Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2007-04-28, 00:06
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Jag ska inte pressa dig, men du borde fundera på om allt du hör verkligen stämmer och inte bara ta det för givet.

Haha jag känner mig inte pressad, men tack för omtanken.
Citera
2007-04-28, 00:57
  #38
Medlem
freyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Alla sätt är bra men det effektivaste sättet få snabba resultat är att minska på kalorierna. Det är mycket enklare att inte äta 100 g choklad än att tvingas springa en mil för att förbränna den. Vet inte exakt hur långt det är men det är rätt långt man kommer på en 100g chokladkaka.

Visst, men det är inte riktigt vart jag försöker komma. Så gott som alla tjejer/kvinnor jag känner (förutom dom som är träningsfreaks och redan inne i den livsstilen) håller på fram och tillbaka med träning och kost, och det leder ingenvart i det långa loppet. Dom vill se ut som nån kändis-barbie-lookalike, går ut stenhårt med bantningsmetod och nytt gymkort, motivationen på topp i sisådär några veckor till några månader oftast. Dom höga ambitionerna grusas på nolltid, och nästa gång dom gör ett sånt ryck så rullar den där negativa cirkeln av nederlag igång ännu snabbare än gången innan. Det blir bara en jäkla massa förbud, kaloriräkning och en våg som inte vill börja röra sig nedåt på skalan. Att släpa sig till gymmet är aldrig roligt, utan bara ett måste. Visst, handlar träning till viss del om självdisciplin, men inget disciplin i världen är så starkt att man i det långa loppet gör något som bara känns tråkigt, eller något som känns att man gör för någon annans skull osv, osv. Det var det jag försökte säga...
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback