Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Var de ett halvår gamla och aldrig tvättade var det nog så att de frättes sönder av all smuts/skrevsvett

Nä, seriöst visar det ju på hur "bra" dyra jeans är.
Gå med dem till en skräddare/kemtvätt och se vad de säger.
Tolvan...
Om det hade varit problemet så skulle jag inte oroat mig alls, då jag kan hantera en tvättmaskin och har råd att kemtvätta allt om jag så skulle vilja...
Dock handlar det om kroppsbyggnad. Jag väger in på 88 kg på mina 178 cm och jag är inte fet. Mina lår får alla byxor att gå sönder ganska snabbt kan jag lova. Dock handlar det om år för mina jeans då man får se till att ha en bunt att kunna byta mellan. Sen använder jag inte jeans på jobbet då jag tycker det är tattaraktigt och WT att jobba i jeans. Värst är de som tror man kan ha jeans och skjorta samt slips....
Sen så brukar jag i och för sig lämna allt som går sönder till min mycket syintresserade moder som är en hejare på att laga kläder och även sy kläder i stället för att gå till kemtvätten för att få det lagat. I samma veva kan man passa på att vara social...
Jag kan inte påstå att det alltid är de dyra jeansens som har dålig kvalité, men givet är att par jeans som inte håller längre än 2 år är i mina ögon ett par jeans som jag skulle reklamera fortare än ögat, men det är jag det.....