2013-01-12, 02:03
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klitor.Isbjoern
Håller med! Det är väl när man ska kliva av de kan kontrollera bagaget, av egen erfarenhet.

Men det kanske skiljer sig då vissa båtar endast vänder, medans vissa går i land på "andra sidan".
Då kliver ju folk av på båda sidor

Och då kontrollerar den finska tullen passagerarna som kliver av i Finland medan svenska tullen kontrollerar passagerare som kliver av i Sverige.
Sker kontroller då man kliver på båten så handlar det snarare om rederiets egna kontroller för att dom t ex inte vill att folk tar med medhavd mat och alkohol. Tullen har ju knappast att göra med vad du för ombord på färjan utan endast med vad du för av båten.
Torkar du med cannabis på dig så spelar det ju dock ingen roll om du torkar i tullen eller i rederiets egna kontroller för i bägge fallet lär du överlämnas till polisen.
Senast redigerad av Jonas1968 2013-01-12 kl. 02:06.
Citera
2013-01-28, 20:58
Medlem
goatfacekillahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoekkel
Tänkte punga det jag också, men tänkte att om dom söker igenom allas väskor så skulle dom kanske ha striktare koll på kroppen.

Vart rökte du någonstans på båten?

På däck :P
Citera
2013-01-31, 21:56
Medlem
Skulle jag ta med mig en 5a grönt så skulle jag nog packa den riktigt bra nånstans. kanske grinda ner allt och lägga flera lager folie och typ hoppa på det så det blir så minimalt som möjligt. sen lägga den bakom batteriet i mobieln typ. måste ju funka.
Citera
2014-01-22, 14:28
Medlem
elliezs avatar
Nu är ju inte detta en studentkryssning, men jag planerar att åka den 26/3 på en kryssning där Kartellen ska spela. Tror ni det finns möjlighet för mig att ta med röka/köpa röka av någon på båten? Jag är tjej.
Citera
2014-01-30, 18:55
Medlem
Som en kille skrev på förra sidan lär ju plastfolie, folie, plastpåse och ner i en schampoo/tvålflaska vara det optimala?
Tror ni en knarkhund kan sniffa sig till det om det inte legat där i särskilt länge?
Citera
2014-01-31, 13:46
Medlem
420Ainaslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fppE
Som en kille skrev på förra sidan lär ju plastfolie, folie, plastpåse och ner i en schampoo/tvålflaska vara det optimala?
Tror ni en knarkhund kan sniffa sig till det om det inte legat där i särskilt länge?

Ja en knarkhund kan definitivt sniffa sig till det, dom känner allt! Dock så är inte hundarna alltid knarkhundar då det inte finns så jättemånga sådana i Sverige vad jag har hört. Hundarna är en bra skrämseltaktik eftersom att en dödsknarkare oftast blir nervös när dom ser polishunden och då kan poliserna peka ut dig ganska enkelt.
Citera
2014-01-31, 13:48
Medlem
GanjahSmokes avatar
Snusa en bit och om något händer sväljer du.
Citera
2014-01-31, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420Ainaslayer
Ja en knarkhund kan definitivt sniffa sig till det, dom känner allt! Dock så är inte hundarna alltid knarkhundar då det inte finns så jättemånga sådana i Sverige vad jag har hört. Hundarna är en bra skrämseltaktik eftersom att en dödsknarkare oftast blir nervös när dom ser polishunden och då kan poliserna peka ut dig ganska enkelt.

Fan då, finns det inget man kan göra för att få en knarkhund att tro att det är nåt annat bara? dvs maskera lukten så att hunden inte markerar
Citera
2014-01-31, 17:14
Medlem
Jag har själv rökt ombord men fattar verkligen inte varför man skall göra det. Det kan väl vänta tills man är hemma? Jag förstår er ifall det hade varit E eller någon bättre partydrog, men cannabis kan inte jag hantera efter, i stort sett, 24 timmars öl och sprithävning. Om ni inte gillar alkohol så finns det ju trots allt miljoner mysigare ställen att röka spliff på.

Om du nu ska göra det så var det väldigt lätt att ta in för oss men däremot så kommer halva spliffen försvinna i vinden, och ifall någon av vakterna får syn på dig så åker du på ringa narkotikabrott. Helt onödigt enligt mig.
Citera
2014-01-31, 17:28
Medlem
lägg det i en snusdosa, under snuset
Citera
2017-07-08, 11:01
Medlem
För er som ska åka till/från Tallinn den närmaste tiden o funderar på o ta med er.. Estland har blivit ordförande i Eu eller nåt sånt skit så dom har förstärkta kontroller, hade 20 i bagageväskan när ja skulle hoppa på i Tallinn så stod det en hund gömd bakom båset där dem gör id kontroll som sniffade igenom mina väskor. Och markerade ingenting... antar att de var bara för o skrämmas.
Fanns inte heller några hundar imorse när ja klev av i sverige
Citera
2017-07-26, 17:59
Medlem
CommonSenses avatar
hmm har åkt med cinderella ( inte student ) och då hade vi med oss ca 10 gram som vi hade i vanliga zip-påsar. Mitt låg i byxfickan och dom kollade aldrig oss. Vilket jag va riktigt nojjig för före innan vi skulle gå på båten. Vi rökte t.o.m ute vid bussarna så delade vi på en spliff
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in