Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsås
Fungerar det där verkligen med OS X utan att man måste lägga in en massa anat skit också?
Vet inte om det kan filtrera bort filer man inte vill ha, men det går väldigt bra att ladda hem sourcen till BitTornado och köra någon av de olika python-versionerna som finns med. Finns både grafiska och terminalbaserade.
Kör själv btlaunchmanycurses.py med lite flaggor om uppladdningshastighet och vilka portar den ska använda.
För dem som är lite ovana vid terminalen kan jag visa hur jag skriver
Kod:
./btlaunchmanycurses.py --minport 1400 --maxport 1900 --max_upload_rate 50 ~/tmp/torrents
Detta förutsätter då att man står i den mapp dit man packat upp BitTornado.
./ = det man skriver för att visa att man ska köra ett program
btlaunchmanycurses.py = själva programmet
--minport 1400 --maxport 1900 = inom vilket spann den ska använda portar, alltså använder mitt program portarna mellan 1400 och 1900. Detta ställer jag in för att kunna forwarda dessa portarna i routern till min server.
--max_upload_rate 50 = jag ställer in att jag inte vill ladda upp snabbare än 50kb/s (har en begränsad trafik på 15 Gb per dag och tankar man nått stort kan uploaden göra mig avstängd men det där ändrar jag på lite som jag vill för att ha bra ratio)
~/tmp/torrents = var torrentfilerna ligger och dit det som laddas hem sparas (~ är tecknet för HOME i terminalspråket, alltså min hemkatalog).
Det som egentligen behövs är alltså
./btlaunchmanycurses.py ~/tmp/torrents
Då det andra bara är specialinställningar för mig.
Så ligger programmet och körs och varje minut kollar den om någon ny torrentfil kommit in i mappen torrents och lägger då till den till listan, eller om jag raderat en fil så slutar den tanka hem med hjälp av den.
Jättebra om man har en server och vill hålla sig till att kommunicera med den via SSH. Fast gör man det förmodar jag att min lilla guide ganska överflödig
Testade rTorrent men blev aldrig riktigt klok på det men tror säkert att det är skitbra.
EDIT: kanske bör tillägga att man stänger av genom att trycka på q