Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
I Östeuropa, bakom järnridån, körde man konsekvent med "Samhällsfiende" när man skulle döma någon misshaglig individ.
Kommer även här. Var så säker Enoch. Snart inte bara när det gäller jobb och medlemskap i fackförbund. Sker snart i svenska domstolar.
För att lämna vad man kallar oss som skriver här, går jag vidare till följande. Långsökt, men ändå.
Justitieministern deklarerar att svenska städer inte ska stängas av, bara för att en fotbollssupporter mist livet.
http://www.svt.se/nyheter/sverige/as...svenska-stader
Tror minsann man börjat tala mer och mer klarspråk inte bara i svenska tidningar, utan även i svenska regeringen.
Göteborg har inte stängts av på grund av att man där med viss regelbundenhet skjuter ihjäl varandra. Så varför skulle då lite fotbollsvåld i Skåne, leda till att svenska städser stängs av, av regeringen. Och med stängs av, antar jag att man menar att faktiskt göra någnting åt våldet.
Tror sådär lite löst, att man både här och där i Sverige, börjat tala mer och mer klarspråk. I tidningar så väl som i regeringen. Lite våld föranleder ingen åtgärd i det Nya Sverige. Åtminstone inte från dem som har våldsmonopol i Sverige. Oavsett orsaken till våldet. Allt våld behandlas lika. Ingen får ju bli kränkt. Lite våld anses uppenbarligen vara ett pris värt att betala. Det är det nya Sverige värt. Ett pris man anser värt att du och jag betalar. De som sitter i regeringen betalar med våra pengar och vår otrygghet, och det känner de sig trygga med.
Därför gäller, enligt regeringen, följande.
våld = priset för det Nya Sverige