2007-04-26, 08:48
Medlem
Detta låter kul. Ska tänka på saken.
Citera
2007-04-26, 19:29
Medlem
detta är statsen på servern just nu.. altså 10 gånger mer xp per kill osv..

# Drop rates
# Default: 1
Rate.Drop.Items = 2
Rate.Drop.Money = 2

# XP rates
# Default: 1
Rate.XP.Kill = 10
Rate.XP.Quest = 20
Rate.XP.Explore = 30
Citera
2007-04-26, 19:35
Bannlyst
Jag hänger gärna på som gm
Vilken Version är det som servern ska
ligga på?? 1.12.1 eller?
Citera
2007-04-26, 20:11
Medlem
TBCServer for 2.0.8

Citat:
Ursprungligen postat av _Devil_
Jag hänger gärna på som gm
Vilken Version är det som servern ska
ligga på?? 1.12.1 eller?
Citera
2007-04-26, 21:39
Medlem
Mr. Flynns avatar
Detta kanske skulle vara värt att instalera spelet igen för om det nu finns lite trevligt folk så man inte blir helt ensam i ödemarken.
Citera
2007-04-29, 08:37
Medlem
Ny server och ny hemsida.. skall funka bättre..
TBC 2.10 krävs för att spela
Citera
2007-04-29, 10:11
Medlem
Panzerbat.s avatar
Ja, jag skulle kunna tänka mig att joina på servern, är inte speciellt sugen på att lira vidare på mitt gammla account med hackade chars
Har dock alldrig lirat rp seriöst, är det nått problem?
Citera
2007-04-29, 12:45
Medlem
Man kan ju lära sig, men ta en kik på wow:s websida och kika under rp forum så får du lite insikt i hur man uppför sig med mera..

Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Ja, jag skulle kunna tänka mig att joina på servern, är inte speciellt sugen på att lira vidare på mitt gammla account med hackade chars
Citera
2007-04-29, 14:44
Medlem
Citat:

Tänk på bara att inte använda förkortningar som rofl, lol osv.
Sen finns de olika benämningar, OOC och IC. OOC betyder "Out of character" allstå om du skall kanske skall dra iväg från datorn mitt i RP så kan du typ skriva OOC: Be right back eller rollspela dig ur situationen. IC är "In character", de är då du rollspelar. Då vet man skillnad mellan IC och OOC och mindre risk att blanda ihop IC och OOC. RP blir då bättre om man vet skillnaden. Kika på WoW forumet som Anakha sa.

De finns hundratals tips och regler som gör att du RPare bättre men RP som du vill och känn efter vad som passar dig.
Citera
2007-04-29, 15:23
Medlem
Mr. Flynns avatar
Skulle gärna testa en sväng men är endel saker jag undrar. Kanske är dumma fråger men vad fan vet man inte så vet man inte.

Ser inga skäl varför det inte skulle gå spela med warez:ad Burning crusade men går det? Behöver kanske också hjälp med uppdateringar. Var ganska länge sen jag spelade wow över huvud taget.
Citera
2007-04-29, 15:28
Medlem
jodå, går bra att spela med "icke köpt" wow eftersom det är precis samma spel, det är ju bara nyckel du betalar för igentligen. ska försöka rar:a mitt wow så är det bara att slänga in och köra..

Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Flynn
Skulle gärna testa en sväng men är endel saker jag undrar. Kanske är dumma fråger men vad fan vet man inte så vet man inte.

Ser inga skäl varför det inte skulle gå spela med warez:ad Burning crusade men går det? Behöver kanske också hjälp med uppdateringar. Var ganska länge sen jag spelade wow över huvud taget.
Citera
2007-04-29, 15:37
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cash777
Tänk på bara att inte använda förkortningar som rofl, lol osv.
Sen finns de olika benämningar, OOC och IC. OOC betyder "Out of character" allstå om du skall kanske skall dra iväg från datorn mitt i RP så kan du typ skriva OOC: Be right back eller rollspela dig ur situationen. IC är "In character", de är då du rollspelar. Då vet man skillnad mellan IC och OOC och mindre risk att blanda ihop IC och OOC. RP blir då bättre om man vet skillnaden. Kika på WoW forumet som Anakha sa.

De finns hundratals tips och regler som gör att du RPare bättre men RP som du vill och känn efter vad som passar dig.
Ok tack så myckt

Har spelat rollspel innan, drakar och demoner och liknande så jag ska förhoppningsvis klara av det

Hur många ska spela horde btw? Blood Elf mage har jag redan bestämt mig för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in