2007-04-26, 14:58
Medlem
Neths avatar
Försöker få igång D2 - LoD via Cedega. Patchat med senaste patchen. GLXGEARS går perfekt och allt i glxinfo är som det ska. kör med Cedega v.6.0.

LoD startar, allt är som det ska. Jag går in på singleplayer och skapar en gubbe. När jag skrivit in namnet och klickar vidare får jag upp följande felmeddelande.

"X Error of failed request: BadDrawable (invalid Pixmap or Window parameter)
Major opcode of failed request: 53 (X_CreatePixmap)
Resource id in failed request: 0x2000009
Serial number of failed request: 8
Current serial number in output stream: 9
"
Hittade dessa fel i Xorg.0.log:
(EE) fglrx(1): Quitting secondary screen -- no monitor specified.
(EE) fglrx(1): PreInit failed

(EE) AIGLX error: dlopen of /usr/lib/dri/fglrx_dri.so failed (/usr/lib/dri/fglrx_dri.so: cannot open shared object file: No such file or directory)
(EE) AIGLX: reverting to software rendering

Tyvärr vet jag inte vad fglrx.dri.so är som den söker efter, och jag har ingen mapp som heter dri i /usr/lib.

Tack på förhand
Citera
2007-04-26, 23:39
Medlem
Luxmans avatar
Har haft problem med cedega flera gånger, och de flesta gångerna har det varit fel på grafikkortets drivrutiner. Skulle tipa på att det är felet för dej också eftersom cedega inte hittar "fglrx_dri" vilket är drivrutinerna för Radeon grafikkort. Ta reda på vad du har för grafikkort och installera rätt så löser det nog sej.
Citera
2007-04-27, 00:07
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxman
Har haft problem med cedega flera gånger, och de flesta gångerna har det varit fel på grafikkortets drivrutiner. Skulle tipa på att det är felet för dej också eftersom cedega inte hittar "fglrx_dri" vilket är drivrutinerna för Radeon grafikkort. Ta reda på vad du har för grafikkort och installera rätt så löser det nog sej.

jag har fglrx installerat till mitt ATI Radeon 9800. Startas utan problem vid boot.
Citera
2007-04-27, 18:04
Medlem
Alfaslangs avatar
AIGLX-felet kan du strunta i. fglrx stödjer ändå inte det.

Jag föreslår att du provar med den fria drivrutinen för ditt grafikkort, istället för fglrx.
Citera
2007-04-29, 13:27
Medlem
Neths avatar
Jag har löst problemet delvis nu. Jag letade upp fgrlx.dri.so och kopierade över den till mappen som cedega frågade efter. Nu startar singleplayer, dock krashar det när jag försöker gå in på b.net..

Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
AIGLX-felet kan du strunta i. fglrx stödjer ändå inte det.

Jag föreslår att du provar med den fria drivrutinen för ditt grafikkort, istället för fglrx.

du råkar inte veta vad den fria drivrutinen till Radeon heter?
Citera
2007-04-29, 15:07
Medlem
Alfaslangs avatar
Den heter "radeon", och installeras som standard innan man lagt in fglrx.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in