2007-04-24, 21:12
Medlem
zizacons avatar
Skulle vilja ha lite respons på dom här händerna.

Hand nummer 1

- $0.10/$0.25
- No Limit Hold'em -

Seat 1: letsgiveitup ($24.65)
Seat 2: stoatey ($26.30)
Seat 3: summy19 ($34.10)
Seat 4: THE YEN ($5.05)
Seat 5: bububalls ($15.25)
Seat 6: zizacon ($23.90)

stoatey posts the small blind of $0.10
summy19 posts the big blind of $0.25
The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***
Dealt to zizacon [Qc Qh]
THE YEN folds
bububalls calls $0.25
zizacon raises to $1.10
letsgiveitup calls $1.10
stoatey folds
summy19 folds
bububalls calls $0.85

*** FLOP *** [2s 8c 5s]
bububalls checks
zizacon bets $2.50 (POT=3.3)
letsgiveitup calls $2.50
bububalls calls $2.50

*** TURN *** [2s 8c 5s] [Ad]
bububalls checks
zizacon bets $5 (POT=10.8)
letsgiveitup folds
bububalls calls $5

*** RIVER *** [2s 8c 5s Ad] [Jh]
bububalls bets $6.65, and is all in
zizacon calls $6.65
*** SHOW DOWN ***

Skriver inte resultatet nu, för vettigare kommentarer.

--------------------------------------------------------------------------

Hand nummer 2

(6 max) - $0.10/$0.25

- No Limit Hold'em -
Seat 1: letsgiveitup ($25)
Seat 2: stoatey ($25.10)
Seat 3: summy19 ($32.50)
Seat 4: THE YEN ($4.35)
Seat 5: bububalls ($43.05)
Seat 6: zizacon ($42.35)

bububalls posts the small blind of $0.10
zizacon posts the big blind of $0.25
The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***
Dealt to zizacon [Ac 3s]
letsgiveitup folds
stoatey folds
summy19 folds
THE YEN calls $0.25
bububalls folds
zizacon raises to $0.85
THE YEN calls $0.60

*** FLOP *** [2s 6c Jd]
zizacon bets $1 (POT=1.7)
THE YEN raises to $3.50, and is all in
zizacon folds
Uncalled bet of $2.50 returned to THE YEN
THE YEN mucks
THE YEN wins the pot ($3.65)

[ Känns som det är sånt här pengarna rinner iväg på ibland. Man måste väl betta i det läget för att få nån som helst koll på vad motståndaren kan ha.
A-x står sig ju rätt hyggligt mot en hel del, såg jag när jag simulerade lite allt möjligt.. KQ t,ex. Visar ju inte på så mkt styrka med en limp pre-flop]

Hand nummer 3
(6 max) - $0.10/$0.25

- No Limit Hold'em -
Seat 1: letsgiveitup ($22.45)
Seat 2: stoatey ($29.50)
Seat 3: JoeBizzle ($24.45)
Seat 4: THE YEN ($5.65)
Seat 5: bububalls ($38.05)
Seat 6: zizacon ($38.75)

THE YEN posts the small blind of $0.10
bububalls posts the big blind of $0.25
The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***
Dealt to zizacon [Jd Ad]
zizacon raises to $0.85
letsgiveitup folds
stoatey folds
JoeBizzle calls $0.85
THE YEN folds
bububalls calls $0.60

*** FLOP *** [Kh 4c 2d]

bububalls checks
zizacon bets $2
JoeBizzle folds
bububalls calls $2

*** TURN *** [Kh 4c 2d] [7d]
bububalls checks
zizacon bets $4
bububalls calls $4

*** RIVER *** [Kh 4c 2d 7d] [Kd]
bububalls checks
zizacon bets $14.65
bububalls calls $14.65

*** SHOW DOWN ***
zizacon shows [Jd Ad] (a flush, Ace high)
bububalls shows [5d Ks] (three of a kind, Kings)
zizacon wins the pot ($41.80) with a flush, Ace high

[ Svårt att sätta honom på en kung när han checkar i första läget. Bör man betta igen, i andra läget, visserligen finns ju då draget, men uppenbarligen har han synat så nånting bör han ju ha. Samtidigt känns det lite svagt av honom med checken på turn, så man kanske kan ta potten där]

