• 1
  • 2
2007-04-26, 00:18
Medlem
Gröns avatar
Har ett riktigt störande problem, när jag går in i filmmappen så poppar en "explorer.exe har stött på ett problem och måste avslutas" ruta upp direkt, efter några sekunder hänger sig mappen och stängs. Ibland hänger den sig kvar och en "drwtsn32.exe har stött på ett problem och måste avslutas" man måste då stänga av "drwtsn32.exe" från Aktivitetshanteraren för att mappen ska försvinna. Därefter följer en extra "explorer.exe har stött på ett problem och måste avslutas" ruta. Ganka jobbigt i längden! Jag vill verkligen lösa detta och är riktigt tacksam för all hjälp!
Citera
2007-04-26, 21:51
Medlem
Fenrers avatar
Beror antagligen på att någon av videofilerna är korrupta som får en "shell handler" att spåra ur.

Finns ett sätt att gå runt detta om du kör XP

1. Kör regedit
2. Gå till HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shel lex\PropertyHandler
3. Ta bort "Default" värdet som borde vara "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"
Citera
2007-04-26, 22:14
Medlem
WSEs avatar
1.Klicka på Start, Kör, skriv sysdm.cpl och klicka på OK.

2.Klicka på fliken Avancerat, Prestanda och Inställningar.

3.Klicka på fliken Dataexekveringsskydd i Prestandaalternativ och klicka sedan på Lägg till.

4.Leta reda på programmet i dialogrutan Öppna och klicka sedan på det.

5.Klicka på Öppna, Verkställ och OK. Klicka på OK när du uppmanas att starta om datorn.
Citera
2007-04-27, 11:51
Medlem
Gröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
4.Leta reda på programmet i dialogrutan Öppna och klicka sedan på det.

Vilket program är det jag ska hitta? Tack för svaret
Citera
2007-04-27, 19:46
Medlem
WSEs avatar
Jag tror "explorer.exe" är utforskaren om jag inte missuppfattat problemet
Citera
2007-04-30, 01:24
Bannlyst
nog för att jag pmade dig, men jag skriver detta ändå..

Explorer kraschar när jag öppnar mappar med filmer i, HJÄLP! (aka. "Hur avinstallerar man Windows XP:s förhandsvisare?")
Det här problemet beror på att XP:s lilla "förhandsvisare" är helt hjärndöd och kraschar Explorer när den stöter på saker den inte gillar, och ibland kraschar den bara för att jävlas. Det är ju inte så kul, men det är lätt att avinstallera den:
1. Gå till Start-menyn och välj "Kör...".
2. Skriv (plocka bort citationstecknen): "regsvr32 /u shmedia.dll" och tryck OK.
3. Klart! Svårare än så är det inte.
4. Om du, mot förmodan, skulle vilja ha den tillbaka så är det bara göra samma sak igen, men skriva "regsvr32 shmedia.dll" (alltså plocka bort /u) istället.

saxat från en sida på nätet
Citera
2007-04-30, 01:32
Medlem
Jag hade liknande problem med internet explorer.
Jag fixade det genom att gå in på kontrollpanelen/bildskärm/avancerat och sänka maskinvaruacceleration ett snäpp.
Citera
2007-04-30, 19:06
Medlem
Gröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zkin

Explorer kraschar när jag öppnar mappar med filmer i, HJÄLP! (aka. "Hur avinstallerar man Windows XP:s förhandsvisare?")
Det här problemet beror på att XP:s lilla "förhandsvisare" är helt hjärndöd och kraschar Explorer när den stöter på saker den inte gillar, och ibland kraschar den bara för att jävlas. Det är ju inte så kul, men det är lätt att avinstallera den:
2. Skriv (plocka bort citationstecknen): "regsvr32 /u shmedia.dll" och tryck OK.
4. Om du, mot förmodan, skulle vilja ha den tillbaka så är det bara göra samma sak igen, men skriva "regsvr32 shmedia.dll" (alltså plocka bort /u) istället.

Tack! Detta fungerade, äntligen.. Vart sådär ett bra jävla tag, tack!
Citera
2007-11-14, 22:33
Medlem
musslys avatar
Citat:

Jaaaaaaaa! Det funkade!!!
Taaack! har letat överallt efter hjälp för har också problemet att mappen stängs ner när jag öppnar den med avi fil i...
*överlycklig och hoppar upp och ner*
Citera
2008-08-21, 00:21
Medlem
Ziffis avatar
Tack för hjälpen, det funkade för mig med.. Men nu är det så att när jag ska lägga in samma filer som jag hade problem med i nero express så stängs allt bara ner.. någon som vet varför?
Citera
2008-08-21, 14:51
Medlem
NiKz0rs avatar
Citat:

Har även samma fel i Vista tror du detta funkar?

Vågar knappt använda min dator o modda om den för då blir det bara mer strul med skiten... stog det något om Vista??

Källa?! "vart hittade du infon"?
Citera
2008-09-02, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NiKz0r
Har även samma fel i Vista tror du detta funkar?

Vågar knappt använda min dator o modda om den för då blir det bara mer strul med skiten... stog det något om Vista??

Källa?! "vart hittade du infon"?

ingen aning om det funkar med Vista, använder hellre xp än vista.

källan finns på piratbyråns film faq del.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in