Citat:
Ursprungligen postat av Fascist
Folk med råg i ryggen och arbetsmoral?
Folk som vill bli långtidssjukskrivna och kosta skattepengar?
Du som bara vänder papper dagarna i ända kan kanske jobba 42 dagar i sträck men folk som har riktiga jobb bör inte göra det eftersom risken att de skadar sig eller blir allvarligt sjuka är påfallande hög. Jag jobbade 23 dagar i sträck i slutet av 90-talet, vissa dagar 7-21.15, andra dagar bara 7-15 och vissa dagar 16.30-21.15. Efter 14 dagar var jag kraftigt förkyld men gick till jobbet ändå (jävligt korkat med tanke på risken för långtidssjukskrivning och/eller skador. Koncentrationen är inte den bästa efter så mycket jobb utan ett dygns vila).
23:e arbetsdagen stod jag och skakade och hade hjärtklappning inne på läkarexpeditionen varpå kollegorna beordrade mig att lägga mig ned så att de kunde kolla blodtryck, puls, andningsfrekvens etc. Därefter sa de "
du kommer inte hit i det där skicket" och skickade hem mig. Efter det låg jag till sängs i drygt en vecka.
På den tiden vägde jag ungefär 15 kilo mindre än jag gör idag, jag drack mycket sällan alkohol samt tränade betydligt mer än jag gör idag så det var inte dålig grundkondition eller ohälsa som var boven. Jag jobbade helt enkelt för mycket i alldeles för högt tempo.
Den som påstår att man har låg arbetsmoral för att man inte ids arbeta dygnet runt i flera veckor är en jävla idiot. Livet går inte ut på att arbeta och då är jag ändå en av de här konservativa typerna som ser en ära i att arbeta och betala för mig. Man ska göra rätt för sig men det får fanimig finnas gränser.