2007-04-27, 23:26
Bannlyst
Revisionister hävdar ofta att nazisterna deporterade de europeiska judarna till deras hemtrakter runt Volgafloden.

Finns det något som styrker denna intressanta teori?

Tog Stalin livet att denna nya överflödiga befolkning efter kriget?
Citera
2007-04-28, 08:27
Medlem
BlizzardKings avatar
Vad är detta för töntigt naiv tråd? Det finns redan flera trådar som avhandlar deportationen av judar österut.

--> Till papperskorgen!
Citera
2007-04-28, 21:13
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Revisionister hävdar ofta att nazisterna deporterade de europeiska judarna till deras hemtrakter runt Volgafloden.

Nej, det finns inget som stödjer denna fantasi.
De flesta judar som transporterades österut gick bokstavligt talat upp i rök.
Citera
2007-04-29, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Vad är detta för töntigt naiv tråd? Det finns redan flera trådar som avhandlar deportationen av judar österut.

--> Till papperskorgen!
Hallå, idiot, jag vill komma fram till fakta genom att styra min egen tråd ang ämnet.

Du är den sämsta idioten att hitta på lösningar att slingra sig från ämnet.

Förklara nu för mig, ta det från början så att du kan övertyga mig.

Annars så visar du endast att du är en idiot som är fylld med skit.

Jag är öppen för era teorier, men de måste hålla, jag har läst ekonomisk historia och antropologi som småkurser, och vill ha hårda fakta genom flera olika källor som bevis för samtliga påståenden ni kommer med.

Att citera artiklar från sidor på webben är inte ett bevis, ni måste ge mig hårda fakta.

Inget flum, kan ni inte detta så överbevisar jag er.

Antropologi och sociologi är de vetenskaper vilka är instrument för att styrka era teorier.

Jag är insatt i de båda och även haft tvärvetenskapliga projekt vilka givit mig kunskap och insikt att se genom eran polemik och eran filosofi.

Att ni har en filosofi som jag delvis förstår, gör även att jag tar kritiken av ert manifest som en paradox, då dennes ignorans skapar ett förhållande vilket jag eller andra intellektuella inte kan sympatisera med, gör ert budskap en mer skada än framgång.

Att tala till de mindre vetande och skapa en massa av sympati från dem, fungerar bara i teori, typ 30 till 50 ungdomar i Blekinge

Sanningen om den judiska befolkningen under åren kring nazityskland är intressant.

Blev saldot mindre pga massutrotning av tysk polititik eller av rysk då en Nymalthusianism av minde produktiv befolkning praktiserades?

Överskottet av att fem miljoner judar deporterades, snarare än av att avrättas borde skapa ett problem för stalins ryska samhälle.

Att Stalin dödade detta överskott är en teori som revisionismen talar om.

Är denna teori styrkt eller finns det bättre teorier för hur den judiska massan integrerades eller försvann från den offentliga statistiken på 6 miljoner dödsoffer

Jag tror knappast att tyskland gasade sex milijioner judar plus annat skit under sitt lilla styre.

Vart tog alla judar och zigenare vägen?

De var knappast folkbokförda, så siffran är relativ.

Fanns det ens 6 miljioner judar på denna tid i regionen?

Att nazisterna dödade tusentals kan man knappast förneka, men Stalin gjorde nog nytta av att försöka skapa en antisionistisk ekonomi vilken ger en utilitarianism för alla avsätt hudfärg som norn för ekonomisk ställning.

Antisemitismen och antisionismen är knappast synonyma.
Citera
2007-04-29, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Budikate
Nej, det finns inget som stödjer denna fantasi.
De flesta judar som transporterades österut gick bokstavligt talat upp i rök.
Vilka teorier finns det om detta minus i saldot på judemängden?
Citera
2007-04-29, 01:28
Medlem
boba fetts avatar
Citat:

