• 1
  • 2
2007-05-01, 11:27
Medlem
wades avatar
Det har blivit aktuellt att inhandla en ny pepparkvarn. Jag är som en lös kanon på däck när det gäller redskapet i fråga, måste man köpa en Peugeot-kvarn eller går det att komma billigare undan? Jag har sett att det finns batteridrivna kvarnar, är det något att ha? Jag lägger gärna ett par hundralappar på en ny pepparkvarn av bra kvalitet, bara den presterar bra och håller länge. Ja, till och med ett par hundralappar till om det känns bra. En fungerande pepparkvarn är essentiell i mitt kök, jag skyr färdigmalda kryddor, och använder gärna främst svartpeppar i min mat.

Vad säger ni? Vad är vettigt? Vad är riktigt bra? Ange gärna ungefärliga priser och lämpliga inköpsställen i Malmötrakten eller i København.
Citera
2007-05-01, 12:27
Medlem
Seamus Costellos avatar
Min packade också ihop för ett tag sen. Nu mortlar jag och det går ju finfint. Plus att det luktar gott. Så jag skiter nog i kvarnen hädanefter.
Citera
2007-05-01, 14:07
Medlem
Köpte en Peugeot på Metro i Köpenhamn. Ca pris 250-300 danska penningar.

Kan inte annat än att säga att det är en mycket trevlig kvarn med jämnt drag genom hela vridet. Missar inte en massa korn och underbar känsla.
Citera
2007-05-01, 14:28
Medlem
dePauls avatar
Jag kör mina kryddor i en elektrisk kaffekvarn från Jula för 129:- kronor (art. nummer 802168). Funkar utmärkt.

~Paul~
Citera
2007-05-01, 14:43
Medlem
baloo4000s avatar
Självklart ska en http://www.clasohlson.se/Product/Pro...spx?id=7271721 införskaffas, har en sån själv och är väldigt nöjd med den.
Citera
2007-05-01, 14:48
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baloo4000
Självklart ska en http://www.clasohlson.se/Product/Pro...spx?id=7271721 införskaffas, har en sån själv och är väldigt nöjd med den.
Har haft en sådan. Slängde ut den efter bara ett halvår eftersom den käkade batterier som en utsvulten bulimiker vid ett julbord.

~Paul~
Citera
2007-05-01, 15:53
Bannlyst
Gillar min kvarn med keramiskt kvarnverk från ikea, funkar fint!
Citera
2007-05-01, 15:58
Medlem
Isnatts avatar
Jag har pepparkvarnar från peugeot, en i ljust trä och en i mörkt trä för svart och vitpeppar, och dom fungerar mycket bra.
Har även ett par från ikea som fungerar bra, inga fel alls.
Elektrisk kvarn har jag haft, den gick sönder efter en tid och var dessutom ganska fånig
Citera
2007-05-01, 15:59
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zekev
Gillar min kvarn med keramiskt kvarnverk från ikea, funkar fint!
Samma lika!
Citera
2007-05-01, 16:18
Medlem
davidoffs avatar
Peugeot ar utmarkta

jag hr en elekronisk med inbyggd lampa
Citera
2007-05-01, 16:21
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidoff
Peugeot ar utmarkta

jag hr en elekronisk med inbyggd lampa

Jag skulle nog säga att den är elektrisk, inte elektronisk. Skolastik, jag vet.

Peugeots kvarnar är riktigt bra. Det var väl det de började med en gång? Tyvärr kostar de lite för mycket.
Citera
2007-05-01, 16:40
Medlem
Squalos avatar
Bodum har pepparkvarnar som inte är så dyra. Vete fan om dom duger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in