Hand nummer 4

(6 max) - $0.10/$0.25

- No Limit Hold'em -
Seat 1: cofi13 ($15.05)
Seat 2: stoatey ($28.35)
Seat 3: JoeBizzle ($26.90)
Seat 4: Payperview1 ($25.35)
Seat 5: bububalls ($19.25)
Seat 6: zizacon ($61.25)

JoeBizzle posts the small blind of $0.10
Payperview1 posts the big blind of $0.25
The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***
Dealt to zizacon [6d 7d]
bububalls calls $0.25
zizacon calls $0.25
cofi13 folds
stoatey folds
JoeBizzle calls $0.15
Payperview1 checks

*** FLOP *** [Jc Kd Jd]
JoeBizzle checks
Payperview1 bets $0.50
bububalls folds
zizacon calls $0.50
JoeBizzle folds

*** TURN *** [Jc Kd Jd] [3d]
Payperview1 checks
zizacon bets $0.70
Payperview1 calls $0.70

*** RIVER *** [Jc Kd Jd 3d] [Kh]
Payperview1 checks
zizacon bets $1
Payperview1 calls $1
*** SHOW DOWN ***

[ första synen är lite tvivelaktig, men resten? bra dåligt? ]
Citera
2007-04-24, 21:40
Medlem
Maliks avatar
1: Tror snubben i hand ett har A lite för ofta för att det där ska vara bra, kan iofs vara ett busted flushdraw också, men jag hade nogt foldat efter turn. Bet size på turn verkar fuckad också, betta alltid minst 2/3 på turn och flop.

2: Du bettar för svagt fortfarande, gillar inte heller att raisa shortstacks med Ax, försök vänta med det tills du har en vettig hand. Jag raisar typ 27-33% pf så om jag säger att det är en optimistraise så är det det.

3: Standard, check behind mot calling stations och betta mot folk du vet kan folda. Fast sjuan ändrar ju egentligen ingenting för honom så om han callar flop borde han calla turn, om han är bra, men det kanske vi inte kan räkna med.

4: Raisa pf, reraisa flop, betta hårt på turn och svär och check behind på river.
Citera
2007-04-24, 21:44
Moderator
easy_dans avatar
Hand 1

Jag knackar nog turn på 0.1/0.25, har FI t.ex. Axs kommer han aldrig släppa, svårt o tro att du ska få betalt av en sämre hand. På river måste du ju syna nu, du får väl 1 på 5 eller ngt.

Hand 2:

Ja han visar svaghet men du har A3off ur position, skulle hellre se dig ställa in honom pre isåfall...knacka o ta flopp.

Hand 3:

Inget konstigt med den, om fi gillar o c/r knackar jag turn....är han passiv så bett turn för värde på river vid träff

Hand 4:
fold på flopp, pottbett på turn, knack på river.

Varför bettar du river? ska du bluffa bettar du för lite..bettar du för värde så vad får du syn av som du slår?

Vill du ha utförliga svar så säg vilken hand
Citera
2007-04-24, 21:48
Medlem
storm79s avatar
rätt svårt att säga nåt när man inte vet något om motspelaren...

färgen känns dock som om du spelade fel postflop, han signalerar mycket väl att han har K. Vad skulle han annars syna på? hade det varit jag hade jag reraisat om jag hade en träffat K med taskig kicker och får man en syn/all in vet man att man är slagen, men men.. du hade ju tur och fick runrunner flush så...

folden med A3 mot all in preflop låter väl rätt ok om du inte har någon read på killen. Ibland får man rediga donkeys vid bordet som går all in var och varannan hand... vänta ut dom och slå till när oddsen är på din sida.
Citera
2007-04-24, 22:16
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malik
2: Du bettar för svagt fortfarande, gillar inte heller att raisa shortstacks med Ax, försök vänta med det tills du har en vettig hand. Jag raisar typ 27-33% pf så om jag säger att det är en optimistraise så är det det.

Vilka händer spelar du då, du raisar alltså nästan var 3:e hand? Jag är nyfiken eftersom det är min stil lite grann också. Jag tänker mig naturligtvis 6-manna bord nu, eftersom det är det jag lirar mest.

Dom självklara är ju. AA, KK, QQ, JJ, AKs, AK, AQs, AQ, AJs

Pockets ner till 77 brukar jag också raisa. Resten känns lite klent om man missar trissen. Och det kan säkert vara för mkt det också, men en syn är självklar om det är ohöjt, eller kanske om man sitter på knappen.