Du kan inte mena allvar. De europeiska judarnas hemtrakter har aldrig legat runt volgafloden. Att tyskarna inledningsvis hade planer på att deportera judarna österut framgår ju tydligt av Wannsee-protokollet, men att dessa skulle härstamma från volgaregionen är ju rent nonsens.
Hela frågeställningen är ju därmed felaktig och då finns ju inte mycket underlag för diskussion.
Citera
2007-04-29, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Du kan inte mena allvar. De europeiska judarnas hemtrakter har aldrig legat runt volgafloden. Att tyskarna inledningsvis hade planer på att deportera judarna österut framgår ju tydligt av Wannsee-protokollet, men att dessa skulle härstamma från volgaregionen är ju rent nonsens.
Hela frågeställningen är ju därmed felaktig och då finns ju inte mycket underlag för diskussion.
Nej, min vän, det är faktum att min tes är av grund till modern teori ang den judiska missionen och dess utbredning under medeltiden,'

Inte endast radio islam är källa till antropologisk forskning.
Citera
2007-04-29, 08:53
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
---Att citera artiklar från sidor på webben är inte ett bevis, ni måste ge mig hårda fakta.---"

Att hänvisa till de bästa historievetenskapliga undersökningar som gjorts är nog att ge människor "hårda fakta", anser du inte det? Om dessa texter och monografier även råkar ligga på nätet (förutom att de är möjliga att köpa i bokform) är väl knappast det ett argument mot deras seriositet?

Citat:
Inget flum, kan ni inte detta så överbevisar jag er.

Antropologi och sociologi är de vetenskaper vilka är instrument för att styrka era teorier.

Jag är insatt i de båda och även haft tvärvetenskapliga projekt vilka givit mig kunskap och insikt att se genom eran polemik och eran filosofi.

Du låter lite väl dryg i dessa formuleringar. Något flum ägnar sig inte gaskammartvivlare på varken här eller på TRF. Någon "filosofi" som styr mitt tänkande och skrivande i frågan om judeförföljelserna finns inte, alltså finns det inget för dig att "genomskåda" heller. Jag har helt enkelt en gång i tiden funnit att "den officiella versionen" av "Holocausten" inte går att historiskt verifiera utan mer är en fråga om trosövertygelse. Och jag vägrar att blint tro på några jävla martyrmyter.

Citat:
kritiken av ert manifest

Vilket manifest?

Citat:
Att tala till de mindre vetande och skapa en massa av sympati från dem, fungerar bara i teori, typ 30 till 50 ungdomar i Blekinge.

Håller med om att "de mindre vetande" eller, mer exakt, de mer eller mindre svagsinta och obildbara, är ointressanta. Jag betraktar inte heller mitt skrivande i revisionistdiskussioner som koncentrerar sig på judefrågan som någon "missionsverksamhet". Intelligenta människor med förmåga till självständigt tänkande kommer sannolikt, om de väl kommer i kontakt med revisionisternas verkliga teser, förr eller senare fram till attion. "Förintelsen enligt Wiesel och Spielberg" inte är en historisk företeelse, snarare än mytologiserad ideologiskt motiverad sionistisk-narcissistisk konstruktion.

Citat:
Sanningen om den judiska befolkningen under åren kring nazityskland är intressant.

Blev saldot mindre pga massutrotning av tysk polititik eller av rysk då en Nymalthusianism av minde produktiv befolkning praktiserades?

Överskottet av att fem miljoner judar deporterades, snarare än av att avrättas borde skapa ett problem för stalins ryska samhälle.

Att Stalin dödade detta överskott är en teori som revisionismen talar om.

Är denna teori styrkt eller finns det bättre teorier för hur den judiska massan integrerades eller försvann från den offentliga statistiken på 6 miljoner dödsoffer

Jag tror knappast att tyskland gasade sex milijioner judar plus annat skit under sitt lilla styre.

Vart tog alla judar och zigenare vägen?

De var knappast folkbokförda, så siffran är relativ.

Fanns det ens 6 miljioner judar på denna tid i regionen?

Att nazisterna dödade tusentals kan man knappast förneka, men Stalin gjorde nog nytta av att försöka skapa en antisionistisk ekonomi vilken ger en utilitarianism för alla avsätt hudfärg som norn för ekonomisk ställning.

Antisemitismen och antisionismen är knappast synonyma.

