• 1
  • 2
2007-04-25, 15:27
Bannlyst
Mustafa Can försöker i DN Kultur avslöja Sverigedemokraternas hemskhet och vad som skiljer dem från övriga partier. Sällan har det bibliska ordspråket Huru ser du ett grand i din broders öga, och varder icke varse en bjälke i ditt eget öga illustrerats på ett så tydligt sätt.

http://moderskeppet.blogspot.com/200...-varfr-sd.html

En klockren analys över vilken vriden syn dom s.k kulturelitisterna och politikerna har om Sd:s politik och agenda.

Hela tiden återgår dom till att det är fult med en sund nationalism och för ett bevarande av den svenska identiteten. Idag anklagas du för rasim och främlingsfientlighet om du inte tar avstånd från dina grundvärderingar om ett svenskt sverige. Sverige är svenskt och ingenting annat. Turkarna anser turkiet turkiskt så varför får inte vi uttrycka en önskan om att även vårt land skall bevaras som svenskt och inte som någon kosmopolitisk utopistat?
Citera
2007-04-25, 15:35
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
Mustafa Can försöker i DN Kultur avslöja Sverigedemokraternas hemskhet och vad som skiljer dem från övriga partier. Sällan har det bibliska ordspråket Huru ser du ett grand i din broders öga, och varder icke varse en bjälke i ditt eget öga illustrerats på ett så tydligt sätt.

http://moderskeppet.blogspot.com/200...-varfr-sd.html

En klockren analys över vilken vriden syn dom s.k kulturelitisterna och politikerna har om Sd:s politik och agenda.

Hela tiden återgår dom till att det är fult med en sund nationalism och för ett bevarande av den svenska identiteten. Idag anklagas du för rasim och främlingsfientlighet om du inte tar avstånd från dina grundvärderingar om ett svenskt sverige. Sverige är svensk och ingenting annat. Turkarna anser turkiet turkiskt så varför får inte vi uttrycka en önskan om att även vårt land skall bevaras som svenskt och inte som någon kosmopolitisk utopistat?

Har för mig att det är ett brott att ifrågasätta turkiet i turkiet.
Citera
2007-04-25, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Har för mig att det är ett brott att ifrågasätta turkiet i turkiet.

I Sverige är det närmast ett brott om man inte ifrågasätter Sveriges existens, vi omdanas till att bli världens mångkulturellaste land sägs det från politiskt håll.
Citera
2007-04-25, 15:43
Bannlyst
SD skulle ha betydligt större väljarstöd om de undvek (som parti utanför riksdagen) att blanda sig i tex abort och adoptionsfrågor. Det är en form av politisk analfabetism. Ang Zlatan debatten så var det ju en enda medlem som betonade att det var hans personliga åsikt. Detta har inte förklarats ordentligt för folk. Denne medlem borde kanske säga att han klantade sig.

Visst, det är alltid lätta att sitta på läktaren och tycka. Men just abort och adoptionfrågor borde helt läggas till sidan och givetvis överlåtas åt experter (läkare och sociologer, psykologer) i ett senare skede.
Citera
2007-04-25, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
SD skulle ha betydligt större väljarstöd om de undvek (som parti utanför riksdagen) att blanda sig i tex abort och adoptionsfrågor. Det är en form av politisk analfabetism. Ang Zlatan debatten så var det ju en enda medlem som betonade att det var hans personliga åsikt. Detta har inte förklarats ordentligt för folk. Denne medlem borde kanske säga att han klantade sig.

Visst, det är alltid lätta att sitta på läktaren och tycka. Men just abort och adoptionfrågor borde helt läggas till sidan och givetvis överlåtas åt experter (läkare och sociologer, psykologer) i ett senare skede.

Appropå Zlatan, tror ni att han själv kallar sig för svensk eller bosnier? Jag har hört sägas att invnadrare inte kallar sig för svenskar, det är svenska politiker i all smörigaste välvilja som envisas med det. Invandrarna själva kallar sig för sitt respektive etniska ursprung.
Citera
2007-04-25, 16:20
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:

Instämmer 100%. Dessa frågor är dessutom inte alls röst-magneter.

Vad gäller Mustafa Can så är det en partsinlaga från en lydig PK-invandrare. Innehållet kan förutses med nära 100% säkerhet, och därmed hade inlägget inte ha behövt publicerats

Osaklig och överdriven kritik från Can och dylika figurer är dock en fördel för SD.

- F.G
Citera
2007-04-25, 16:21
Medlem
freeriderXIIs avatar
Folks ställning i abortfrågan kommer att förändras allt mer till en konservativ hållning
Citera
2007-04-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
Appropå Zlatan, tror ni att han själv kallar sig för svensk eller bosnier? Jag har hört sägas att invnadrare inte kallar sig för svenskar, det är svenska politiker i all smörigaste välvilja som envisas med det. Invandrarna själva kallar sig för sitt respektive etniska ursprung.

