2007-04-27, 15:18
Medlem
Zog Ruless avatar
Jag hller p och spelar in sm program som r cirka 25 minuter lnga och de blir cirka 5,7 gig stora. Det innebr att jag mste komprimera dem lite s att de fr plats p en dvd-skiva som r 4,7 gig. Problemet r att jag inte vet hur man komprimerar lite utan nr jag kr komprimeringsprogrammet s blir min film cirka 700 megabit stor (eller liten d).

S frgan r; hur komprimerar man lite s att den fr plats i skivan? Kvaliteten blir fr dlig nr det endast blir 700 megabit stor.
Citera
2007-04-27, 20:50
Moderator
^Eazs avatar
Sitter p PC hemma, ska kolla nr jag kommer till jobbet imorgon bitti (lrdag) vet att det finns bra program fr detta.
Citera
2007-04-27, 21:14
Medlem
groils avatar
Allt du behver:
http://katz.ws/search/dr+divx

Om du kan tnka dig att "kpa" saker.
Citera
2007-04-28, 01:44
Medlem
Om du annars knner fr att lgga ner lite mer anstrngning i det hela s bsta vore att du redigrerar alla dina klipp med Adobe Premiere och lter sedan Premiere brnna en dvd t dig med dvd menuer och allt som kan tnkas behvas.
Citera
2007-04-29, 10:46
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olliie
Om du annars knner fr att lgga ner lite mer anstrngning i det hela s bsta vore att du redigrerar alla dina klipp med Adobe Premiere och lter sedan Premiere brnna en dvd t dig med dvd menuer och allt som kan tnkas behvas.

Jag frskte g genom redigeringsprogramet Final Cut Express men det funkade inte s bra, den blev fr stor dr. Kan tnka mig att det blir samma problem med Adobe.
Citera
2007-05-03, 20:42
Medlem
MobileFreaks avatar
Beror lite p vilket format din film r i, men Toast brukar greja det mesta nr det gller att komprimera det s det fr plats p en Dvd-skiva som video_ts.
Citera
2007-05-06, 20:30
Medlem
systems avatar
Cleaner kanske r vad du sker. Den finns ofta att hmta via LimeWire.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in