Walter Sannings bok Die Auflösung des osteuropäischen Judentums
(finns även på franska på VHO:s sajt, vill man ha en engelsk version får man beställa den som pappersbok) ger en bra översikt över de demografiska problemen när det gäller att uppskatta judiska förluster under andra världskriget, och vilka av dessa förluster som orsakades av axelmaktspolitik i de ockuperade områdena:

http://www.vho.org/D/da/index.html

Denna text av Sanning är högst relevant för frågeställningen:

http://www.vho.org/GB/Journals/JHR/6/1/Sanning91-116.html

Germar Rudolfs komparativa analys av Sanning och Benz studier rekommenderas också:

http://www.vho.org/GB/Books/dth/fndstats.html

Det finns givetvis mer att läsa, VHO har en väl fungerande sökfunktion.
Cedric Martel, Enrique Aynat, Steffen Werner, Jean-Marie Boisdefeu är några av dem som skrivit om detta. Jürgen Graf och Carlo Mattogno måste förstås också nämnas, med flera högklassigt vetenskapliga böcker om arbetsläger och transitläger somn krigspropagandistiskt lögnaktigt påståtts vara "Förintelseläger" (Treblinka, Belzec, Majdanek).
Citera
2007-04-29, 12:37
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino

Det finns givetvis mer att läsa, VHO har en väl fungerande sökfunktion.
Cedric Martel, Enrique Aynat, Steffen Werner, Jean-Marie Boisdefeu är några av dem som skrivit om detta. Jürgen Graf och Carlo Mattogno måste förstås också nämnas, med flera högklassigt vetenskapliga böcker om arbetsläger och transitläger somn krigspropagandistiskt lögnaktigt påståtts vara "Förintelseläger" (Treblinka, Belzec, Majdanek).

Du kan väl lite snabbt förklara varför bondgårdar uppfördes på Förintelselägrens platser, där ägaren fick pengar av tyska staten för att driva gården vidare och samtidigt hävda att gården legat där i många år ifall någon skulle ställa frågor? Om lägren varit arbetsläger låter inte denna aktion speciellt nödvändig. Arbetsläger var ingen hemlighet.

Det finns många tågtransportsrapporter och tågpersonalsvittne som berättar om de stora mängder människor som fördes till lägren ovan. Varför finns inga människor som berättat om livet i dessa "arbetsläger"? Det finns ju hundratals vittne från andra läger, typ Auschwitz, Dachau, Sachsenhausen osv.
Vittne/människor från Förintelselägren kan räknas som en handfull. Varför är det så? Var finns de fd "arbetslägerfångarna"? Revisionistens teorier har så stora hål att det är pinsamt att höra "revisionismen bygger på fakta och är 100%-ig". Inget kan vara mer felaktigt.

Auschwitz har förhållandevis god dokumentation på sina "arbetare/fångar" i form av fotografier, nummer och dokument.
Var finns dokumentationen från Förintelslägren? Borde inte rimligtvis massor av dokument finnas även där på namn, arbetsuppgifter osv?
Svaret är att lägren var mycket hemliga och syftet med dessa var mord, därav så knapphändiga uppgifter.
Citera
2007-04-29, 13:07
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budikate
Du kan väl lite snabbt förklara varför bondgårdar uppfördes på Förintelselägrens platser, där ägaren fick pengar av tyska staten för att driva gården vidare och samtidigt hävda att gården legat där i många år ifall någon skulle ställa frågor?

Dokumentära bevis för ditt påstående? Att det inte fanns några "Förintelseläger" är rätt uppenbart, men jag syftar alltså på denna påstådda konspirationsteoretiska "maskering" av påstådda judemordsläger

Citat:
Om lägren varit arbetsläger låter inte denna aktion speciellt nödvändig. Arbetsläger var ingen hemlighet.

Majdanek var ett stort arbets-och transitläger som har en egen tråd på forumet. Det påstods tidigare att 1,3 miljoner människor dött där ("Förintade i gaskammare"), nu har även det officiella Majdanekmuseet tvingats erkänna att
det verkliga offerantalet är några tiotusental (78.000?)

http://www.jewwatch.com/jew-holocaust-folder-figures-reduction.html

Graf och Mattogno kommer fram till omkring 40.000 omkomna, mestadels av sjukdomar, i Majdanek. Och inte byggdes där några "kamouflerande" bondgårdar heller.

