2007-04-25, 13:16
Medlem
Nu djävlar fick kapitalistsvinen som de ville, och jag upgaderade till Vista för att Linux inte gav mig vad jag ville i mina datorspel. Microsofts djävlar kapitalististiska tendenser har dock uppenbarat sig i bara deras uttalanden om att man ska köpa en ny licens om man upgaderar datorn för mycket, då man på så vis "förbrukar" den licens man köpt för dyra pengar, men det var värre än vad jag trodde då även Asrock vill tvinga sina användare att upgadera sitt moderkort för att kunna dra nytta av det under Vista. Så jag vänder mig än en gång till er med mina bekymmer, hur installerar man moderkortet Dual-SATA2 under Vista? Jag har liksom hört de (på internet) som köpt Vista utan att byta moderkort, som kör just detta kortet!
Citera
2007-04-25, 13:36
Medlem
Nu glömde jag bort att nämna att det är 64-bit Ultimate, på engelska som jag installerade idag!
Citera
2007-04-25, 16:10
Medlem
DennisOlofs avatar
Här är deras hemsida

http://www.asrock.com.tw/

Du kan även hitta vista drivers till diverse chip såsom

www.realtek.com.tw (realtek ljud)

Osv, bara kolla manualen och leta drivers
Citera
2007-04-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Här är deras hemsida

http://www.asrock.com.tw/

Du kan även hitta vista drivers till diverse chip såsom

www.realtek.com.tw (realtek ljud)

Osv, bara kolla manualen och leta drivers
Givetvis har jag varit inne på deras webbsida och tittat innan, men de har inga drivrutiner till Vista som är till det moderkortet jag har, bara för Windows XP men jag försökte LAN drivrutinerna eftersom de verkade vara till de flesta operativsystem från Microsoft, men datorn hittar ändock inte mitt ADSL.

De enda drivrutinerna jag behöver är till det inbyggda nätverkskortet, t ex. AGP brukar jag inte installera då jag enbart brukar PCI-Express, och ljuddrivrutinerna är onödiga då jag avaktiverat det inbyggda ljudet för att lämna plats till mitt rediga ljudkort.
Citera
2007-04-26, 17:33
Medlem
DennisOlofs avatar
Låter som det är enklast att blåsa Vista och lägga inte WinXP istället. Jag kör WinXP och hoppas att MS släpper DX10 tillslut ändå till XP.

Fast jag spelar inte mycket spel så det kvittar. Vista är för nytt, struligt och annat, inte värt besväret tycker jag.
Citera
2007-04-26, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Låter som det är enklast att blåsa Vista och lägga inte WinXP istället. Jag kör WinXP och hoppas att MS släpper DX10 tillslut ändå till XP.

Fast jag spelar inte mycket spel så det kvittar. Vista är för nytt, struligt och annat, inte värt besväret tycker jag.
XP är bättre än Vista i stabilitet och stöd för programvara etc. då Vista inte ens stöder surround för att de satt stopp för kommunikation emellan mjukvara och ljudkort, men Creative har dock löst detta (om man har deras finaste kort givetvis). Så jag har XP på en partition och Vista på dena andra, men jag fick nätverket till att fungera med Microsofts egna drivrutiner, fast man måste dra ner datorn i vänteläge en gång för att hitta nätverket annars är det "begränsat".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in