2007-04-26, 20:03
Medlem
Hur pass länge håller en normal hundleksak? Hundar är ju väldigt starka i käkarna och biter väl sönder det mesta ganska fort? Eller finns det leksaker med superkvalitet?
Citera
2007-04-26, 20:31
Medlem
sisususis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mttias
Hur pass länge håller en normal hundleksak? Hundar är ju väldigt starka i käkarna och biter väl sönder det mesta ganska fort? Eller finns det leksaker med superkvalitet?
Beror på vad du är ute efter. Om du vill ha mjuka gummileksaker som piper så varierar kvaliten mycket. Vissa hundar biter sönder leksaken, andra jobbar så häftigt med den att "tutan" åker ut efter bara någon minut. Jag köper nuförtiden bara överskottsbolagets Beer bottle som är billig (ca15-20kr) har en gummiblandning som är mjuk även i kyla och håller relativt länge.
Citera
2007-04-26, 21:01
Medlem
Mondobabys avatar
Det beror på vilken typ av hund du ska köpa till, liten vavva eller stor schäfer.

Jag har en schäfertik, och allt billigt skit som jag köpt åt henne har blivit massakerat på ca 10 min.

Fick fatt i en stor gummiboll på snöre för ca 1 år sen som faktiskt är hel ännu.
Även om snöret försvann efter ca 2 veckor,(söndertuggat)
Gummibollen är helgjuten, och det är väl enda anledningen till att den fortfarande existerar.

Hade tidigare Sheltie, och där var inte tuggandet lika utbrett måste jag säga.

Tennisbollar varar ca 2-3 veckor innan hon fått hål på dom.
Citera
2007-04-27, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mttias

I mitt fall håller inget längre än max 30 min tennisbollar, tuggben mm mm.
MEN de finns tugg ben som INTE går att tugga söder oavsett ras.
De har som stutts boll effekt när de biter i dem.
Kostar 1oo kr ungefär.

Sen finns finns de en tyg knut som som är gjorda i massvis med små trådar den håller bra den med.
Citera
2007-04-27, 18:54
Medlem
Flamsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondobaby
Det beror på vilken typ av hund du ska köpa till, liten vavva eller stor schäfer.

Jag har en schäfertik, och allt billigt skit som jag köpt åt henne har blivit massakerat på ca 10 min.

Fick fatt i en stor gummiboll på snöre för ca 1 år sen som faktiskt är hel ännu.
Även om snöret försvann efter ca 2 veckor,(söndertuggat)
Gummibollen är helgjuten, och det är väl enda anledningen till att den fortfarande existerar.

Hade tidigare Sheltie, och där var inte tuggandet lika utbrett måste jag säga.

Tennisbollar varar ca 2-3 veckor innan hon fått hål på dom.

2-3 veckor för en tennisboll, en dag för våran buspudel

Är det en hund som har som vana att slita sönder allt finns det inget som håller. Sen finns det hundar som är rädda om sina leksaker och inte har sönder dom.
Citera
2007-04-27, 21:32
Medlem
wreckingballs avatar
Här är ett tips på en boll som garanterat håller. Har själv en sån och dom håller för alltid.

http://www.doggie.se/kong-biscuit-ba...ce046ba216ccf7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in