• 1
  • 2
2007-04-25, 20:01
Moderator
Humbugs avatar
Med anledning av detta: http://aftonbladet.se/ettor/webb/3603_normal.html

Har länge funderat på att skaffa en egen musch, men inte riktigt vågat. Dels så är det ju inte alla som klär i den och dels så sticker den ju ut mer än skägg. Är ju ett relativt ovanligt attribut idag, men jag förknippar den mycket med manlighet och mognad. Då talar jag naturligtvis inte om den urfåniga moppemuschen. Fånigare prydnad har jag svårt att tänka mig på en man. Nej, det ska vara välansade, tjocka mustascher!
Skulle inte tacka nej till gamle Burt Reynolds manliga kylarprydnad! http://www.star-collector.net/autogr...rtreynolds.jpg)

Hur känner ni inför mustasch? Nåt ni har? Funderat på? Vill ha? Vägrar?
Vilken kändis passar bäst i mustach? Min röst går ju naturligtvis på gamle Eddie. Hans musch är minst lika legendarisk som honom!
Ge mig nu lite feedback, mina vännerr!
Citera
2007-04-25, 20:06
Medlem
Kikkomanis avatar
Brandon Flowers har ju en, eller hade...
Citera
2007-04-25, 20:11
Medlem
Mockens avatar
Va fan skulle jag börja odla mustasch för att Aftonbladet driver en kampanj? Det är ju helt sjukt.
Mustasch är fult, prostatacancer är värre, men jag kan inte se sambandet däremellan.
Citera
2007-04-25, 20:17
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Va fan skulle jag börja odla mustasch för att Aftonbladet driver en kampanj? Det är ju helt sjukt.
Mustasch är fult, prostatacancer är värre, men jag kan inte se sambandet däremellan.

Det är nån sorts tanke om muschen som en manlig symbol....
Citera
2007-04-25, 20:23
Medlem
Mockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Det är nån sorts tanke om muschen som en manlig symbol....
Tramsigt, det finns bättre manliga symboler än hår på överläppen.
Kul i och för sig att AB för någon månad framåt har skapat en "kampanj" om den vanligaste cancersjukdomen i Sverige. Senast var det väl bröstcancer? Om en månad är allt det här glömt.
Citera
2007-04-25, 21:29
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Har för tillfället en stor blond med begynnande "tömmar" som hänger på var sida hakan. Det är schysst, men man kan inte äta kebab när någon ser på längre.

Viktiga mustascher för mig har varit Black Sabbaths mustascher. Det blir något lite ockult och farligt över det faktum att två av medlemmarna verkar har gått i pakt med djävulen och lovat att aldrig raka bort mustascherna. De får mig att tänka på stråtrövare och brottslingar. Coolt!
På inneromslaget till "Sabbath Bloody Sabbath" döljer ett par medlemmar sina munnar med händerna, och anledningen var att de vid det tillfället experimenterat med att ta bort mustascherna, ett experiment som aldrig upprepades.

Men vadå prostatacancer, va fan.....?
Citera
2007-04-25, 21:59
Medlem
De Larges avatar
Hatar allt som har med kvällstidningarna att göra, men, har haft mustasch (och skägg) i ett par år, rakar av det nån gång per år och låter det växa ut igen.

Just nu har jag rakat av det och känner mig väldigt naken måste jag säga.

http://img232.imageshack.us/img232/5...0005bbbfb1.jpg
Citera
2007-04-26, 06:36
Medlem
reborns avatar
Har funderat länge på att fixa en Hitlermustasch, men då hade man väl fått stryk på stan eller något, så vet inte om jag törs.
Citera
2007-04-26, 08:13
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reborn
Har funderat länge på att fixa en Hitlermustasch, men då hade man väl fått stryk på stan eller något, så vet inte om jag törs.

Du kan ju börja med att spara ut en större mustasch och sedan trimma ned dem till en Hitlermusche i ensamheten i ditt hem, för att pejla in känslan.
Citera
2007-04-26, 12:10
Medlem
johnny-62s avatar
Självklart har man mustasch, och den har jag haft sen den började spira när man var 14-15 år..
Och har alltså inget med AB:s kampanj att göra..
Citera
2007-04-26, 12:16
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reborn

Min morfar har en sån.

han började med en stor mustasch och sen så har den blivit mindre och mindre för varje år, och nu är den en perfekt liten fyrkant.
Citera
2007-04-26, 12:28
Medlem
SinkaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Tramsigt, det finns bättre manliga symboler än hår på överläppen.
Kul i och för sig att AB för någon månad framåt har skapat en "kampanj" om den vanligaste cancersjukdomen i Sverige. Senast var det väl bröstcancer? Om en månad är allt det här glömt.

Kuk-kampen kanske?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in