2007-04-25, 13:16
Medlem
Nu djvlar fick kapitalistsvinen som de ville, och jag upgaderade till Vista fr att Linux inte gav mig vad jag ville i mina datorspel. Microsofts djvlar kapitalististiska tendenser har dock uppenbarat sig i bara deras uttalanden om att man ska kpa en ny licens om man upgaderar datorn fr mycket, d man p s vis "frbrukar" den licens man kpt fr dyra pengar, men det var vrre n vad jag trodde d ven Asrock vill tvinga sina anvndare att upgadera sitt moderkort fr att kunna dra nytta av det under Vista. S jag vnder mig n en gng till er med mina bekymmer, hur installerar man moderkortet Dual-SATA2 under Vista? Jag har liksom hrt de (p internet) som kpt Vista utan att byta moderkort, som kr just detta kortet!
Citera
2007-04-25, 13:36
Medlem
Nu glmde jag bort att nmna att det r 64-bit Ultimate, p engelska som jag installerade idag!
Citera
2007-04-25, 16:10
Medlem
DennisOlofs avatar
Hr r deras hemsida

http://www.asrock.com.tw/

Du kan ven hitta vista drivers till diverse chip ssom

www.realtek.com.tw (realtek ljud)

Osv, bara kolla manualen och leta drivers
Citera
2007-04-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Hr r deras hemsida

http://www.asrock.com.tw/

Du kan ven hitta vista drivers till diverse chip ssom

www.realtek.com.tw (realtek ljud)

Osv, bara kolla manualen och leta drivers
Givetvis har jag varit inne p deras webbsida och tittat innan, men de har inga drivrutiner till Vista som r till det moderkortet jag har, bara fr Windows XP men jag frskte LAN drivrutinerna eftersom de verkade vara till de flesta operativsystem frn Microsoft, men datorn hittar ndock inte mitt ADSL.

De enda drivrutinerna jag behver r till det inbyggda ntverkskortet, t ex. AGP brukar jag inte installera d jag enbart brukar PCI-Express, och ljuddrivrutinerna r ondiga d jag avaktiverat det inbyggda ljudet fr att lmna plats till mitt rediga ljudkort.
Citera
2007-04-26, 17:33
Medlem
DennisOlofs avatar
Lter som det r enklast att blsa Vista och lgga inte WinXP istllet. Jag kr WinXP och hoppas att MS slpper DX10 tillslut nd till XP.

Fast jag spelar inte mycket spel s det kvittar. Vista r fr nytt, struligt och annat, inte vrt besvret tycker jag.
Citera
2007-04-26, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Lter som det r enklast att blsa Vista och lgga inte WinXP istllet. Jag kr WinXP och hoppas att MS slpper DX10 tillslut nd till XP.

Fast jag spelar inte mycket spel s det kvittar. Vista r fr nytt, struligt och annat, inte vrt besvret tycker jag.
XP r bttre n Vista i stabilitet och std fr programvara etc. d Vista inte ens stder surround fr att de satt stopp fr kommunikation emellan mjukvara och ljudkort, men Creative har dock lst detta (om man har deras finaste kort givetvis). S jag har XP p en partition och Vista p dena andra, men jag fick ntverket till att fungera med Microsofts egna drivrutiner, fast man mste dra ner datorn i vntelge en gng fr att hitta ntverket annars r det "begrnsat".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in