Kör du en massa Q-1o, K-10, A-x suited, 78s,8-10s eller vilka händer blir det utöver dom ovan?

Varierar väl på position, men positionen hjälper väl inte direkt såvida du inte kan sno en del när det checkats till dig, även då du missat. Eller kan spara nåt bet om folket raisar och re-raisar.
Citera
2007-04-24, 22:26
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Hand 1

Jag knackar nog turn på 0.1/0.25, har FI t.ex. Axs kommer han aldrig släppa, svårt o tro att du ska få betalt av en sämre hand. På river måste du ju syna nu, du får väl 1 på 5 eller ngt.

Jag tänkte lite att checken på turn borde indikera att han inte har esset, som optimalt spelat en spelare vanligtvis vill skydda. Fast det kanske man inte kan räkna med på den här nivån.

Jag är väl egentligen mest nyfiken på hur ni spelar när ni har en bra hand, QQ eller AK eller nåt i den stilen och inte träffar på floppen. eller att det dyker upp ett A när ni har QQ eller KK.
Jag menar det är ju händer som är rätt sällsynta så man vill ju ha betalt och inte slänga i onödan, samtidigt är det ju surt att inte inse när man är slagen. Fast bara för det finns ett ess eller en kung behöver ju inte motspelaren ha den.
Citera
2007-04-24, 23:03
Medlem
Maliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Vilka händer spelar du då, du raisar alltså nästan var 3:e hand? Jag är nyfiken eftersom det är min stil lite grann också. Jag tänker mig naturligtvis 6-manna bord nu, eftersom det är det jag lirar mest.

Dom självklara är ju. AA, KK, QQ, JJ, AKs, AK, AQs, AQ, AJs

Pockets ner till 77 brukar jag också raisa. Resten känns lite klent om man missar trissen. Och det kan säkert vara för mkt det också, men en syn är självklar om det är ohöjt, eller kanske om man sitter på knappen.

Kör du en massa Q-1o, K-10, A-x suited, 78s,8-10s eller vilka händer blir det utöver dom ovan?

Varierar väl på position, men positionen hjälper väl inte direkt såvida du inte kan sno en del när det checkats till dig, även då du missat. Eller kan spara nåt bet om folket raisar och re-raisar.

Har lite att göra med position och sånt, men kort sagt så raisar jag nästan allt någorlunda i närheten av att verka spelbart mot folk med 70bb eller mer, men vs shortstacks är jag rätt tight. Button mot limpers/blinds med fullstacks är min range typ, alla par, alla kungar, alla två kort på 9 eller mer, alla suited, alla connected, alla nästan connected osv.
Citera
2007-04-25, 00:01
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Har lite att göra med position och sånt, men kort sagt så raisar jag nästan allt någorlunda i närheten av att verka spelbart mot folk med 70bb eller mer, men vs shortstacks är jag rätt tight. Button mot limpers/blinds med fullstacks är min range typ, alla par, alla kungar, alla två kort på 9 eller mer, alla suited, alla connected, alla nästan connected osv.

Allright, funkar det på lägre nivåer också? Iofs på Full Tilt tycker jag generellt höjningar och så respekteras rätt bra. Efter all tv-sänd poker har väl dom flesta lite koll.

Upplever du inte att folk börjar re-rasisa bara för att du höjer så ofta, och hur möter du det. Att köra kukmätning med halvdana kort verkar kunna bli en aning dyrt.
Citera
2007-04-25, 02:09
Medlem
zizacons avatar
Tack för all hjälp, har några händer till jag skulle vilja ha lite kommentarer på.

hand nummer 1

(6 max) - $0.10/$0.25

- No Limit Hold'em -
Seat 1: din4fun03 ($24.75)
Seat 2: RAID-75 ($25)
Seat 3: bustermoves ($13.80)
Seat 4: Parpunk ($10.25)
Seat 5: bagge5000 ($98.10)
Seat 6: zizacon ($29.45)

zizacon posts the small blind of $0.10
din4fun03 posts the big blind of $0.25
The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***
Dealt to zizacon [Js Kc]
RAID-75 folds
bustermoves folds
Parpunk folds
bagge5000 raises to $1
zizacon folds
din4fun03 folds
Uncalled bet of $0.75 returned to bagge5000
bagge5000 mucks
bagge5000 wins the pot ($0.60)

