2007-04-26, 17:39
Bannlyst
Hej , vet någon om hur detta fungerar ihop ? Har börjat ta fluoxetin mot mina depressioner , och sen vet jag ju självklart att medicin och alkohol vanligtvist inte är bra sängkamrater ... men hur fungerar det här ? kan jag supa ner mig på valborg eller inte ? Hoppas någon är kunnig !

Tacksam för svar..
Citera
2007-04-26, 18:15
Medlem
Vobblers avatar
Det som eventuellt händer är att du blir packad snabbare/tål mindre, men annars är det ingen fara att kombinera alkohol och antidepp.

Sen slipper du fylleångest också, och det är ju bra.
Citera
2007-04-26, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Det som eventuellt händer är att du blir packad snabbare/tål mindre, men annars är det ingen fara att kombinera alkohol och antidepp.

Sen slipper du fylleångest också, och det är ju bra.

Hhehe naaaj ! , har precis börjat ta det .. och effekten kommer inom 3-4 veckor säger dom.... men är du helt säkert att det är ofarligt ?
Citera
2007-04-26, 19:07
Medlem
Har du läst på bipackssedeln? "Du bör också vara försiktig med användning av alkohol under behandlingen." Står det bara, så det är nog ingen fara.
Citera
2007-04-26, 19:09
Medlem
Maldorors avatar
Det tar mer på levern (den får jobba hårdare), att dricka till valborg eller andra årliga festtillfällen är ingen fara, men om du låt säga en gång i veckan dricker medan du intar SSRI, så löper du stor risk att skada levern, kanske permanent.

Annars är det mest skoj, du kommer antagligen bli full fortare, billigt och bra!
Citera
2007-04-27, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maldoror
Det tar mer på levern (den får jobba hårdare), att dricka till valborg eller andra årliga festtillfällen är ingen fara, men om du låt säga en gång i veckan dricker medan du intar SSRI, så löper du stor risk att skada levern, kanske permanent.

Annars är det mest skoj, du kommer antagligen bli full fortare, billigt och bra!

Ok ... Cannabis då? Hur tror ni att den blandningen skulle fungera ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in