2008-07-01, 10:29
Medlem
tjaboooos avatar
oops
Citera
2008-07-24, 03:46
Medlem
Vassili Zaitsevs avatar
Ska man visa tecken om man svänger på en cykelbana?
Citera
2010-11-14, 15:53
Medlem
S-hund temporärs avatar
Den här tråden förtjänar ju klistring, men jag får väl bumpa istället.

Som bekant rekommenderas man att använda AC:n året om för att systemet skall hållas smort och tätt. Hur skall det gå till? På ingen av de AC-utrustade bilar jag själv har ägt så har det gått att sätta på AC:n när utetemperaturen sjunker under en viss gräns, typ +5 grader. AC:n inaktiveras; kompressorn kopplar inte in. Som jag har förstått det är detta för att skydda mot sönderfrysning (kondensvatten + kallt ute + AC-avkylning + fartvind = dåligt). Är det tänkt att man under vintern skall uppsöka ett varmgarage med jämna mellanrum för att låta AC:n kunna gå ett tag, eller är det bara mina bilar som har varit speciella?
Citera
2010-11-14, 18:08
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Den här tråden förtjänar ju klistring, men jag får väl bumpa istället.

Som bekant rekommenderas man att använda AC:n året om för att systemet skall hållas smort och tätt. Hur skall det gå till? På ingen av de AC-utrustade bilar jag själv har ägt så har det gått att sätta på AC:n när utetemperaturen sjunker under en viss gräns, typ +5 grader. AC:n inaktiveras; kompressorn kopplar inte in. Som jag har förstått det är detta för att skydda mot sönderfrysning (kondensvatten + kallt ute + AC-avkylning + fartvind = dåligt). Är det tänkt att man under vintern skall uppsöka ett varmgarage med jämna mellanrum för att låta AC:n kunna gå ett tag, eller är det bara mina bilar som har varit speciella?

Ofta går det att använda AC:n när du vrider luftvredet till "defrost" en del tillverkare har även funktionen att du inte kan stänga av AC:n när du kör defrost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in