[ Hade ni slängt KJ off UTG? ]

Hand nummer 2

(6 max) - $0.10/$0.25

- No Limit Hold'em -
Seat 1: din4fun03 ($24.75)
Seat 2: RAID-75 ($25)
Seat 3: bustermoves ($14.05)
Seat 4: Parpunk ($10.25)
Seat 5: bagge5000 ($98.35)
Seat 6: zizacon ($28.95)

bagge5000 posts the small blind of $0.10
The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***
Dealt to zizacon [7c 3c]
din4fun03 folds
RAID-75 folds
bustermoves calls $0.25
Parpunk folds
bagge5000 calls $0.15
zizacon checks

*** FLOP *** [Tc 2c 6c]
bagge5000 checks
zizacon bets $0.75
bustermoves folds
bagge5000 folds
Uncalled bet of $0.75 returned to zizacon
zizacon mucks
zizacon wins the pot ($0.75)

[ Är det läge att slowplaya här? Jag menar sitter nån på en högre klöver och träffar sin färg är det ju lite surt, samtidigt som det vore kul att få in mer pengar]

Hand nummer 3

(6 max) - $0.10/$0.25

- No Limit Hold'em -
Seat 1: din4fun03 ($22.10)
Seat 2: RAID-75 ($21.15)
Seat 3: 1badhillbilly ($11.40)
Seat 4: Parpunk ($5)
Seat 5: bagge5000 ($105.30)
Seat 6: zizacon ($28.25)

bagge5000 posts the small blind of $0.10
The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***
Dealt to zizacon [As 9h]
din4fun03 folds
1badhillbilly folds
Parpunk folds
bagge5000 raises to $0.75
1badhillbilly is sitting out
zizacon calls $0.50

*** FLOP *** [Ad Qd Tc]
bagge5000 bets $1.50
zizacon raises to $3
bagge5000 raises to $6
zizacon folds
Uncalled bet of $3 returned to bagge5000
bagge5000 mucks
bagge5000 wins the pot ($7.15)

[ Dåligt spelat kanske, men det var en situation tidigare där han re-raisade en spelare till att lägga sig, som var rätt lik och eftersom han var först och verkade rätt bra, tänkte jag att det kunde vara nån slags continuation bet, med det kanske inte är rätt sätt att bemöta det spelet såhär, förhållandevis mkt pengar som åker i sjön i onödan känns det som]

hand nummer 4

(6 max) - $0.10/$0.25

- No Limit Hold'em -
Seat 1: din4fun03 ($23.45), is sitting out
Seat 2: RAID-75 ($21.60)
Seat 3: 1badhillbilly ($13.75)
Seat 4: CHATO43 ($11)
Seat 5: bagge5000 ($130.95)
Seat 6: zizacon ($22.45)

RAID-75 posts the small blind of $0.10
1badhillbilly posts the big blind of $0.25
The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***
Dealt to zizacon [Qc Jh]
CHATO43 raises to $0.50
bagge5000 folds
zizacon raises to $1.20
RAID-75 folds
1badhillbilly folds
CHATO43 calls $0.70

*** FLOP *** [Ts Jc 5s]
CHATO43 bets $2.75
zizacon calls $2.75

*** TURN *** [Ts Jc 5s] [8h]
CHATO43 bets $7.05, and is all in
zizacon calls $7.05

[Rätt spelat? Det var en rätt lös spelare uppfattade jag det som, som raisade en del med marginella händer]
Citera
2007-04-25, 11:37
Medlem
Maliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Allright, funkar det på lägre nivåer också? Iofs på Full Tilt tycker jag generellt höjningar och så respekteras rätt bra. Efter all tv-sänd poker har väl dom flesta lite koll.

Upplever du inte att folk börjar re-rasisa bara för att du höjer så ofta, och hur möter du det. Att köra kukmätning med halvdana kort verkar kunna bli en aning dyrt.

Inte hundra på om det funkar på NL25 eftersom folk där betalar av ändå, men jag skulle inte bli förvånad om det gör det. Funkar bra på NL100 iaf. Grejen är att om folk ser dig raisa, betta och bluffa en massa pf och på flop så kommer de att se dig som en jävla galning och calla ned dig med skit även på turn och river där du bettar större. Dessutom är det ingen som sätter dig på 2 par om du raisade pf och floppen kommer 25J :P

Grejen är att det här bara funkar mot deepstacks, eftersom du inte kan vinna med dina post flop-skills mot en shortstack eftersom de bara reraisar allin.

Om folk reraisar mycket får man helt enkelt anpassa sig efter det, men de flesta är lite för ovana mot att spela mot sånthär för att anpassa sig bra så generellt sätt är det inget större problem.
Citera
2007-04-25, 17:46
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Inte hundra på om det funkar på NL25 eftersom folk där betalar av ändå, men jag skulle inte bli förvånad om det gör det. Funkar bra på NL100 iaf. Grejen är att om folk ser dig raisa, betta och bluffa en massa pf och på flop så kommer de att se dig som en jävla galning och calla ned dig med skit även på turn och river där du bettar större. Dessutom är det ingen som sätter dig på 2 par om du raisade pf och floppen kommer 25J :P

Grejen är att det här bara funkar mot deepstacks, eftersom du inte kan vinna med dina post flop-skills mot en shortstack eftersom de bara reraisar allin.

Om folk reraisar mycket får man helt enkelt anpassa sig efter det, men de flesta är lite för ovana mot att spela mot sånthär för att anpassa sig bra så generellt sätt är det inget större problem.

Jag vet inte om jag tycker att man får så vansinnigt bra betalt för sina händer på full tilt t,ex. Fast jag kanske spelar lite fel, det är mkt möjligt. Hursomehelst. Vanligtvis när man råkar sitta på AA, QQ, AK eller nåt i den stilen så får man en syn till floppen och när man bettar där är det stopp.

Pockets träffar man ju rätt sällan men det är antingen i en flop med steg eller färgdrag så man måste betta och tar en liten pot på floppen eller utan överkort så ingen synar.

Om man ska få bra betalt, måste ju nästan motståndaren ha nånting eller nåt eländigt drag, som kan gå in.
Citera
2007-04-25, 19:18
Medlem
Tomashs avatar
Checka turnen med QQ och calla medium bet på river. Pot control! Du är slagen 90% av gångerna där men du måste calla rivern efter turnspelet då du har feta odds. Frågan är om du är bra ens 1 av 6 gånger...

A3off på big blinden. Att gå all in där är dumt. Det är 15BB och han foldar nästan alltid händer som är underdog och callar med händer som ofta har dig slagna big time. Som bäst är du 50/50. Bästa alternativet är att du checkar den och check foldar flopen om du inte träffar.

AdJd handen är helt okej spelad. Alternativet är du checkar turnen och ser ett gratis kort. Om han sedan betar river så är det ju hur enkelt som helst att raisa han all in i vilket fall. Jag tror jag betar turnen ungefär 35% av gångerna. Folk floatar oftast inte på denna nivån så callar han flopen så callar han oftast turnen också.
Vad hade du gjort om du inte fått färgdraget på turnen?

Foldar eller raisar 67s där nästan alltid. Open limp och limpa efter en person där är som att tigga om att bli raisad av co och knappen. Det kan vara bra på preflop tighta bord. Callar nog flopen för implicita odds där men träffar jag inte färgen på turnen så ger jag upp. Checka bakom på river för det där är en extremt tunn valuebet. Tror han visar Jx eller bättre färg där väldigt ofta.

Simpel fold med KJ om han inte pfraisar light och du känner att du kan ta hem det innan floppen. Du har en hand som alltför ofta ger dig noll cash om du träffar stort och blir svår att spela oop i en 3betad pot. Det där är small blind och inte utg btw.

Värdelöst att calla A9 oop då jag antar att du kommer check folda varje gång du inte träffar? 3bet eller fold och ifall du ska 3beta med A9 får du anta att han pfraisar light för du vill inte se en flop med den bananhanden. Du försätter dig ofta i onödigt svåra situationer postflop med dåliga händer och ur position.

3beta QJo mot UTG opener? Knappt en 3bet heller, snarare en min raise som tom ger två jokrar odds att syna dig. Folda flopen, eller iallafall turnen för du är slagen 95% av gångerna där.

Färgen är spelad ok, ta hem det där eller låt dem spela imot oddsen att träffa sin Ac. Lätt för dig att folda om det kommer ett fjärde klöver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in