2007-05-01, 23:46
Medlem
Tjenare, som rubriken skvallrar om så har jag skaffat mig ett Asus P5N-E SLI och det har fungerat hur bra som helst fram tills för några dagar sen då det inbyggda nätverkskortet (som jag använder till att ansluta till xboxen) helt slutade att fungera. Kollar man runt i windows så ser det ut som att det inte finns något som helst fel med kortet men jag klarar inte av att ta emot paket via det nätverkskortet, skicka går dock utmärkt. Jag har testat byta drivrutiner massor av gånger samt testat olika versioner av nforce. hubben jag använder mellan min dator och xboxen är en billig model från clas ohlsson men eftersom att det funkar att köra med den via min andra dator tror jag inte att felet ligger där, och dessutom så har det ju funkat skitbra från min dator också tidigare. Alla inställningar i tcp/ip protokollet är korrekta för dem har jag jämfört med den andra datorn och där fungerar det. Statusen på nätverkskortet ser ut enligt följande;

Fysisk adress: 00-1A-92-3A-1E-71
IP-adress: 192.168.0.5
Nätmask: 255.255.255.0
Standard-gateway:
DNS-server:
WINS-server:

xboxen har 192.168.0.1 och den andra datorn 192.168.0.20 och samtliga ligger på samma nätmask. Problemet verkar vara att windows "bortser" från detta nätverkskort och bara försöker ansluta till allt via mitt trådlösa som har 192.168.1.100 som ip-address. Denna text blev inte speciellt sammanhängande tyvärr men jag försökte iaf få med så mycket information som möjligt. Om du nu lyckats ta dig hela vägen hit och har en aning om vart problemet kan ligga så vore det ytterst uppskattat med ett svar!

Cheers!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in