engelska plåtar, men dessa såg på tok för nya och rena ut för att vara dessa entreprenörer...
Jodå, de har rätt fräscha bilar faktiskt. Det ska ju se bra ut för kunden också.
Den sk arbetsgivaren de har tjänar förmodligen storkovan, så det är nog inga problem.
Citera
2013-08-27, 19:40
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
http://hn.se/nyheter/halland/1.2310186-polisen-avvisade-asfaltslaggare
Citera
2013-08-29, 17:20
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Skin-Mask
http://hn.se/nyheter/halland/1.2310186-polisen-avvisade-asfaltslaggare
Notera även videon i din länk, med rubriken:

"Campingägare maktlösa inför bråkiga gäster"
Undrar om det är fulla Svenskar tro?
Fan, jag skäms över vårt rättsväsende fanimej!
Citera
2013-08-30, 15:22
Medlem
Nu finns dom att beskåda vid Hågelby gård i Tumba,
Citera
2013-08-30, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolly1

I går EM hahe dessask. asfaltläggare slagit läger strax söder om Kungsbacka, strax intill Mac Donalds vid södra infarten til Kungsbacka
Citera
2013-08-31, 10:59
Medlem
spoilers avatar
"De utger sig för att komma från ett etablerat företag i Järfälla.
I själva verket är de bedragare.
Minst fyra husägare har drabb i  Järfälla.
Den dag Lokaltidningen Mitt i ringer vd Kent R@mström har han just fått ännu ett samtal från en bedragen husägare. Någon har utgivit sig för att komma från R@mströms företag för att ställa i ordning en garageuppfart.
Kent R@mström säger att hans anläggningsföretag, J R F i Järfälla, inte har privatpersoner som kunder och inte heller kräver kontant betalning, vilket de här engelsktalande och kringresande anläggningsarbetarna gör.
Hittills har Kent R@mström fått in sex eller sju samtal, varav fyra från Järfälla, från privatpersoner som fått en lapp i handen av ofta aggressiva anläggningsarbetare. Villaägarna har lurats att tro att de anlitat R@mströms företag.
De drabbade har uppmanats att betala mellan 30 000 och 40 000 kronor kontant för arbetet.
Kent R@mström tror att anläggningsarbetarna använder sig av hans företagsnamn för att komma åt organisationsnumret, som ett sätt att få kunden att känna sig trygg."

http://mitti.se/?p=53986
Citera
2013-08-31, 12:51
Bannlyst
2013. Går man på detta får man fan skylla sig själv.
Citera
2013-09-08, 20:57
Bannlyst
De irländska tattarna som slagit camp vid Willys i Tumba har verkligen skitit ner hela jävla stället. De var och härjade i friluftsområdet lida några nätter innan polisen avhyste dem. Under tiden skräpade de ner hela lida medan sommarjobbande ungdomar fick plocka upp allt.

Efter Lida slog de som sagt camp vid Willys i Tumba vid huddingevägen. De verkar gå och komma men senast jag såg så har de varit borta. De har skitit ner hela ängen och frågan är vem fan som ska plocka upp allt. Det är bokstavligen en fet jävla sopptipp och bilister kan se det här utan några vidare problem. Inte nog med att vädret inte verkar bli kallare, med det varma vädret vi har hela september kommer tattarna aldrig ge sig av.
Citera
2013-09-08, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jolly1
Så de pendlar mellan Willys i Tumba och Hågelby gård? Hågelby gård är ett riktigt fint naturställe som inte bör nerskitas av dessa irländare. Man blir så trött att polisen inte gör något.
Citera
2013-09-08, 22:15
Medlem
Giant Squids avatar
Varför inte bara investera i lite vanliga fyrverkerier och rikta dessa ned mot lägret, kanske kan skicka några signaler?

EDIT: (Naturligtvis ingen uppmaning utan ett filmscript som jag funderar på)
Senast redigerad av Giant Squid 2013-09-08 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in