2013-11-19, 16:55
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det bör påpekas att den artikeln är skriven av skojaren Henrik Arnstad, som nyligen anklagade hela Norge för rasism. Dvs ett helt land! Dessutom har han ljugit om sin utbildningsbakgrund (= påhittad examen).

Så din fascistforskare verkar inte ha alla indianer i sin kanot.

Det finns skäl att ifrågasätta Arnstads trovärdighet och kompetens.

Dock är det både irrelevant och ointressant i den här tråden som primärt handlar om att tolka de uttryck och fraser som media använder sig av.
Citera
2013-11-19, 17:51
Medlem
TexasTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Men herregud..även om vissa fraser givetvis kan ha andra tolkningar kan man ju inte använda ett sådant vanligen förekommande uttryck som du föreslog.

Det kan ju lika gärna vara:

Två svenska bröder=Ted och Kent Ekeroth, två polska judar.

Varför inte? Någon av antirasisterna på TT har ju varit väldigt angelägen om att dölja etniciteten på förövarna. Etnicitet, som ju bör vara irrelevant för dessa som påstår att ras inte spelar någon roll.

Men det gör det. Och dem som bryr sig mest är "antirasisterna" med sitt propagandavokabulär. Med andra ord hör mitt förslag hemma i tråden.

Edit: Och så lite nytt ifrån media:

Bert Karlsson förvandlar nöjespalats till asylboende: ”Det är det nya svenska folket som kommer”

Det nya svenska folket = Folk ifrån andra sidan jorden som aldrig satt sin fot i Sverige eller kan ett ord svenska.

http://www.friatider.se/bert-karlsso...ket-som-kommer
Senast redigerad av TexasTiger 2013-11-19 kl. 17:54.
Citera
2013-11-20, 11:42
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Problematisk terminologi= vikten av t ex våga benämna saker korrekt, som i detta fallet att all fascismforskning pekar på att SD är ett fascistiskt parti.

Jösses vad rolig du är!

Knappt att man kan sitta kvar på stolen när skrattanfallen kommer.

Men för att vara seriös är ditt inlägg så dumt att det föranleder en metaspaning

All fascismforskning = ingen forskning alls

Att hänvisa till Henrik Arnstad och i samma veva tala om forskning gör ju att man lite försiktigt undrar hur det står till hos våra så kallade antirasister.

Edit: visste inte att det var begränsning på tio smileys i ett inlägg, men det förklarar ju varför Mihailovic inte använder ännu fler när han drar sin roliga punch lines.
Citera
2013-11-20, 12:53
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Skuldsituationen försvårar också integrationen och möjligheterna att bli självförsörjande = När invandrare betalar människohandlare för att illegalt smuggla släkt och vänner till ett bidragsliv i Sverige

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle17874402.ab
Citera
2013-11-20, 13:21
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Skuldsituationen försvårar också integrationen och möjligheterna att bli självförsörjande = När invandrare betalar människohandlare för att illegalt smuggla släkt och vänner till ett bidragsliv i Sverige

Ur samma artikel:

Det säger sig självt att om familjen är splittrad kan det vara svårt att exempelvis lära sig ett nytt språk.

Det säger sig självt = Jag har ingen forskning, undersökningar och källor som stöd för mitt påstående men jag vill ändå att ni ska tycka som jag.

Andra lika flummiga favoriter i pk-media är "forskning visar", "allt tyder på" och "erfarenheten säger". Dessa nästan alltid presenterade utan hänvisningar. Akta er för dessa uttryck.
Citera
2013-11-20, 14:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender

Mellan raderna anar man ett krav på att Svenskarna skall betala för smugglingskostnaden.
Man undrar ju vad ett sådan bidrag skulle få för namn. "Transitstöd" kanske?
Citera
2013-11-20, 15:57
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Mellan raderna anar man ett krav på att Svenskarna skall betala för smugglingskostnaden.
Man undrar ju vad ett sådan bidrag skulle få för namn. "Transitstöd" kanske?

"tillägg" och "ersättning" är ju populära eufemismer för bidrag.

"migrationsersättning" kanske?
Citera
2013-11-20, 17:19
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ur samma artikel:

Det säger sig självt att om familjen är splittrad kan det vara svårt att exempelvis lära sig ett nytt språk.

Det säger sig självt = Jag har ingen forskning, undersökningar och källor som stöd för mitt påstående men jag vill ändå att ni ska tycka som jag.

Och hon som säger det heter Mikaela Hagan och är sakkunnig på Rädda Barnen. Sakkunnig hos den terroristsponsorn (Megafonen) kan nog vilken invisslad från fönstret som helst bli.

Sen förstår jag inte hur hon får ihop det här med att folk inte kan lära sig språk:

Citat:
- Det säger sig självt att om familjen är splittrad kan det vara svårt att exempelvis lära sig ett nytt språk.

Det är väl bara lära sig det.
Citera
2013-11-20, 17:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Sen förstår jag inte hur hon får ihop det här med att folk inte kan lära sig språk:

Det är väl bara lära sig det.
Utbytesstudenter, som kommer helt utan familj, brukar prata begriplig Svenska efter några månader. Det säger sig självt.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2013-11-20 kl. 17:24.
Citera
2013-11-20, 18:11
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ur Det säger sig självt = Jag har ingen forskning, undersökningar och källor som stöd för mitt påstående men jag vill ändå att ni ska tycka som jag.

Det här uttrycket har fördelen att det enkelt kan kidnappas för anti-PK-syften:

- Det säger sig självt att om araber begår dubbelt så många brott som andra folkgrupper så är det något fel på araberna.
Citera
2013-11-20, 20:14
Medlem
Mikojans avatar
Jo, men naturligtvis. Ju mer man tänker på det desto mer säger det sig självt att det säger sig självt är en utomordentlig sentens att drämma till med när man vill föra fram sina sanningar.

T ex säger det ju sig självt att Mikaela Hagans Rädda Barnen stöder upplopp, bilbränder och misshandel eftersom Rädda Barnen är en penningsponsor till förortsgangsters i Megafonen och Pantrarna.
Citera
2013-11-21, 13:50
Medlem
Det här är inte något ord folk från medievänstern hittat på utan tvärtom kommer det från en av skribenterna på Exponerat.
Men jag vet inte vilken tråd som är lämplig för såna så jag postar det här.

Citat:
”Karatemuslimen” från Malmödemonstrationen friades av oenig rätt
Två av nämndemän, Emanuel Martyris, (SD), och Monika Welinder, (M), var skiljaktiga och ville fälla muslimen, medan den tredje nämndemannen, Ingmari Rady, (M), friade. Rådmannen Anders Aurell avgjorde saken med att även han fria muslimen. Patetiska räddharar som är livrädda för islam. Bevisen finns på video till och med.

Read more: http://www.exponerat.info/karatemusl...#ixzz2lHfk9PxK

För den som inte förstår hur begreppet myntats, se början på videon
http://www.youtube.com/watch?v=7J0B34JjLpM
Senast redigerad av RisingSun 2013-11-21 kl. 13:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in