Någon som har några bra tips vad gäller apelsinjuice UTAN fruktkött? Jag älskar smaken av apelsinjuice, men avskyr känslan av fruktkött i munnen ända sedan barnsben. Och det verkar som att de flesta märkena har mer eller mindre fruktkött. Så vilka märken finns det utan fruktkött?
Det är lite underligt det där, själv tycker jag tvärtom, att apelsinjuice utan fruktkött är meningslöst. Jag gillar bäst sk growers eller farmers style med riktigt mycket fruktkött i. Tyvärr finns ju inte detta att få tag på i Sverige.
Vad gäller apelsinjuice utan fruktkött så tycker jag att Tropicanas Smooth Style är den bästa.
Måste även jag rekommendera BRAVO som är klart mest prisvärd. Coop ger jag inte mycket för. Varianten utan fruktkött är oslagbar på bakfyllan när man får det där suget efter juice men inte pallar med sörjan i botten.
finns det juice som är som om man pressar en apelsin själv så det blir sådär ljust orange och smakar sött. dvs jag vill INTE ha sån opak orange juice som smakar surt.
finns det juice som är som om man pressar en apelsin själv så det blir sådär ljust orange och smakar sött. dvs jag vill INTE ha sån opak orange juice som smakar surt.
Vanliga Tropicanan är väl det närmaste du kommer här i Sverige.
ja köper du inte bravo så är det väl bara att köpa del montes..
Men fruktkött är ju supergott ju! En sak är då klart du ska inte köpa godmorgon om du inte vill ha fruktkött.. men de här sakerna är väl rätt så självklara!?
På tal om fruktbitar så tycker jag att det var bättre förr. När man var lite och åt yoghurt så var det ju alltid stora fruktbitar och syltbitar i nu är ju alla helt flytande och tråkiga!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!