• 1
  • 2
2007-04-28, 16:54
Medlem
Har nu provat EZV men kan inte rekomendera den... Sparar ljligt sm bilder och kan inte spela upp DVD-skivor...
Citera
2007-04-28, 17:25
Medlem
onemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetalBull
Jag har dragit ner p maskinvaruaccelerationen i Windows, dragit ner p Videoaccelerationen i WMP, bockat av rutorna "Anvnd verlgg" i WMP... Men inget hjlper...
D gr du fel. Anvnds inte verlgg kan man spara bilden med print screen.

Anledningen till att bilderna blir sm r att filmens upplsning r lg. Det finns ingen vits med att spara bilder i hgre upplsning n filmen, det enda det skulle tillfra r strre filstorlek. Vill du gra bilderna strre fr du anvnda ngot annat program till det, t ex Photoshop, Paintshop Pro osv, men det kommer som sagt inte tillfra ngot.

Sedan verkar det som att du vill spara flera rutor t gngen. Det kan man gra med t ex VirtualDub eller ngot annat videoredigeringsprogram, det r bara att exportera till bildsekvens.
Citera
2007-04-28, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneman
D gr du fel. Anvnds inte verlgg kan man spara bilden med print screen.

Anledningen till att bilderna blir sm r att filmens upplsning r lg. Det finns ingen vits med att spara bilder i hgre upplsning n filmen, det enda det skulle tillfra r strre filstorlek. Vill du gra bilderna strre fr du anvnda ngot annat program till det, t ex Photoshop, Paintshop Pro osv, men det kommer som sagt inte tillfra ngot.

Sedan verkar det som att du vill spara flera rutor t gngen. Det kan man gra med t ex VirtualDub eller ngot annat videoredigeringsprogram, det r bara att exportera till bildsekvens.

P vilket stt gr jag fel? Jag har senaste Windows MediaPlayer... Hur ska instllningarna vara dr? Behver man ven ndra accelerationen i sjlva Windows ocks?

Jag behver inte spara flera olika rutor t gngen, men dremot vill jag stega mig fram till precis rtt bildruta. Det gr bra i Media Player Classic och i Nero Showtime.

Jag frstr att det inte r nn mening med att spara bilden i hgre upplsning n sjlva filmen...

Men faktum kvarstr:

* Spelar jag upp filmen i normal storlek, allts 100 %, (allts inte helskrm) sedan fryser bilden och "cappar" den s fr den sparade filen en viss upplsning och storlek.

Jag ppnar bilden i Photoshop och den ser okej. Zommar jag in/upp bilden till 200 %, (allts jag frstorar inte sjlva bilden), s fr bilden en viss kvalitet.

* Om jag istllet spelar upp filmen i 200 % skrmstorlek, fryser bilden och "cappar" den s fr den sparade filen samma upplsning och storlek som i frra exemplet.

S vl allt rtt... Det r ju bara visningslget som r 200 % och inte sjlva upplsningen.

Men varfr ser den frysta "200 %-filmbilden" s mycket bttre ut n uppzoomad "100 %-filmbild" i Photoshop?

Om man nd bara kunde hgerklicka p en fryst bildruta i vilken mediaspelare som helst och sedan spara ner den och bilden blir precis som det ser ut p den frysta stillbilden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in