• 1
  • 2
2007-05-01, 12:38
Bannlyst
Hej gott folk. Har ett ganska tråkigt problem. Jag andvände en liten handuk som trasa på badrummet och sen spola jag ner den i toan. Nu är det typ stopp där och jag kan inte känna den med armen Det är inte helt stopp, utan när jag spolar så fylls nästan hela toan upp med vatten och sakta sjunker ner. Nån som har nåt bra tips om detta eller blir man tvungen att skämmas inför föreningens tekniker

Mvh En mycket lessen Slader
Citera
2007-05-01, 12:44
Medlem
Finlirarens avatar
Har du prövat med sån där sug mojäng med träskaft? kommer inte på va det heter men borde finnas i alla hushåll,
Annars kan du pröva o böja ut en stålgalge som du sen använder till o försöka "fiska" upp handuken,
Citera
2007-05-01, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slader
Hej gott folk. Har ett ganska tråkigt problem. Jag andvände en liten handuk som trasa på badrummet och sen spola jag ner den i toan. Nu är det typ stopp där och jag kan inte känna den med armen Det är inte helt stopp, utan när jag spolar så fylls nästan hela toan upp med vatten och sakta sjunker ner. Nån som har nåt bra tips om detta eller blir man tvungen att skämmas inför föreningens tekniker

Mvh En mycket lessen Slader
Du får nog tyvärr lyfta av stolen och ta bort handduken.
Citera
2007-05-01, 14:03
Medlem
tjaboooos avatar
medveten om att du blir ersättningskyldig för dom kostnader hyresvärden får om du bor i hyreshus...

har du en trädgårdslang liggandes kan du köra ner den och se om du får loss handuken, å andra sidan kanske du bara flyttar stoppet så gör det på egenrisk.
Citera
2007-05-01, 14:07
Medlem
Varför ska vi hjälpa handduken med det? Den verkar ju klara av det alldeles utmärkt på egen hand

(Kunde inte låta bli...)
Citera
2007-05-01, 14:10
Medlem
miklons avatar
Frågan är ju varför man får för sig att det skulle gå att spola ned en handduk i toan?
Citera
2007-05-01, 14:16
Medlem
mahutma_homos avatar
ta en ståltråd, galje eller liknande och gör den till en lång pinne med en krok längst ut
Citera
2007-05-01, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av josie104
Du får nog tyvärr lyfta av stolen och ta bort handduken.

Kan man göra det själv?? det är ju vatten i toan längs ner kanske slutar med att hela huset svämmar över. Jag bor i bostadsrätt
Citera
2007-05-01, 17:05
Medlem
Citat:
Kan man göra det själv?? det är ju vatten i toan längs ner kanske slutar med att hela huset svämmar över. Jag bor i bostadsrätt
Om du aldrig gjort det ngn gång, så skulle jag råda dig att anlita ngn som kan...
Citera
2007-05-01, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av josie104
Om du aldrig gjort det ngn gång, så skulle jag råda dig att anlita ngn som kan...

mm jag får väl göra det. Tillsdess blir det pottan
Citera
2007-05-01, 19:50
Medlem
Snövits avatar
Citat:

De tär inga problem inte ens svårt. Se bara till att stänga av vattenflödet först, du kan följa röret och hitta en ballofix. Ballofixen vrider du då bara på så stoppas vattenflödet. Sen är det bara att skruva loss skruvarna som fäster toan i golvet lyfta bort och kolla om du nu når handduken.
Citera
2007-05-01, 21:09
Medlem
Efter att du stängt av ballofixen så spola en gång så du tömmer tanken. Lättare att lyfta då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in