• 1
  • 2
2007-04-26, 14:18
Medlem
kräsens avatar
Har precis införskaffat en insektsdräpare.

Min fråga äro som topic lyder, alltså vilken attackmetod som bäst tar kål på insekten som har oturen att vara i min närhet.

Metod 1) Starta elen och slå till hårt/snabbt.

Metod 2) Starta elen och i en svepande/följande rörelse ge så lång/många stötar i följd, men därav förlora kraften i själva svinget - metoden man använder i icke elektriska vapen.

Säg för sakens skull att det är en geting som skall dö och det fort.
Citera
2007-04-26, 14:53
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kräsen

Min fråga äro som topic lyder, alltså vilken attackmetod som bäst tar kål på insekten som har oturen att vara i min närhet.

Metod 1) Starta elen och slå till hårt/snabbt.

Metod 2) Starta elen och i en svepande/följande rörelse ge så lång/många stötar i följd, men därav förlora kraften i själva svinget - metoden man använder i icke elektriska vapen.

Säg för sakens skull att det är en geting som skall dö och det fort.

Det är ingen flugsmälla du har köpt!!!
Gör hur du vill bara du träffar insekten med strömmen på. Det är strömmen som dödar/bedövar, inte slaget...
Citera
2007-04-26, 14:53
Medlem
HerrSeriöss avatar
Citat:

Ge fan i insektsdräparen och använd rostborttagningsspray(okQ8) om du vill se dom små jävlarna lida
jävligt effektivt de blir typ förlamade och ligger och försöker röra på sig i timmar
Citera
2007-04-26, 15:02
Medlem
kräsens avatar
Grejen är att jag vill rosta, rosta stenhårt. Det skall fräsa och förhoppningsvis komma blixtrar/rök, jag hatar kryp och det skall dom märka.

Maximal verkningsgrad borde ju ges vid följesvep och konstant grillning.

MEN! Ett snabbt och hårt slag borde ju öka risken för att objektet skall fastna i racket och på så sätt friteras utan dess like.

Svårt val av tillvägagångssätt.

Ska hämta ut racket i morgon så då blir det dräpning på hög nivå.
Citera
2007-04-26, 15:41
Medlem
redbull72s avatar
Citat:
Grejen är att jag vill rosta, rosta stenhårt. Det skall fräsa och förhoppningsvis komma blixtrar/rök, jag hatar kryp och det skall dom märka.

Maximal verkningsgrad borde ju ges vid följesvep och konstant grillning.

MEN! Ett snabbt och hårt slag borde ju öka risken för att objektet skall fastna i racket och på så sätt friteras utan dess like.

Svårt val av tillvägagångssätt.

Ska hämta ut racket i morgon så då blir det dräpning på hög nivå.

Slå den inte i fönstret bara! Kan bli dyrt.... När jag sitter på balkongen o de dyker upp nått flygfä så brukar jag veva på med en rejäl smäll som följd... men om krypet sitter i fönstret eller på väggen så sätter jag dräparen mott dess rygg o trycker in strömknappen tills den dör eller blir bedövad, för att sen slänga den i toan...
Citera
2007-04-26, 16:55
Medlem
Keits avatar
Slå till djuret snabbt. Sedan när det fallit till marken så placerar du racketet ovanpå djuret och slår på strömmen. Resultat: Knaster och en lukt av rostad insekt. :3
Citera
2007-04-26, 18:41
Bannlyst
de skönaste är ju att göra ett litet koncentrationsläger, man trycker in insekterna i en flaska, blåser in ciggrök så den inte kan fly av nikotinet, blåser in mer och mer, tills den får nikotinöverdos och dör
Citera
2007-04-26, 19:02
Medlem
piengs avatar
jag brukar smacka till djuret med ström, och sen lägga den på racket igen och "bolla" med det... eller kasta upp det gång på gång och ner på racket igen, varje gång djuret lämnar och träffar racket får det ytterligare en stöt kul och lyssna på, och det börjar lukta bränt efter ett tag haha
Citera
2007-04-26, 19:06
Moderator
Ruskigbusss avatar
*Ö>Alternativa sexualiteter*
/Mod
Citera
2007-04-26, 19:07
Medlem
Whissles avatar
Ta dom då dom sitter på nått. Får man fast en spyfluga på det sättet kan man grilla den tills den ryker
Citera
2007-04-26, 19:11
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
*Ö>Alternativa sexualiteter*
/Mod
Stor humor.
Citera
2007-04-26, 19:31
Bannlyst
Jag brukar ta dem i vingarna när de lever och sedan äta upp dem. Tänk er själva att bli uppätna av något/någon som är tio tusentals gånger större och förmodligen fasansfull på alla sätt.
Föreställ er kännslan att malas mellan bestens käkar samtidigt svepas runt av den stora tungan.

Mest plågsamt bli det ändå om man inte tuggar dem för väl, utan skadar dem dödligt svårt innan man låter dem glida ner mog en syrlig död. Liggandes i flera minuter i varm magsaft, känna lämmarna lämna kroppen innan de försvinner.

Sedan blir de ju bajs när man skiter ut dem, finns det något mer förudmjukande än att förvandlas till bajs?

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in