2007-05-01, 17:58
Medlem
Tja.

Nu har jag verkligen lyckats fucka upp min dator igen. Nämligen så att jag skulle installera om win XP på min burk som har två hårddiskar, och råkade då installera XP på fel disk, så jag avbröt mitt i installationen och installerade XP på rätt hårddisk men nu kan jag inte komma in i den andra hårddisken utan att den frågar om jag vill formatera den, vilket jag inte vill eftersom den innehåller mycket viktig data som jag nu inte heller kommer åt, det här suger.
Vafan ska jag göra? Finns det något att göra eller måste jag formatera den för att kunna använda den igen?
Citera
2007-05-01, 19:40
Medlem
Dyngraukmans avatar
Get back data for ntfs tror jag är ett program som ska göra tricket, det tar ganska långtid, men det har jag använt några gånger tidigare!
Citera
2007-05-01, 21:53
Medlem
Grymt, ska testa de. Feeeta props till dig om de funkar!
Btw, kan jag alltså formatera min andra disk där all den viktiga datan finns för att sen använda det där programet för att hitta alla filer som försvann i den ev. formateringen? Om jag, förstörs inte filerna på något sätt och kommer ALLA filer finnas kvar?
Citera
2007-05-01, 22:31
Medlem
Nate Blacks avatar
GetDataBackFor NTFS är programmet för dig som sagt, du ska INTE formatera flera gånger. Du kan få tillbaka alla dina filer, eller så kan du få tillbaka 5%, väldigt mycket beror på hur långt det gick och om den gamla datan skrevs över. Men använd inte hårddisken så ska du kunna minimera skadorna.
Citera
2007-05-02, 17:32
Medlem
Tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här