2007-05-01, 13:17
Medlem
flowss avatar
Jag har tänkt börja använda www.flashback.name lite mer seriöst nu.

Men jag har en undran.

Det är nämligen så att jag just nu surfar via en router men jag vill alltså senare surfa via flashback.name VPN. Frågan är då hur jag ska ställa in datorn att enbart surfa/ladda ner saker via VPN och INTE via routern. Problemet just nu är alltså att när VPN går ner så ansluter datorn till internet via routern - vilket jag inte vill.

Jag vill inte mixtra i routern så långt det går.
Citera
2007-05-01, 17:41
Medlem
bergsturks avatar
Kör utan gateway på de övriga nätverkskorten.
Citera
2007-05-01, 18:55
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Kör utan gateway på de övriga nätverkskorten.

Jag har bara ett nätverkskort. Utan gateway kan han inte hitta pptp.flashback.name tydligen...

edit: Har löst det tillfälligt genom att ta bort DNS och använda 83.233.183.2 istället för pptp.flashback.name (vilket för övrigt är detsamma som relakks ip-adress). Kruxet är ju bara om/när pptp.flashback.name får en ny ip, hur göra?
Citera
2007-05-01, 19:33
Medlem
kklasens avatar
Ursäkta att jag inte följer tråden... Men jag har konto på relakks och kan logga in med dessa uppgifter på Flashback's VPN-tjänst.

För övrigt så ska det väl inte vara några problem att avända pptp tjänsten! När jag ansluter via VPN så går all trafik därigenom. Även när jag har router!
Citera
2007-05-01, 20:04
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kklasen
Ursäkta att jag inte följer tråden... Men jag har konto på relakks och kan logga in med dessa uppgifter på Flashback's VPN-tjänst.

För övrigt så ska det väl inte vara några problem att avända pptp tjänsten! När jag ansluter via VPN så går all trafik därigenom. Även när jag har router!

Men när VPN:en går ner så börjar datorn använda internetet via routern - vilket jag inte vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in