2007-04-26, 16:46
Medlem
Va rörigt det blev, istället för att göra nya poster med hand 1-4 fortsätt med 5-8.

På hand 5 så hade jag absolut slängt KJo utg.

Ingen hand spelar du speciellt bra, utan att gå in djupare.

Har du läst några böcker, studerat spelet länge?
Citera
2007-04-26, 22:47
Medlem
Maliks avatar
Handgäng 2:

Hand 1:

Helt ok fold, om snubben snor mycket är det en reraise men foldar som standard.

Hand 2:

Bara att betta och hoppas, fast det går väl att check/raisa också om du känner att folk gillar att sno grejer.

Hand 3:

Folda eller reraisa pf, som spelat kan du eventuellt calla flop och folda turn om han fortsätter.

Hand 4:

Skulle inte reraisa en shortstack med det där. Folda skiten eller calla tror jag, som spelat foldar eller pushar jag flop beroende på vad jag har för noter och stats på honom.
Citera
2007-04-29, 23:28
Medlem
Über_menschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Vilka händer spelar du då, du raisar alltså nästan var 3:e hand? Jag är nyfiken eftersom det är min stil lite grann också. Jag tänker mig naturligtvis 6-manna bord nu, eftersom det är det jag lirar mest.

Dom självklara är ju. AA, KK, QQ, JJ, AKs, AK, AQs, AQ, AJs

Pockets ner till 77 brukar jag också raisa. Resten känns lite klent om man missar trissen. Och det kan säkert vara för mkt det också, men en syn är självklar om det är ohöjt, eller kanske om man sitter på knappen.

Kör du en massa Q-1o, K-10, A-x suited, 78s,8-10s eller vilka händer blir det utöver dom ovan?

Varierar väl på position, men positionen hjälper väl inte direkt såvida du inte kan sno en del när det checkats till dig, även då du missat. Eller kan spara nåt bet om folket raisar och re-raisar.
Det där inlägget är rätt motsägelsefullt. Om du bara höjer med dem händerna kör du snortight, det där är kanske 10% av alla möjliga händer.
Den rangen funkar nog iofs för en tight spelare UTG.
Men på cutoff och framförallt knappen måste du lägga till fruktansvärt många händer. Så länge motståndarna inte är galet aggresiva eller överlägsna dig postflop.
En sjysst range på knappen är väl
Ax+
K9+
Q9+
alla pps
alla sc:s ner t o m 45.

Detta gäller så klart när du är först in i potten.
Wizardofodds ska ha en bra handranking för 2-10 spelare. Den är rent matematiskt baserad, dvs den bygger på en massa simulationer där varje hand gått till showdown.
Där kan du t e x kolla vilken hand som i snitt är den bästa bland 6 spelare, även om simulationen har vissa brister.
Kan inte hitta listan nu, du får gärna leta själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in