Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsås
Fungerar det dr verkligen med OS X utan att man mste lgga in en massa anat skit ocks?
Vet inte om det kan filtrera bort filer man inte vill ha, men det gr vldigt bra att ladda hem sourcen till BitTornado och kra ngon av de olika python-versionerna som finns med. Finns bde grafiska och terminalbaserade.
Kr sjlv btlaunchmanycurses.py med lite flaggor om uppladdningshastighet och vilka portar den ska anvnda.
Fr dem som r lite ovana vid terminalen kan jag visa hur jag skriver
Kod:
./btlaunchmanycurses.py --minport 1400 --maxport 1900 --max_upload_rate 50 ~/tmp/torrents
Detta frutstter d att man str i den mapp dit man packat upp BitTornado.
./ = det man skriver fr att visa att man ska kra ett program
btlaunchmanycurses.py = sjlva programmet
--minport 1400 --maxport 1900 = inom vilket spann den ska anvnda portar, allts anvnder mitt program portarna mellan 1400 och 1900. Detta stller jag in fr att kunna forwarda dessa portarna i routern till min server.
--max_upload_rate 50 = jag stller in att jag inte vill ladda upp snabbare n 50kb/s (har en begrnsad trafik p 15 Gb per dag och tankar man ntt stort kan uploaden gra mig avstngd men det dr ndrar jag p lite som jag vill fr att ha bra ratio)
~/tmp/torrents = var torrentfilerna ligger och dit det som laddas hem sparas (~ r tecknet fr HOME i terminalsprket, allts min hemkatalog).
Det som egentligen behvs r allts
./btlaunchmanycurses.py ~/tmp/torrents
D det andra bara r specialinstllningar fr mig.
S ligger programmet och krs och varje minut kollar den om ngon ny torrentfil kommit in i mappen torrents och lgger d till den till listan, eller om jag raderat en fil s slutar den tanka hem med hjlp av den.
Jttebra om man har en server och vill hlla sig till att kommunicera med den via SSH. Fast gr man det frmodar jag att min lilla guide ganska verfldig
Testade rTorrent men blev aldrig riktigt klok p det men tror skert att det r skitbra.
EDIT: kanske br tillgga att man stnger av genom att trycka p q