Inför förra fotbolls-vm så hade väl någon aftonblaskorna en intervju eller artikel eller dyilkt om Zlatan där det framgick att han inte var säker på om han ville spela för Sverige i framtiden eller om han ville spela för Bosnien, har för mig att han har dubbla medborgarskap.

Googlade lite på ämnet och det verkar finnas många meningar om Zlatans nationalitet, hittade även artikeln som jag syftade på:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...696488,00.html

Tydligen dementerades detta av Ibrahimovic dagen efter:
http://www.expressen.se/1.250022

Ett halvår senare så gör Aftonbladet nåt konstig uppföljning med en annan Zlatan: http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...828644,00.html

Detta var dock OT, men det kändes onödigt att starta en ny tråd om det. Förhoppningsvis fann någon det anmärkningsvärt åtminsone. Mina erfarenheter är att invandrare ofta känner dubbel tillhörighet, deras ursprung är högst närvarande i deras vardag, samtidigt som de lever enligt svenska mönster, men då umgås jag endast med invandrare som har integrerat sig väl i Sverige och som kom hit under tidigt 90-tal.

Dock så tror jag det även skulle vara lättare för mig att hävda min svenska kultur och svenskhet utomlands, där skulle det kännas väldigt naturligt att göra så. I Sverige känns det lite sisådär, vilket enligt mig är fel.
Citera
2007-04-25, 18:45
Medlem
sverige är det enda land där man inte vågar sjunga national sången för att det anser rassistiskt..
#Folks ställning i abortfrågan kommer att förändras allt mer till en konservativ hållning#

folks inställning till den kommer nog att liga där den är redan om kd skulle förändra sin åsikt i den frågan är det troligt att dom åker ur riksdagen
alfs intåg i riksdagen skede fört efter att han klart avståt från att lalla om just den
Citera
2007-04-25, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Instämmer 100%. Dessa frågor är dessutom inte alls röst-magneter.

Vad gäller Mustafa Can så är det en partsinlaga från en lydig PK-invandrare. Innehållet kan förutses med nära 100% säkerhet, och därmed hade inlägget inte ha behövt publicerats

Osaklig och överdriven kritik från Can och dylika figurer är dock en fördel för SD.

- F.G
Cans artikel var dock intressant i sin TOTALA förvirring - vad tycker karln egentligen? Han har fått sin position inom svenska kulurlivet genom att skriva om sin huckleförsedda 9-barns-mor. Okej. Men han gillar nog innerst inne det svenska funkisfemtiotal han halvhjärtat ironiserar över....

här hittar vi nyckeln till allt... för här kör det liksom fast till slut.

(?)
Citera
2007-04-25, 19:00
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:

Skulle faktiskt säga att det är precis tvärtom, möjligen har du rätt i adoptionsfrågan. Abortfrågan är ett utmärkt tillfälle för sverigedemokraterna att ta ställning för en mer restriktiv syn på aborter, en uppfattning som ju faktiskt delas av många svenskar, särskilt äldre skulle jag tro.
Citera
2007-04-25, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juu
Inför förra fotbolls-vm så hade väl någon aftonblaskorna en intervju eller artikel eller dyilkt om Zlatan där det framgick att han inte var säker på om han ville spela för Sverige i framtiden eller om han ville spela för Bosnien, har för mig att han har dubbla medborgarskap.

Googlade lite på ämnet och det verkar finnas många meningar om Zlatans nationalitet, hittade även artikeln som jag syftade på:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...696488,00.html

Tydligen dementerades detta av Ibrahimovic dagen efter:
http://www.expressen.se/1.250022

Ett halvår senare så gör Aftonbladet nåt konstig uppföljning med en annan Zlatan: http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...828644,00.html

Detta var dock OT, men det kändes onödigt att starta en ny tråd om det. Förhoppningsvis fann någon det anmärkningsvärt åtminsone. Mina erfarenheter är att invandrare ofta känner dubbel tillhörighet, deras ursprung är högst närvarande i deras vardag, samtidigt som de lever enligt svenska mönster, men då umgås jag endast med invandrare som har integrerat sig väl i Sverige och som kom hit under tidigt 90-tal.

Dock så tror jag det även skulle vara lättare för mig att hävda min svenska kultur och svenskhet utomlands, där skulle det kännas väldigt naturligt att göra så. I Sverige känns det lite sisådär, vilket enligt mig är fel.

Så sant så sant. Ja jag förundras över hur svensk media inte nog kan betona hur svensk den och den gripne terroristen eller somaliaresenären är. det är nästan som om dom försöker intala sig själva hur svenska dessa icke svenskar är. Ja jag har på arbeten och på utbildningar diskuterat deta med vad dom känner sig som, dom flesta säger att dom inte är svenskar utan ...., ............. men att dom vill leva och arbeta här och följa landets lagar etc. Dom har jag ingenting emot, Zlatan må vara en duktig fotbollsspelare men bosnier med dubbelt medborgarskap är han, det kan inte Måna eller någon annan ändra på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in