• 1
  • 2
2007-04-27, 00:50
Medlem
Jo som ni alla säkert vet så är det Studentkryssningar runtom Sverige som kommer börja avgå snart, jag tänkte då höra hur lätt ni tror det är att smuggla in kanske 5g brunt på båten? Hur man kan göra osv! Har dom knarkhundar oså när man ska gå in på tex Tallin studentbåtarna? Vore ju lite mysigt att röka i hytten!
Citera
2007-04-27, 00:57
Medlem
nej storebror bryr sig inte, rök på du
Citera
2007-04-27, 01:12
Medlem
Thrudvangs avatar
Se till att ni rökt upp det före ni kommer hem bara så är det nog lungt. Fast helt säker är man ju aldrig.
Citera
2007-04-27, 02:19
Medlem
Tallinn bruka inte vara några större problem, på dessa linjer är de mer intresserade av andra element som prostituerade, cigaretter och dylikt.

Säker blir man aldrig, men kör du på med en femma

Bästa landet var Danmark, vet inte hur det är nu.

Men när jag höll på blev det en tur i månaden och betydligt mer än en femma
Citera
2007-04-27, 02:25
Medlem
Katedralen04s avatar
Röka i hytten bör du definitivt inte göra då vakterna är tämligen hårda om man sitter ett stort gäng och för oväsen i hytten. Back in the days klev de in och tog alla dricka vi köpt i taxfreen för det var tydligen förbjudet att förtära ombord. Dock drog vi direkt och köpte nytt och på hemvägen fick vi tillbaka den beslagtana alkoholen. Så vakterna kan vara rätt griniga om man har otur.
Citera
2007-04-27, 03:19
Medlem
erowids avatar
Det är verkligen inga problem alls.
Citera
2007-04-27, 13:06
Medlem
BrrakBrraks avatar
Det är nog helt lugnt, jag råkade ta med mig ett litet meck i fickan när jag åkte till åland med släkten gjorde en skön spion och gick ut och myste mitt i natten med en liten booster till all alkohol man förtärde.
Citera
2007-04-27, 13:10
Medlem
drakflygares avatar
Rök inte mitt i hytten, för där är det brandvarnare. Jag känner en som rökte vanlig ciggarett i hytten, och då kom vakterna därför att brandlarmet utlöstes. Ska ni röka, så gör det i toaletten eller på däck...

Om vakterna kommer förbi och ni har öppen dörr till hytten och ni dricker där så tar de allting. Man får inte förtära alkoholen ombord som man köpt på taxfree.
Citera
2007-04-27, 13:15
Bannlyst
Ibland står det hundar både på när man kliver på och när man kliver av.
Ta med så mycket du kan röka upp så slipper du iaf nojja över tullen på
hemvägen.

mvh
Citera
2010-04-19, 11:03
Medlem
Bumpar denna tråd som en varning, åkte på studentkryssning i helgen, de hade hundar(på dit vägen) som började hoppa på mig pga att jag hade lite skrap i fickan sen helt plötsligt fick jag stå där naken framför snutarna sån tur var så hittade de endast lite rull papper osv...

mvh
Citera
2010-04-19, 18:15
Medlem
Mr.Mefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziooon
Bumpar denna tråd som en varning, åkte på studentkryssning i helgen, de hade hundar(på dit vägen) som började hoppa på mig pga att jag hade lite skrap i fickan sen helt plötsligt fick jag stå där naken framför snutarna sån tur var så hittade de endast lite rull papper osv...

mvh

Blev samma här. Åkte till finland med studentkryssningen. Hunden började sniffa ganska rejält på mig och mina polare. Man hade inget på sig men satt väl lite doft kvar i kläderna från gårdagen eller något sådant
Citera
2010-04-19, 22:57
Medlem
HarryGoldfarbs avatar
För guds skull, rök inte i hytten. Det sitter sprinklersystem i taket och kommer dom på dig när du röker "inomhus" så blir man anmäld för mordbrand. När det gäller att ta ombord på båten så är det inte svårt alls. De har "slumpmässiga" kontroller där de väljer ut personer med stora väskor och sedan går de igenom väskan bara. Man blir inte kroppsvisiterad eller något liknande.

Edit: Såg att tråden vad bumpad samt att jag läste ovanstående kommentarer nu när det gäller knarkhundar. Dock träffade jag inte på en enda en då jag var iväg (6/4 2010) :-)
Senast redigerad av HarryGoldfarb 2010-04-19 kl. 23:00.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in