2011-12-23, 17:06
Citat:
Det är egentligen sjukt hur det gång på gång uttryckligen uttrycks att det är "för mycket vithet" eller "för vitt" och hur det är ett sådant enormt problem. Vi vita får aldrig bara leva ifred och vara. Alltid ska vi angripas som ett problem även om vi bara lever lugnt och fridfullt i våra egna länder och inte lägger oss i andras affärer, men då ska en hel hord folk komma och tycka att det är fel, ett stort problem, som något sjukt som måste motarbetas, vi får inte ens existera ifred. Var ju någon politiker eller något i Tjeckien som nyss uttryckte att "Tjeckien är för vitt", som något som måste motarbetas.
Ursprungligen postat av Bud Fox
Det där med "vithet" är något som filmvetaren Hynek "Jake La Motta" Pallas snöat in på.
Aldrig är något "för svart", eller "för gult". I svarta länder är det aldrig ett problem med "för mycket svarthet", i gula länder är det aldrig ett problem med "för mycket gulhet". Men när det i vita länder är en majoritet vita, där också bara vita länder är de enda länder i världen som är mångkulturella med andra stora rasgrupper representerade, så är det ett enormt problem som måste motarbetas.
Vithet är alltså alltid ett sjukt problem, och bara vita människor, aldrig svarta eller gula eller bruna eller röda eller vilka somhelst andra raser, bara vita är sjuka och ett problem.
Att detta blivit religion i Västvärlden är bara obeskrivligt...
Läs bara:
Citat:
Hon säger ju förfan att icke-vita alltid känner sig ensamma och inte hemma bland vita, hon säger ju fan explicit att vi mår bäst av att leva i egna länder och egna samhällen!
Jag har en stark uppfattning om att en av uppgifterna är att skapa rum där vi får möta brunhetshavet, där vi får känna oss mindre ensamma!
http://www.bang.se/artiklar/2011/tru...vet-2011-06-21
Det är lustigt i hur dessa vänster"intellektuella" tangerar på kontroversiella påståenden om människans natur:
Citat:
Skulle jag påstå exakt samma sak, men åsyfta att vita reflekterar sig i andra vita och känner sig hemma och bekväm, och därmed att vi mår bäst av att leva i egna länder, vore det hemskt.
Om vi vänjer oss vid vithet – det kan vara en överlevnadsstrategi att lära sig att inte se den; att lära sig att inte se hur du inte är reflekterad i det som finns runt omkring – så betyder inte det att vitheten *slutar påverka oss.
Ju mer man läser desto mer börjar man nästan tycka synd om människan, som uppenbarligen inte trivs i vita länder i vita samhällen bland vita människor:
Citat:
En av njutningarna i att forska om mångfaldsarbete var att få gå på policyevenemang kring jämställdhet och mångfald och INTE möta ett vithetshav.
Citat:
En av njutningarna i att forska om mångfaldsarbete var att få gå på policyevenemang kring jämställdhet och mångfald och INTE möta ett vithetshav.
Citat:
Det kan vara för*vånande och energigivande att inte känna sig i singularis. Att befinna sig i ett brunhetshav som icke-vit synliggör den ansträngning som krävs i andra sammanhang.
Citat:
Jag var väldigt obekväm, svettig och störd. Jag hade förväntat mig att detta var en tid och en plats där jag skulle kunna tala med andra icke-vita. Det kändes som att det enda rum vi fått, för att få ta en paus från vitheten, hade tagits ifrån oss.
Citat:
En efter en gick de. Alla gav en redo*görelse för varför de hade kommit och varför de gick. När denna Black Caucus till slut blev vad den var tänkt att vara: vilken glädje, vilken lättnad, vilken humor, vilka snack!
Citat:
Vad jag lärde mig av detta är vilket politiskt arbete som krävs för att få en paus från vit*heten. Jag insåg också på hur många olika sätt vithet kan ”ockupera” en plats. Det svåraste var det aggressiva uttåget, men vi måste också vara uppmärksamma på de *sympatiska eller omtänksamma sätten att lämna rummet. De kan lära oss att undersöka hur vithet kan ockupera genom omsorg (vad vi kan kalla en omtänksam vithet eller en ursäktande vithet). Jag slogs ännu en gång av hur ursäktande kan bli till en form av tillåtelse: hur att be om ursäkt för att en vit person dyker upp vid ett evenemang för icke-vita kan bli ett sätt att ge sig själv tillåtelse att som vit person dyka upp vid ett sådant evenemang. Kampen mot reproduktionen av vitheten är en kamp mot dessa former av tillåtelse.
Senast redigerad av Deliberately 2011-12-23 kl. 17:42.
Senast redigerad av Deliberately 2011-12-23 kl. 17:42.
... efter den något dubiösa analysen ovan som gick ut på att alla vänstermänniskor i Sverige var f d mobbingbarn med fula kläder.