2007-05-02, 00:43
Medlem
Monoceruss avatar
Hej

Funderar på en tramsö loftsäng från ikea dock så jag osäker på hur högt i tak man måste ha. Tror min takhöjd är runt 245cm räcker det? Står ju att sägen är 206cm hög det skulle ge mig 40cm, men jag antar att madrassen är en bit lägre också. Någon som har koll, känns ändå som 245cm är ganska standard och ikea borde väll ha anpassat sängen till ett standard rum eller?
Citera
2007-05-02, 12:46
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monocerus
Hej

Funderar på en tramsö loftsäng från ikea dock så jag osäker på hur högt i tak man måste ha. Tror min takhöjd är runt 245cm räcker det? Står ju att sägen är 206cm hög det skulle ge mig 40cm, men jag antar att madrassen är en bit lägre också. Någon som har koll, känns ändå som 245cm är ganska standard och ikea borde väll ha anpassat sängen till ett standard rum eller?

206 verkar vara till sängavelns högsta punkt, och med tanke på att 245 cm är fullt normal takhöjd så är det knappast några problem. Annars skulle ju inte så många kunna ha den typen av säng.
Jag har sett mängder med sådana sängar säljas på Blocket och funderat på varför, är de inte bra?
Citera
2007-05-02, 12:52
Medlem
Tolvans avatar
Ikeas sängar är anpassade efter svenska standardmått så det borde inte vara något problem men du kan ju glömma att köra doggy style med en sån säng
Citera
2007-05-02, 12:56
Medlem
NoHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
206 verkar vara till sängavelns högsta punkt, och med tanke på att 245 cm är fullt normal takhöjd så är det knappast några problem. Annars skulle ju inte så många kunna ha den typen av säng.
Jag har sett mängder med sådana sängar säljas på Blocket och funderat på varför, är de inte bra?

många har såna här sängar då de bor i små ettor och i studentlägenheter.. men i slutändan vill de flesta ha vanlig säng så de säljer dem vidare när de flyttar ifrån dessa bostäder.. många av mina studentvänner som har en för att få ut lite extra yta i studentlyan men som säljer direkt då studierna är avklarade eller de hittar en annan lägenhet
Citera
2007-05-02, 16:54
Medlem
Monoceruss avatar
Låter bra.

Jag är ändå för tjock för ett fuck så det blir ingen doggy i den vanliga sängen heller

Har hittat en 140 bred dito för 600kr med madrass. Blir att slå till på en den då. Det är lite trångt i rummet nu med min 120 säng så jag tänkte ha soffan under denna istället då blir det lite mera plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in