-RIGHT RIGHT! zixl.
Så handlade mitt nämnda problem och lösning här ovan, kring Word. Att, som jag skriver i inlägget
===
: Att jag klickar på Skrivbordet för start av programmet, med att dess presentationsfönster kommer upp på skärmen och ...sen är det stopp! Datorn är låst.
Med att när jag sedan skriver/trycker Ctrl+Alt+Delete, kommer det upp ett vitt fönster med texten: "Systemets resursnivå är mycket lågt! Vill du avsluta följande program" ...å så varierar förslagen från tillfälle till tillfälle.
T.ex. med "Winword [svarar inte]", "Explorer [svarar inte]".
-Dock alltså, att webbläsaren Internet Explorer -som synes- fungerar.
Och nu har jag om-installerat både Word och OS:et Windos 98:2. Och tagit bort det nyligen installerade Firefox. ..och Word fortsätter att krascha: "Systemets resursnivå är mycket lågt! Vill du ..."
===
Och är det då inte så att, jag alltså –för Windows 98:2- går till filen: C > Windows > Application Data > Microsoft > Mallar > där jag har filen ”Normal”, å så att jag tar bort denna?
Och alltså jag tog tanny:s problem i rubrikinlägget här ovan som …möjligen det samma.
Jag kan nämna att jag också skrev i sammanhanget
====
: Denna skräck, med svett i pannan, som jag fick i februari då mitt Word 2000-program kraschade. Ja alltså, i alla fall jag, känner mig så fullständigt ställd, när något på datorn inte blir vad jag har lär mig det skall bli.
Med dessa mina bekanta, faktiskt inte bara gamla kärringar och gubbar, också unga människor och inte helt tekniskt blåsta. -Men som kan, egentligen inte ett dyft datorteknik.
Återstår, att ta burken under armen och lämna in den till någon datoraffär; a´ 600 kronor timman.
======
Sen har jag åkt på samma sak en gång till …och visst blev jag svettig även då.