Citat:
Ursprungligen postat av oneman
D gr du fel. Anvnds inte verlgg kan man spara bilden med print screen.
Anledningen till att bilderna blir sm r att filmens upplsning r lg. Det finns ingen vits med att spara bilder i hgre upplsning n filmen, det enda det skulle tillfra r strre filstorlek. Vill du gra bilderna strre fr du anvnda ngot annat program till det, t ex Photoshop, Paintshop Pro osv, men det kommer som sagt inte tillfra ngot.
Sedan verkar det som att du vill spara flera rutor t gngen. Det kan man gra med t ex VirtualDub eller ngot annat videoredigeringsprogram, det r bara att exportera till bildsekvens.
P vilket stt gr jag fel? Jag har senaste Windows MediaPlayer... Hur ska instllningarna vara dr? Behver man ven ndra accelerationen i sjlva Windows ocks?
Jag behver inte spara flera olika rutor t gngen, men dremot vill jag stega mig fram till precis rtt bildruta. Det gr bra i Media Player Classic och i Nero Showtime.
Jag frstr att det inte r nn mening med att spara bilden i hgre upplsning n sjlva filmen...
Men faktum kvarstr:
* Spelar jag upp filmen i normal storlek, allts 100 %, (allts inte helskrm) sedan fryser bilden och "cappar" den s fr den sparade filen en viss upplsning och storlek.
Jag ppnar bilden i Photoshop och den ser okej. Zommar jag in/upp bilden till 200 %, (allts jag frstorar inte sjlva bilden), s fr bilden en viss kvalitet.
* Om jag istllet spelar upp filmen i 200 % skrmstorlek, fryser bilden och "cappar" den s fr den sparade filen samma upplsning och storlek som i frra exemplet.
S vl allt rtt... Det r ju bara visningslget som r 200 % och inte sjlva upplsningen.
Men varfr ser den frysta "200 %-filmbilden" s mycket bttre ut n uppzoomad "100 %-filmbild" i Photoshop?
Om man nd bara kunde hgerklicka p en fryst bildruta i vilken mediaspelare som helst och sedan spara ner den och bilden blir precis som det ser ut p den frysta stillbilden.