2007-04-30, 16:34
Medlem
Herr Krattas avatar
dy0, Jag skulle vilja veta om dem hra commandonen fungerar. @format -c , kommer denna kod att brja formatera C: utan att man ser det?(hur lnge tar det ungifr att formatera?). Om man skriver del *.*.mp3 kommer den ta bort alla mp3 filer p datorn? Kan ngon ge mig en kod som tar bort alla av viss en filtyp p datorn? Om man tar bort filen HALL.DLL i system32 och sen stnger av datorn, kommer inte datorn att g igng sen och vad fr man fr felmedelande?
Citera
2007-04-30, 17:00
Medlem
FlyingMachines avatar
"del *.mp3" (du hade ett *. fr mycket) kommer ta bort alla mp3-filer i den aktuella mappen.
Angende att formatera br du tnka p att det inte gr att formatera partitionen som Windows r installerat p samtidigt som OS:et r igng.
Citera
2007-04-30, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Kratta
dy0, Jag skulle vilja veta om dem hra commandonen fungerar. @format -c , kommer denna kod att brja formatera C: utan att man ser det?(hur lnge tar det ungifr att formatera?). Om man skriver del *.*.mp3 kommer den ta bort alla mp3 filer p datorn? Kan ngon ge mig en kod som tar bort alla av viss en filtyp p datorn? Om man tar bort filen HALL.DLL i system32 och sen stnger av datorn, kommer inte datorn att g igng sen och vad fr man fr felmedelande?

Du kan inte formatera genom att skriva format c:
Det dr med mp3 svara FlyingMachine p. Det kan tx se ut s hr: (del "C:\Documents and Settings\%username%\Desktop\*.mp3*" /F /Q)
Eeller bara *.* s tar den bort alla filer.
Om du tar bort hal och startar om datorn, fr du bluescreen tror jag. Du kan dock stta in filen igen med hjlp av windows cd:n, MEN, allt p datorn r borta
Citera
2007-04-30, 17:18
Medlem
Herr Krattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lester
Du kan inte formatera genom att skriva format c:
Det dr med mp3 svara FlyingMachine p. Det kan tx se ut s hr: (del "C:\Documents and Settings\%username%\Desktop\*.mp3*" /F /Q)
Eeller bara *.* s tar den bort alla filer.
Om du tar bort hal och startar om datorn, fr du bluescreen tror jag. Du kan dock stta in filen igen med hjlp av windows cd:n, MEN, allt p datorn r borta
Haha, ska skriva ett kommando till min kompis och skicka
msg * Din dator r fr dlig fr att leva.
del C:\windows\system32\HALL.dll
shutdown -s -t 0
Ned>.<, vore lite fr elakt
Men tack! Bara en frga, finns det nn batch commando som gr s att inte musen/tangentbordet inte fungerar? Dem gngerna ngon har sagt commandot s har det inte funkat.
EDIT:
Funkar det att skriva:
cd..
cd..
del *.mpc
tar den d bort alla mpc filer i hela C disken?
Citera
2007-04-30, 17:57
Medlem
Nej den tar bort alla .mpc-filer i C:\
tex. .mpc-filer som ligger i c:\hej\ frsvinner inte.
Citera
2007-04-30, 18:10
Medlem
Citat:
Haha, ska skriva ett kommando till min kompis och skicka
msg * Din dator r fr dlig fr att leva.
del C:\windows\system32\HALL.dll
shutdown -s -t 0
Ned>.<, vore lite fr elakt
Men tack! Bara en frga, finns det nn batch commando som gr s att inte musen/tangentbordet inte fungerar? Dem gngerna ngon har sagt commandot s har det inte funkat.
EDIT:
Funkar det att skriva:
cd..
cd..
del *.mpc
tar den d bort alla mpc filer i hela C disken?

Nu kommer alla med nod32 gnlla, men hr:
Rundll32 mouse,disable
Rundll32 keyboard,disable
Citera
2007-04-30, 18:18
Bannlyst
Citat:
blah blah..
SK! finns 300 tusen av dessa trdar.. google r ocks utmrkt..

lttast r att du skriver "help" i konsolen fr att lista kommandon du kan anvnda.. fr att lista specefikt.. ex "help mkdir" .. ls sedan om dem.. prova dem s du fr en hint om hur de fungerar.. lr dig anvnda vxlar.. /y /s etc.. fr att underltta.. ls ls..

orkar du inte googla s har du en lnk hr under med kommandon som du kan lra dig..

http://users.cybercity.dk/~bse26236/...help/INDEX.HTM
Citera
2007-04-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lester
Nu kommer alla med nod32 gnlla, men hr:
Rundll32 mouse,disable
Rundll32 keyboard,disable

Det funkar inte.. Jag lste p ngon sida att detta bara funkar i Windows 98/ME.
Har testat lite i Rundll32.exe och user32.dll men jag hittar bara CursorPos, hittar inget som kan stnga av mus-pekaren p ngot stt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in