2011-10-04, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirro79
Tycker att de klasat det på tok för hårt! De sa ju bara swoosh så var det borta från marknaden. kan man hanterna den är det en jäkligt nice drog. Men man vill ju inte sitta inne 7år för att köpa in 50g från kina. :/

Men så är det inte längre som tur är. De har höjt gränsen för grovt ganska avsevärt och alla som blivit dömda till långa fängelsestraff för att ha hanterat MDPV har fått resning i Hd. En tjej i Västerås som dömdes till 8 år i Tingsrätten för att ha beställt 400 g MDPV hade ganska nyligen en ganska unik prövning i Hd. Hon fick sänkt i Hovrätten till 7 år för grovt narkotikabrott men när Hd tog upp fallet så fick hon en helt ny rättegång vilket är gaska unikt. De brukar oftast bara gå igenom Tings och Hovrättsförhandlingarna utan att den tilltalade är närvarande, men nu fick hon alltså en ny rättegång. Det slutade med att hon fick 1,5 år! Då hon suttit häktad i snart ett år hade hon ju avtjänat det straffet om man räknar in straffrabatten och blev släppt! Hd ansåg inte att mängden på 400 gram 98% starkt MDPV var tillräckligt för grovt narkotikabrott, så hon dömdes för narkotikabrott av normalgraden. Dags att våga igen!
Citera
2011-10-04, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiiiF
Men så är det inte längre som tur är. De har höjt gränsen för grovt ganska avsevärt och alla som blivit dömda till långa fängelsestraff för att ha hanterat MDPV har fått resning i Hd. En tjej i Västerås som dömdes till 8 år i Tingsrätten för att ha beställt 400 g MDPV hade ganska nyligen en ganska unik prövning i Hd. Hon fick sänkt i Hovrätten till 7 år för grovt narkotikabrott men när Hd tog upp fallet så fick hon en helt ny rättegång vilket är gaska unikt. De brukar oftast bara gå igenom Tings och Hovrättsförhandlingarna utan att den tilltalade är närvarande, men nu fick hon alltså en ny rättegång. Det slutade med att hon fick 1,5 år! Då hon suttit häktad i snart ett år hade hon ju avtjänat det straffet om man räknar in straffrabatten och blev släppt! Hd ansåg inte att mängden på 400 gram 98% starkt MDPV var tillräckligt för grovt narkotikabrott, så hon dömdes för narkotikabrott av normalgraden. Dags att våga igen!

källa, tack!
Citera
2011-10-04, 04:10
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CcZer0
källa, tack!

Sök på forat.. Det är klassat lika hårt som amfetamin numera.
Citera
2011-10-04, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Kan inte inbilla mig att man bara får 1.5 år för ett halvt kg amfetamin.

Knappast MDPV heller, är ju typ 100x potentare och missbrukspotentialen tiodubblad eller nått. Det bör ha rört sig om något speciellt i det här fallet.
Citera
2011-10-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
forat?
Citera
2011-10-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenfisk
Kan inte inbilla mig att man bara får 1.5 år för ett halvt kg amfetamin.

Knappast MDPV heller, är ju typ 100x potentare och missbrukspotentialen tiodubblad eller nått. Det bör ha rört sig om något speciellt i det här fallet.
håller med..
Citera
2011-10-05, 18:43
Medlem
Känner mig lite sur på min "polare" som sålde tjack till mig, bankat eller om det var rent mvpd. Riktigt schysst. Är glad att jag bestämde mig för att bomba, och inte skjuta 1,5 G.
Så nu njuter jag av en låååååååååång utdragen AT. Själv.
Är ingen tjallare, men på nåt sätt ska den jäveln få igen för det här.
Citera
2011-10-05, 19:05
Medlem
UKCs avatar
Citat:
forat?

Forumet, dvs Flashback.
Citera
2011-10-05, 20:03
Medlem
UKCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeright
Känner mig lite sur på min "polare" som sålde tjack till mig, bankat eller om det var rent mvpd. Riktigt schysst. Är glad att jag bestämde mig för att bomba, och inte skjuta 1,5 G.
Så nu njuter jag av en låååååååååång utdragen AT. Själv.
Är ingen tjallare, men på nåt sätt ska den jäveln få igen för det här.

1.5 g MDPV? Då hade du nog inte suttit här nu.
Citera
2011-10-05, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UKC
1.5 g MDPV? Då hade du nog inte suttit här nu.
håller med..

vill att någon tar upp en länk där mdpv går vid affe.. tror inte på de för 5 öre.
Citera
2011-10-09, 23:02
Medlem
Hallå igen.
Jag tog 1,5 G av det jag köpte. Vet jag helt hundra att det var helt RENT MDPV? Nej, ingen aning faktiskt. Vet bara att det fan inte var "rent" (och jag vet också att det inte finns helt rent tjack, det är alltid blandat med nåt) tjack jag fick.
Har aldrig fått en sån reaktion eller varit så bakis tidigare. Men ärligt talat, så kan det ju ha varit vad som helst. Inte direkt så att jag fick det från apoteket med en innehållsförteckning.

Och det där om min polare, ja. Kommer nog aldrig få reda på om han gjorde en fuling eller inte så det är ju bara att släppa.
Citera
2011-10-24, 14:36
Medlem
Citat:
håller med..

vill att någon tar upp en länk där mdpv går vid affe.. tror inte på de för 5 öre.

Straffet sänktes t om till ett år och inte 1,5 som jag skrev tidigare. Hon dömdes inte för grovt trots 400 gram MDPV då graderna inte ska bestämmas enbart av mängden i framtiden. Här kommer en länk så jag hoppas du tror på det nu. http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.140...ta-ar-blev-ett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in