2009-10-31, 21:33
Medlem
Fula Gubbens avatar
"Noll-vision" = PK-politiker fantiserar om att leva i en diktatur med totalt övervakning och styrning av medborgarna, så att oönskade avarter kan bokstavligen utplånas.

Begreppet noll-vision är särskilt populärt bland socialdemokratiska politiker, vilka förvisso inte saknar diktatoriska drömmar.

- F.G
Citera
2009-11-01, 00:22
Medlem
MoLoKs avatar
Två turkiska kusiner har bråkat sinsemellan = en turk mördar sin kusin genom att skjuta ihjäl honom.

dvs.

"De har bråkat" = "en muslim har mördat en annan muslim"

dvs.

bråk = mord

http://www.smp.se/nyheter/tt_utrikes...ds(1604428).gm
Citera
2009-11-15, 19:01
Medlem
PK="Socialt problem"

Icke PK= Skolbränder startade av mordbrännarmigranter
Citat:
- I första hand handlar det här inte om ett brandskyddsproblem. Nästan i samtliga fall är det barn och ungdomar som ligger bakom bränderna och vi måste börja se det här som ett socialt problem, säger hon

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ar...vd#preambleend
Citera
2009-11-15, 23:01
Medlem
I dagens DN körde de med asylfientliga apropå Vällinge, vilket verkar vara beteckningen på den som inte tycker om invandrare som det ska vara synd om.
Citera
2009-11-16, 17:32
Medlem
Vokabulär i den mening tråden avhandlar kan det inte betraktas som, men utövas av samma grupp i sådan utsträckning att ordet borde ingå i nästa upplaga av SAOL;

Vitpixling - vitpixlad/vitpixla jfr. pixlad. Manipulation av fotografi i syfte att dölja persons utländska nationalitet vid publicering, sker undantagslöst i fall där den pixlade bilden föreställer en misstänkt eller fälld brottsling med härkomst utanför centraleuropa.
Senast redigerad av Petter Utas 2009-11-16 kl. 17:40.
Citera
2009-11-17, 15:53
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
"Funktionär", alt. "nyckelperson" = tolk

http://gd.se/nyheter/gavle/1.1532161

http://www.expressen.se/sport/1.1782...nan-skjuts-upp

http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle6137473.ab
Citera
2009-11-17, 17:21
Medlem
apparatchiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaha Johoansson
"Funktionär", alt. "nyckelperson" = tolk

I all sin anspråkslöshet var nog detta det mest bisarra försök till förvrägning jag sett bland alla dessa sinnessjuka nyspråksglosor. En kul sak är att tidningarna uppenbarligen arbetar oberoende när det gäller att komma på nya ord, men har samma uppfattning om vilken information som måste censureras.
Senast redigerad av apparatchik 2009-11-17 kl. 17:24.
Citera
2009-11-17, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aqqt
I dagens DN körde de med asylfientliga apropå Vällinge, vilket verkar vara beteckningen på den som inte tycker om invandrare som det ska vara synd om.
Har kommit på en betydligt bättre förklaring:
Asylfientliga - för att skriva invandringsfientliga skulle vara att erkänna att det rör sig om invandring.
Citera
2009-11-19, 13:16
Medlem
UT64s avatar
"Politiskt Obunden"

I 99 fall av 100 en organisation eller förening längst ut
till vänster på den politiska skalan.

T.ex: Expo, Ordfront och särskilt förr om åren diverse kufiska
"vänskapsföreningar" som Svensk-Albanska Vänskapsföreningen.

Snacka om att segla under falsk flagg.
Citera
2009-11-23, 13:27
Medlem
St. Pinocchios avatar
Några axplock från en annonsbilaga i dagens industri signerad JÄMI .

”Hur skall man överbrygga gapet mellan genusforskning och praktik? Och vilken roll har universiteten i jämställdhetsintegreringen? Vi tar tempen på Linköpings universitet, ett av Sveriges excellenscentrum för genus.”

”Dags för gävleborgarna att ta på sig könsglasögonen” Mats Törnquist regionchef
Citera
2009-11-23, 13:34
Medlem
35-åringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St. Pinocchio
Några axplock från en annonsbilaga i dagens industri signerad JÄMI .

”Hur skall man överbrygga gapet mellan genusforskning och praktik? Och vilken roll har universiteten i jämställdhetsintegreringen? Vi tar tempen på Linköpings universitet, ett av Sveriges excellenscentrum för genus.”

”Dags för gävleborgarna att ta på sig könsglasögonen” Mats Törnquist regionchef

Å fyfan. Jag var tvungen att googla "könsglasögon" och fick en massa seriösa träffar. Folk använder alltså detta uttryck. Jag tycker att det luktar fisk och att dom borde sluta.
Citera
2009-11-23, 15:52
Medlem
St. Pinocchios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 35-åringen
Å fyfan. Jag var tvungen att googla "könsglasögon" och fick en massa seriösa träffar. Folk använder alltså detta uttryck. Jag tycker att det luktar fisk och att dom borde sluta.
Japp stämmer. Next stop svenska akademins ordlista.

Apropå excellenscenter så är det tydligen någon slags officiell institution och inte bara ett buzzword som jag först fick för mig. Inte för att det smakar bättre i munnen för det men rätt skall vara rätt. www.genderexcel.org
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in