Citat:
Ursprungligen postat av vejmar
Jag tror bestämt att det är en sp2, men jag kanske kan ladda ner en sådan version, och se om det fungerar bättre.
Egentligen så borde väl hela tråden flyttas till något annat ställe, då den knappast har något med fria operativsystem att göra annat än att du har ett sådant och vill bli av med det, men det du måste göra är att antingen prova med XP SP2 och se om det fungerar, lägga drivrutiner på en diskett och trycka F6 eller vad det nu är man trycker under XP-installationen för att installera tredjepartsdrivrutiner, slipstreama en egen skiva eller ladda hem en som redan är slipstreamad.
Windows XP är ett ganska gammalt operativsystem som kom långt innan Serial-ATA började dyka upp i folks datorer. Att använda ett gammalt operativsystem med ny hårdvara kan vara besvärligt. Varför lägger du inte in Vista, om du vill ha Windows?
Om jag vore du så skulle jag behålla Ubuntu. Att titta på film i Ubuntu är inte på något vis sämre än att göra det i Windows XP. Någon tipsade dig om VLC, vilket är en mycket bra spelare oavsett om du väljer att behålla ditt moderna Ubuntu eller byter tillbaka till det sex år gamla Windows XP.