2007-04-29, 19:08
Medlem
God afton, jag och en kollega ska starta ett aktiebolag. Har sett att man köpa färdiga bolag... Men frågan är: hur gör man om man ska ordna detta själv?.
http://bolagsverket.se/blanketter_infomtrl/ab/ har ett antal blanketter, vad mer krävs?
Citera
2007-04-29, 19:27
Medlem
blaus avatar
Jag råder dig att köpa ett lagerbolag. De få tusenlapparna som det kostar är värt det många gånger om. Jag har startat ett aktiebolag från scratch en gång och gör aldrig om det. Tidsödande, hemsk byråkrati och framförallt massor med rejält onödigt arbete!
Citera
2007-04-29, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blau
Jag råder dig att köpa ett lagerbolag. De få tusenlapparna som det kostar är värt det många gånger om. Jag har startat ett aktiebolag från scratch en gång och gör aldrig om det. Tidsödande, hemsk byråkrati och framförallt massor med rejält onödigt arbete!

Ok tackar, har du nån leverantör av färdiga bolag att rekomendera?
Citera
2007-04-29, 20:01
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseGurra2003
Ok tackar, har du nån leverantör av färdiga bolag att rekomendera?

En googling på lagerbolag ger en massa svar.
Citera
2007-04-29, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
En googling på lagerbolag ger en massa svar.

Jo, men är alla seriösa?, vore bra med en rekomendation
Citera
2007-04-29, 20:07
Medlem
blaus avatar
Det bolag jag arbetar med nu köptes av standardbolag.se. Inga konstigheter och allting gick snabbt och smidigt!
Citera
2007-04-29, 20:17
Medlem
gogogagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseGurra2003
God afton, jag och en kollega ska starta ett aktiebolag. Har sett att man köpa färdiga bolag... Men frågan är: hur gör man om man ska ordna detta själv?.
http://bolagsverket.se/blanketter_infomtrl/ab/ har ett antal blanketter, vad mer krävs?

foretagsregistrering.se är ganska schysst och troligtvis enklare än alla pappersblanketter. Sidan är ett samarbete mellan ett par myndigheter...

Men precis som tidigare påpekats tar det väldigt lång tid... just nu har bolagsverket dryga 4 veckors väntetid på nyregistrering (längre om du har gjort fel) och sedan tillkommer Skatteverkets byråkrati med moms/arbetsgivar/skatte&avgiftsanmälan/F-skattsedel och allt vad det heter.

Lycka till!
Citera
2007-04-29, 20:38
Medlem
Ok, låter som ett köp av ett lagerbolag är rätt väg. Tackar för alla tips
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in