Citat:
Varför finns inga människor som berättat om livet i dessa "arbetsläger"? Det finns ju hundratals vittne från andra läger, typ Auschwitz, Dachau, Sachsenhausen osv.
Vittne/människor från Förintelselägren kan räknas som en handfull. Varför är det så? Var finns de fd "arbetslägerfångarna"?

Belzec och Treblinka II var endast i mindre utsträckning arbetsläger. I första hand var de uppenbarligen transit-och desinfektionsläger, där man även konfiskerade judarnas tillhörigheter och sände dem vidare till de platser där deras arbetsinsatser efterfrågades eller där de kunde placeras utan att riskera att tjänstgöra som en bolsjevikympatiserande femtekolonn. Några "Förintelseläger" har inte kunnat påvisas, se ex.vis Grafs och Mattognos föredömliga verk om Belzec och Treblinka II:

http://www.vho.org/GB/Books/t/2.html
Citera
2007-04-29, 13:15
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Vad tror du själv? De så kallade Volgatyskarna (tyskättade bönder och hantverkare bosatta i Ryssland sedan generationer) blev likt flera andra etniciteter kollektivdeporterade till arbetsläger i Sibirien och Kazakstan - hur många som dog under transporten och under tvångsarbetet vet jag inte, men det torde ha varit en del som strök med av de hundratusentals deporterade:

http://www.volgagermans.net/volgagermans/Volga%20German%20Deportation.htm
Citera
2007-04-29, 17:51
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Dokumentära bevis för ditt påstående? Att det inte fanns några "Förintelseläger" är rätt uppenbart, men jag syftar alltså på denna påstådda konspirationsteoretiska "maskering" av påstådda judemordsläger

Majdanek var ett stort arbets-och transitläger som har en egen tråd på forumet. Det påstods tidigare att 1,3 miljoner människor dött där ("Förintade i gaskammare"), nu har även det officiella Majdanekmuseet tvingats erkänna att
det verkliga offerantalet är några tiotusental (78.000?)

http://www.jewwatch.com/jew-holocaust-folder-figures-reduction.html

Graf och Mattogno kommer fram till omkring 40.000 omkomna, mestadels av sjukdomar, i Majdanek. Och inte byggdes där några "kamouflerande" bondgårdar heller.

Belzec och Treblinka II var endast i mindre utsträckning arbetsläger. I första hand var de uppenbarligen transit-och desinfektionsläger, där man även konfiskerade judarnas tillhörigheter och sände dem vidare till de platser där deras arbetsinsatser efterfrågades eller där de kunde placeras utan att riskera att tjänstgöra som en bolsjevikympatiserande femtekolonn. Några "Förintelseläger" har inte kunnat påvisas, se ex.vis Grafs och Mattognos föredömliga verk om Belzec och Treblinka II:

http://www.vho.org/GB/Books/t/2.html

Angående uppförda bondgårdar så finns detta dokumenterat i ett brev från Globocnik till Himmler i januari 1944. Så där har du svar nr 1.

"Att det inte fanns några förintelseläger är rätt uppenbart". Jasså? Hur är det uppenbart? I DIN VÄRLD är det uppenbart, inte i alla andras.

Vem har sagt att Majdanek var ett renodlat förintelseläger? Inte jag, så jag förstår inte varför du drar upp det. Att siffror har ändrats må vara sant. Men varför inte hålla sig till aktuella siffror. Du säger det själv, på Majdaneks plats uppfördes inga bondgårdar. För det till största delen var ett arbetsläger! Så varför ville man dölja Treblinkas och Belzecs existens?

Du pratar om att Belzec och Treblinka var transitläger. Vad stödjer denna teori?? Ingenting! Visa mig och alla andra papper som visar att: datum X transporterades X antal judar från Treblinka till arbete i staden X osv osv.... Det måste finnas massor av dokument! Även massor av vittnesmål som berättar om det. Men ingenting finns, och ändå så sitter du där och har mage att påstå att "allt är glasklart och revisionismen faktabaserad". Sad...very sad....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in