2007-04-30, 14:39
Medlem
Skulle vara kul att lista lite låtar som trubadurer gör ofta. De kanske gör dem bra/mindre bra, spelar ingen roll. Själv tycker jag att Wonderwall, Summer of 69 och När alla vännerna gått hem brukar gå på högvarv på krogen. Sen får man ju inte glömma bort Magnus Uggla-Trubaduren.
Citera
2007-05-01, 01:53
Medlem
vrooms avatar
Jag tycker att många trubadurer har ett tufft jobb när de står och tuggar standardtrubadurlåtarna på Pizzerian i valfritt brukssamhälle medan de käcka finska nynazisterna sitter i sitt bås och planerar nya intermezzon: Jävla blattar som lever på våra pengar gastar de medan de glatt tuggar på Mohammeds pizza för pengar de fått från A kassan.

Några skitfulla A-lags spelare i det lokala fotbollslaget brukar i mån av tillfällig kroppskontroll stå framför den lidande musikanten och skrika i otakt.

Någon medelålders åderbråckbehängd skitfull gammal hagga står framför den 24 cm höga scenen och tror hon är någon lokal Ginger Lynn med sin svarta kjol hängande i en omöjlig vinkel och med mascara som nästan har markkontakt.

Alla fotbollsspelarna vill följa med henne hem

Det måste vara ett jävla tufft jobb att vara en trubadur som jobbar i ovan nämnda miljö. Ni är värda all respekt.

Själv är jag glad att jag valde att lyssna på musik som mest handlar om djävulen och att jag köpte en skateboard istället för jaga en boll offentligt.

Trubadurer kan vara bra, men jag är förbannad och full och då kan en signatur med Uffe "dingla med benen" Lundell inte hindra mig från att vara motsträvig

En bra cover att dra på den mickade akustiska guran kan vara Welcome to Hell med Venom. Stäm ner skiten i C och gasa på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in